PDA

View Full Version : Harga Wiring Elektrik Rumah Kediaman 2014


Copyright
21-12-2012, 02:02 AM
Menyediakan perkhidmatan kontraktor pendawaian elektrik rumah kediaman, pejabat, premis perniagaan serta pasang lampu, pasang kipas di sekitar Selangor dan Kuala Lumpur.


Harga pendawaian elektrik rumah kediaman, pejabat, premis perniagaan 2014 di sekitar Selangor dan Kuala Lumpur.


Pendawaian Elektrik :

- Harga pendawaian lampu RM80
- Harga pendawaian kipas RM80
- Harga pendawaian soket plug RM90
- Harga pendawaian water heater dari RM140
- Harga pendawaian aircond dari RM140
- Harga pendawaian Auto Gate dari RM500


Papan Agihan (DB-Distribution Board):

Harga dari RM500


Pemasangan Lampu:

Semua jenis lampu dari RM25


Pemasangan Kipas:


Semua jenis kipas dari RM35


Pemasangan Water Heater:


Semua jenis water heater dari RM80



* Hanya untuk kawasan di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor sahaja.


Berminat Hubungi Sekarang!!

www.kristalmaya.com.my/pendawaian-elektrik-rumah (http://www.kristalmaya.com.my/pendawaian-elektrik-rumah)

TEL / SMS / WhatsApp: 012-3400 737

Email: info@kristalmaya.com.my


Harga bergantung kepada jenis pendawaian surface/concealed, jarak dan laluan pendawaian
Lokasi utama perkhidmatan adalah di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor seperti di Rawang, Kundang, Kuang, Sungai Buloh, Damansara, Petaling Jaya, Selayang, Kepong, Setapak, Melawati, Gombak, Ampang, Serdang, Puchong, Subang, Shah Alam, Klang dan kawasan sekitarnya.

CyberMachine
21-12-2012, 02:12 AM
terbaik la TT....

pendawaian tu, looping ke

Copyright
21-12-2012, 02:19 AM
Dikira direct ke DB dan juga bergantung jumlah maksimum bebanan yang dibenarkan dalam satu fius mcb.

azli_fitri
21-12-2012, 10:07 AM
Harga Perkhidmatan Elektrik Rumah Kediaman Domestik (update 01 December 2012)

Harga Pendawaian:

1. Pendawaian lampu = RM 70
2. Pendawaian kipas = RM 70
3. Pendawaian soket 13A = RM 85
4. Pendawaian aircond (1.5HP kebawah) = RM180
5. Pendawaian aircond (2.0HP/2.5HP) = RM 200
6. Pendawaian Auto Gate > 5 meter/16.4 kaki = RM350
7. Pendawaian Water Heater (tanpa piping) = RM150
8. Pendawaian CCTV R59 coaxial + DC Cable > 30 meter/98.5 kaki = RM160
9. Pendawaian dan pemasangan papan agihan elektrik(DB) 6 hala satu fasa = RM350

1 unit MAIN SWITCH 2P/240V/63A
1 unit RCCB
6 unit MCB 6A/16A/20A.

10. Pemasangan pemutus litar ke bumi(Earthing) menggunakan rod kuprum dan penyediaan tapak rod = RM150/lot

* Nota: Harga pendawaian di atas adalah termasuk soket dan suis menggunakan penyaluran kabel PVC atau uPVC conduit di permukaan.

Harga Pemasangan Lampu dan Kipas:

1. Pasang semua jenis lampu filamen = RM10
2. Pasang semua jenis lampu pendarfluor = RM 15
3. Pasang semua jenis lampu downlight = RM 15
4. Pasang semua jenis lampu Hiasan = RM20
5. Pasang semua jenis lampu Hiasan (melebihi 5 mentol) = RM25 keatas
6. Pasang semua jenis kipas = RM35

Harga Termasuk Membekal dan Memasang Lengkapan:

1. Membekal dan memasang casing lampu dan mentol filamen jenama Philips < 100W = RM 15

2. Membekal dan memasang casing lampu pendarfluor yang diluluskan oleh SIRIM dan mentol jenama Philips.

Lampu pendarfluor TL-D 1 x 18W saiz 600mm x 600mm/2 kaki = RM 38
Lampu pendarfluor TL-D 1 x 36W saiz 1200mm x 1200mm/4 kaki = RM 40
Lampu pendarfluor TL-D 2 x 18W saiz 600mm x 600mm/2 kaki = RM 50
Lampu pendarfluor TL-D 2 x 36W saiz 1200mm x 1200mm/4 kaki = RM 55
Lampu pendarfluor tiub LED? Sila hubungi untuk harga terkini.


3. Membekal dan memasang casing lampu downlight termasuk mentol PLC berkualiti jenama Philips atau Osram.

Lampu downlight saiz 100mm/4inci = RM 45
Lampu downlight saiz 125mm/5inci = RM 50
Lampu downlight saiz 150mm/6inci = RM 55
Lampu downlight LED? Sila hubungi untuk harga terkini.


4. Membekal dan memasang kipas siling.

Jenis kipas KDK (standard 3 bilah) = RM170
Jenis kipas KDK/Panasonic (remote 4 bilah) = RM 290
Jenis kipas KDK/Panasonic (remote 5 bilah) = RM 320


Terma Penggunaan Jenis kabel, Soket, Suis, Lampu dan Casing Lampu:

1. Pendawaian lampu/kipas menggunakan kabel 2 x 1.5mm yang diluluskan oleh SIRIM.
2. Pendawaian soket 13A menggunakan kabel 2 x 2.5mm yang diluluskan oleh SIRIM.
3. Pendawaian Auto Gate/Water Heater/Aircond menggunakan kabel 2 x 4.0mm persegi yang diluluskan oleh SIRIM.
4. Menggunakan soket plug 13A/15A yang diluluskan oleh SIRIM.
5. Menggunakan casing lampu pendarfluor jenis standard yang diluluskan oleh SIRIM dan mentol jenama Philips.
6. Menggunakan casing lampu downlight jenis standard dan mentol PLC berkualiti jenama Philips atau Osram.

Terma Kos Tambahan:

1. Tambahan RM8.00 per meter/3.3 kaki untuk pendawaian kabel 2 x 1.5mm atau 2 x 2.5mm jika melebihi 15 meter/50 kaki setiap unit.
2. Tambahan RM12.00 per meter/3.3 kaki untuk pendawaian kabel 4.0mm jika melebihi 15 meter/50 kaki setiap unit.


3. Tambahan RM30.00 per unit untuk pendawaian terbenam tidak melebihi 2 meter/6.6 kaki, tambahan RM15.00 per meter/3.3 kaki jika melebihi.
4. Tambahan RM30.00 per unit untuk pendawaian menggunakan G.I conduit(paip besi bergalvani) tidak melebihi 4 meter/16.4 kaki, tambahan RM8.00 per meter/3.3 kaki jika melebihi.
5. Tambahan RM15.00 per unit untuk pendawaian menggunakan kabel 2 x 2.5mm jenis double insulated(2 lapis penebat) tidak melebihi 15 meter/50 kaki, tambahan RM10.00 per meter/3.3 kaki jika melebihi.
6. Tambahan RM20.00 per unit untuk penambahan MCB 6A/16A/20A.
7. Tambahan RM5.00 per unit untuk kerja menebuk lubang siling lampu jenis downlight.
8. Tambahan RM10.00 per unit untuk pemegang kipas siling.

Terma Harga dan Servis:

1. Harga yang ditawarkan di atas mungkin akan berubah mengikut harga pasaran.
2. Harga yang ditawarkan adalah untuk kegunaan domestik atau rumah kediaman sahaja.
3. Penggunaan perencah(scaffolding), skylift bagi tempat yang tinggi dan sebagainya akan dikenakan cas tambahan mengikut bilangan kuantiti dan bilangan hari bagi skylift.
4. Tambahan penyediaan servis penghantaran dan membekal sebanyak RM100.00 akan dikenakan jika nilai kerja/projek/sebutharga kurang dari RM300.00
5. Harga di atas hanya untuk kawasan di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor sahaja.
6. Harga kerja di luar Kuala Lumpur dan Selangor adalah bergantung kepada nilai kerja dan kos pengangkutan yang dipersetujui dalam sebut harga.

SOALAN LAZIM PELANGGAN:

Soalan: Kenapa harga pendawaian yang saya lihat banyak iklan di internet ada yang lagi murah?
Jawapan: Kebanyakkan harga murah yang ditawarkan adalah tidak mengikut standard dan menggunakan kabel murah (tidak semua) serta tidak mengikut spec seperti pendawaian ke bumi yang tidak sempurna dan penggunaan loop tidak mengikut spec. Bebanan menjadi tinggi dan merbahaya serta kabel akan cepat rosak/terbakar.

Soalan: Kenapa harga lampu pendarfluor atau downlight mahal sebab saya lihat kat kedai jual lampu downlight termasuk mentol dalam RM15 sahaja.Nak untung lebih ke?
Jawapan: Kebanyakkan harga lampu downlight yang dijual termasuk mentol PLC dengan harga murah menggunakan mentol tidak berkualiti dan cepat terbakar atau lampu pendarfluor yang tidak diluluskan oleh SIRIM. Kami hanya menggunakan lampu yang diluluskan oleh SIRIM dan mentol berkualiti dari jenama Phillips atau Osram.

Soalan: Kenapa ada yang menawarkan harga yang mahal dari encik? Mereka guna kabel import paling kualiti ke?
Jawapan: Lagi tinggi harga bermakna lagi berkualiti sesuatu produk. Walau bagaimana pun jika harga adalah tidak munasabah adalah kerana beberapa faktor antaranya pengambilan kerja untung atas angin dan di subkan kepada orang lain atau mungkin hendak mengambil kesempatan dan melakukan penipuan kepada pelanggan.

Soalan: Kenapa saya perlu memilih perkhidmatan dari anda? ada special offer ke?
Jawapan: Kerana kami menawarkan harga yang bersesuaian mengikut standard pendawaian dan menggunakan kabel dan perkakasan yang berkualiti serta perpengalaman dalam menjalankan kerja-kerja elektrik.

Soalan: Betul ke harga yang di tawarkan? Mana la tahu kalau ada cas tersembunyi ke.. Saya budjet RM1500 tetiba dah siap kena bayar RM2000 pulak!
Jawapan: Apa yang dinyatakan di atas itulah yang kami tawarkan. Dengan pengalaman yang ada kami akan memastikan setiap pelanggan mendapat perkhidmatan yang berkualiti serta harga yang berpatutan.

Maklumat lanjut Sila lawati: www.kristalmaya.com.my

:)

Senarai harga ni untuk pendawaian di luar dinding menggunakan PVC conduit. Ada senarai pendawaian di dalam dinding?

syukranjz
21-12-2012, 10:14 AM
sume area cover ker?

sconsult
21-12-2012, 10:17 AM
Harga Perkhidmatan Elektrik Rumah Kediaman Domestik (update 01 December 2012)

Harga Pendawaian:

1. Pendawaian lampu = RM 70
2. Pendawaian kipas = RM 70
3. Pendawaian soket 13A = RM 85
4. Pendawaian aircond (1.5HP kebawah) = RM180
5. Pendawaian aircond (2.0HP/2.5HP) = RM 200
6. Pendawaian Auto Gate > 5 meter/16.4 kaki = RM350
7. Pendawaian Water Heater (tanpa piping) = RM150
8. Pendawaian CCTV R59 coaxial + DC Cable > 30 meter/98.5 kaki = RM160
9. Pendawaian dan pemasangan papan agihan elektrik(DB) 6 hala satu fasa = RM350

1 unit MAIN SWITCH 2P/240V/63A
1 unit RCCB
6 unit MCB 6A/16A/20A.

10. Pemasangan pemutus litar ke bumi(Earthing) menggunakan rod kuprum dan penyediaan tapak rod = RM150/lot

* Nota: Harga pendawaian di atas adalah termasuk soket dan suis menggunakan penyaluran kabel PVC atau uPVC conduit di permukaan.

Harga Pemasangan Lampu dan Kipas:

1. Pasang semua jenis lampu filamen = RM10
2. Pasang semua jenis lampu pendarfluor = RM 15
3. Pasang semua jenis lampu downlight = RM 15
4. Pasang semua jenis lampu Hiasan = RM20
5. Pasang semua jenis lampu Hiasan (melebihi 5 mentol) = RM25 keatas
6. Pasang semua jenis kipas = RM35

Harga Termasuk Membekal dan Memasang Lengkapan:

1. Membekal dan memasang casing lampu dan mentol filamen jenama Philips < 100W = RM 15

2. Membekal dan memasang casing lampu pendarfluor yang diluluskan oleh SIRIM dan mentol jenama Philips.

Lampu pendarfluor TL-D 1 x 18W saiz 600mm x 600mm/2 kaki = RM 38
Lampu pendarfluor TL-D 1 x 36W saiz 1200mm x 1200mm/4 kaki = RM 40
Lampu pendarfluor TL-D 2 x 18W saiz 600mm x 600mm/2 kaki = RM 50
Lampu pendarfluor TL-D 2 x 36W saiz 1200mm x 1200mm/4 kaki = RM 55
Lampu pendarfluor tiub LED? Sila hubungi untuk harga terkini.


3. Membekal dan memasang casing lampu downlight termasuk mentol PLC berkualiti jenama Philips atau Osram.

Lampu downlight saiz 100mm/4inci = RM 45
Lampu downlight saiz 125mm/5inci = RM 50
Lampu downlight saiz 150mm/6inci = RM 55
Lampu downlight LED? Sila hubungi untuk harga terkini.


4. Membekal dan memasang kipas siling.

Jenis kipas KDK (standard 3 bilah) = RM170
Jenis kipas KDK/Panasonic (remote 4 bilah) = RM 290
Jenis kipas KDK/Panasonic (remote 5 bilah) = RM 320


Terma Penggunaan Jenis kabel, Soket, Suis, Lampu dan Casing Lampu:

1. Pendawaian lampu/kipas menggunakan kabel 2 x 1.5mm yang diluluskan oleh SIRIM.
2. Pendawaian soket 13A menggunakan kabel 2 x 2.5mm yang diluluskan oleh SIRIM.
3. Pendawaian Auto Gate/Water Heater/Aircond menggunakan kabel 2 x 4.0mm persegi yang diluluskan oleh SIRIM.
4. Menggunakan soket plug 13A/15A yang diluluskan oleh SIRIM.
5. Menggunakan casing lampu pendarfluor jenis standard yang diluluskan oleh SIRIM dan mentol jenama Philips.
6. Menggunakan casing lampu downlight jenis standard dan mentol PLC berkualiti jenama Philips atau Osram.

Terma Kos Tambahan:

1. Tambahan RM8.00 per meter/3.3 kaki untuk pendawaian kabel 2 x 1.5mm atau 2 x 2.5mm jika melebihi 15 meter/50 kaki setiap unit.
2. Tambahan RM12.00 per meter/3.3 kaki untuk pendawaian kabel 4.0mm jika melebihi 15 meter/50 kaki setiap unit.


3. Tambahan RM30.00 per unit untuk pendawaian terbenam tidak melebihi 2 meter/6.6 kaki, tambahan RM15.00 per meter/3.3 kaki jika melebihi.
4. Tambahan RM30.00 per unit untuk pendawaian menggunakan G.I conduit(paip besi bergalvani) tidak melebihi 4 meter/16.4 kaki, tambahan RM8.00 per meter/3.3 kaki jika melebihi.
5. Tambahan RM15.00 per unit untuk pendawaian menggunakan kabel 2 x 2.5mm jenis double insulated(2 lapis penebat) tidak melebihi 15 meter/50 kaki, tambahan RM10.00 per meter/3.3 kaki jika melebihi.
6. Tambahan RM20.00 per unit untuk penambahan MCB 6A/16A/20A.
7. Tambahan RM5.00 per unit untuk kerja menebuk lubang siling lampu jenis downlight.
8. Tambahan RM10.00 per unit untuk pemegang kipas siling.

Terma Harga dan Servis:

1. Harga yang ditawarkan di atas mungkin akan berubah mengikut harga pasaran.
2. Harga yang ditawarkan adalah untuk kegunaan domestik atau rumah kediaman sahaja.
3. Penggunaan perencah(scaffolding), skylift bagi tempat yang tinggi dan sebagainya akan dikenakan cas tambahan mengikut bilangan kuantiti dan bilangan hari bagi skylift.
4. Tambahan penyediaan servis penghantaran dan membekal sebanyak RM100.00 akan dikenakan jika nilai kerja/projek/sebutharga kurang dari RM300.00
5. Harga di atas hanya untuk kawasan di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor sahaja.
6. Harga kerja di luar Kuala Lumpur dan Selangor adalah bergantung kepada nilai kerja dan kos pengangkutan yang dipersetujui dalam sebut harga.

SOALAN LAZIM PELANGGAN:

Soalan: Kenapa harga pendawaian yang saya lihat banyak iklan di internet ada yang lagi murah?
Jawapan: Kebanyakkan harga murah yang ditawarkan adalah tidak mengikut standard dan menggunakan kabel murah (tidak semua) serta tidak mengikut spec seperti pendawaian ke bumi yang tidak sempurna dan penggunaan loop tidak mengikut spec. Bebanan menjadi tinggi dan merbahaya serta kabel akan cepat rosak/terbakar.

Soalan: Kenapa harga lampu pendarfluor atau downlight mahal sebab saya lihat kat kedai jual lampu downlight termasuk mentol dalam RM15 sahaja.Nak untung lebih ke?
Jawapan: Kebanyakkan harga lampu downlight yang dijual termasuk mentol PLC dengan harga murah menggunakan mentol tidak berkualiti dan cepat terbakar atau lampu pendarfluor yang tidak diluluskan oleh SIRIM. Kami hanya menggunakan lampu yang diluluskan oleh SIRIM dan mentol berkualiti dari jenama Phillips atau Osram.

Soalan: Kenapa ada yang menawarkan harga yang mahal dari encik? Mereka guna kabel import paling kualiti ke?
Jawapan: Lagi tinggi harga bermakna lagi berkualiti sesuatu produk. Walau bagaimana pun jika harga adalah tidak munasabah adalah kerana beberapa faktor antaranya pengambilan kerja untung atas angin dan di subkan kepada orang lain atau mungkin hendak mengambil kesempatan dan melakukan penipuan kepada pelanggan.

Soalan: Kenapa saya perlu memilih perkhidmatan dari anda? ada special offer ke?
Jawapan: Kerana kami menawarkan harga yang bersesuaian mengikut standard pendawaian dan menggunakan kabel dan perkakasan yang berkualiti serta perpengalaman dalam menjalankan kerja-kerja elektrik.

Soalan: Betul ke harga yang di tawarkan? Mana la tahu kalau ada cas tersembunyi ke.. Saya budjet RM1500 tetiba dah siap kena bayar RM2000 pulak!
Jawapan: Apa yang dinyatakan di atas itulah yang kami tawarkan. Dengan pengalaman yang ada kami akan memastikan setiap pelanggan mendapat perkhidmatan yang berkualiti serta harga yang berpatutan.

Maklumat lanjut Sila lawati: www.kristalmaya.com.my

:)

selamat berjaya....

Copyright
21-12-2012, 03:05 PM
Harga adalah terbaik

Yang paling penting pelanggan puas hati dengan harga kami..

:)cgrock

Copyright
21-12-2012, 03:08 PM
Senarai harga ni untuk pendawaian di luar dinding menggunakan PVC conduit. Ada senarai pendawaian di dalam dinding?

Di bawah harga pendawaian tanam .. :) TQ

Harga Pendawaian - Tanam (conceal):


Pendawaian lampu = RM110.00
Pendawaian kipas = RM110.00
Pendawaian soket 13A = RM 120.00
Pendawaian aircond (1.5HP kebawah) = RM160.00
Pendawaian aircond (2.0HP/2.5HP) = RM 190.00
Pendawaian Auto Gate = RM400.00
Pendawaian Water Heater (tanpa piping) = RM160.00
Pendawaian CCTV R59 coaxial + DC Cable = RM210.00

Copyright
21-12-2012, 03:09 PM
sume area cover ker?

Cover area Kuala Lumpur dan Selangor ..
Harga kerja di luar Kuala Lumpur dan Selangor adalah bergantung kepada nilai kerja dan kos pengangkutan yang dipersetujui dalam sebut harga. TQ :)

Copyright
21-12-2012, 03:11 PM
selamat berjaya....
Terima kasih tuan.. :)

Copyright
02-01-2013, 11:39 PM
TQ pada yang menggunakan khidmat kami.

;;)

Copyright
11-01-2013, 01:13 AM
Harga tawaran terbaik tahun 2013 untuk warga CG yang nak buat wiring rumah.

Sila Klik >> http://www.carigold.com/portal/forums/showpost.php?p=15548727&postcount=1

Boleh hubungi saya untuk tawaran harga terbaik.

TQ

nikz5535
10-04-2013, 05:13 PM
untuk tukar 1 fasa ke 3 fasa berap kosnya

ir mizan
11-04-2013, 12:00 PM
terbaik la..

Bleh support Bumiputera..

art_director
11-04-2013, 12:08 PM
TT kat belakang rumah aku tgh buat benda nih ha..
tapi wiring ada problem sikit. bole tolong tak?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/60/Ariane42P_rocket.gif

:eek: :eek: :eek:

mengabus_malam
18-04-2013, 09:15 AM
bos admin aktif lagi ker skrang ??:D

1305
18-04-2013, 09:22 AM
Tgk ptg ni.
Klu contractor yg aku panggil x dtg, sok pagi aku try contact TT.

Copyright
21-04-2013, 12:24 PM
untuk tukar 1 fasa ke 3 fasa berap kosnya


Harga untuk upgrade 3phase adalah agak tinggi kerana tuan perlu keluar kos menukar panel meter, upgrade D.B untuk 3phase sebelum apply dengan TNB..

lepas tu kena bayar pada kontraktor yang berdaftar untuk submit meter dan bagi premis perumahan anggaran minimum RM2,500 dan keatas bergantung kepada jarak rumah tuan dengan punca tiang TNB.. kerana pihak TNB akan cas samada kena tambah tiang dan merentang underground kabel

Copyright
21-04-2013, 12:26 PM
bos admin aktif lagi ker skrang ??:D

Maaf lambat reply sebab saya dalam 3/4 hari baru online tgk CG.. boleh SMS saya

nikz5535
21-04-2013, 12:30 PM
harga untuk upgrade 3phase adalah agak tinggi kerana tuan perlu keluar kos menukar panel meter, upgrade d.b untuk 3phase sebelum apply dengan tnb..

Lepas tu kena bayar pada kontraktor yang berdaftar untuk submit meter dan bagi premis perumahan anggaran minimum rm2,500 dan keatas bergantung kepada jarak rumah tuan dengan punca tiang tnb.. Kerana pihak tnb akan cas samada kena tambah tiang dan merentang underground kabel

tq for info

takimi
30-06-2013, 06:46 PM
TT penah gune fitting jnis LED t8 x...berapa TT offer?

tumpanglalu
08-08-2013, 06:37 PM
aku nak try jugak la... kalau dah ada wiring... tinggal turun kan wayar dr siling.. psg plug2.. rmh baru bro.. kalau x silap.. lampu downlight ada 23 biji. kipas ada 8 biji... plug 3 pin tu lupa plak ada brpa

Copyright
28-02-2014, 12:08 AM
Salam,

Harga terbaru elektrik sekitar selangor dan kuala lumpur 2014. Harga adalah mengikut spesifikasi yang selamat.

http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?p=15548727

arzaraza
28-02-2014, 01:09 AM
tengok saja :D

exofx
28-02-2014, 01:24 AM
Lesen ada sayang aku xkerja bidang ni. Mahal upah skrg.

mr_x6006
28-02-2014, 02:12 AM
umah aku baru siap wiring..

Kontraktor caj RM4500.. Fuhh... Bpeluh jgk kna harga tu..

crossout
28-02-2014, 02:19 AM
kasik parking tepi dulu TT

arecent
28-02-2014, 02:40 AM
kalu convert 3 phase ...brapa duit?

Sodopkess87
28-02-2014, 02:56 AM
kalau TT x kberatan..bleh x jelaskn knapa org ckp..bil 3 pahse lg jimat berbanding single phase..

Copyright
01-03-2014, 12:24 AM
kalau TT x kberatan..bleh x jelaskn knapa org ckp..bil 3 pahse lg jimat berbanding single phase..

Sebenarnya sama je bro sebab kiraan diikut pada penggunaan kWh dan rate bill lektrik dari TNB.. 3 phase hanya untuk balance load penggunaan bebanan yang banyak je contoh banyak guna a/c dan seumpamanya

mengabus_malam
01-03-2014, 01:54 AM
Parking jap sini tuan

Pak Faz
03-03-2014, 03:46 PM
Salam TT,

nak tanya biasanya brp kos utk repair semula wayar dari meter ke db? Rumah saya pakai 3 phase, semalam org cctv drill lubang dan terkena wayar tersebut. 2 wayar kuning dan merah putus, biru dan neutral hampir putus. Kemungkinan perlu tuka 4 wayar terebut. Panjang lebih kurang sejengkal. 2 lubang ditebuk atas dan bawah. Terkena wayar2 tu. wayar dalam dinding. Perlu hack. Tq tt

Pakwannaz
06-03-2014, 12:45 AM
ada tak service untuk kawtim ?

radiohead
11-03-2014, 09:29 AM
Sy duk shah alam.sec32 bukit naga. Skrg tgh buat rumah sewa. Part wiring sy ada contact dan sedia membantu. Harga mmg baik. Insha Allah