PDA

View Full Version : Macam mana cara buat promosi di jabatan kerajaan?


darkkiller
29-09-2012, 10:49 AM
Salam
Saya nak tahu macam mana cara untuk membuat promosi atau memberi tahu service kita kepada setiap jabatan?Apa prosedurnya dan ada tak sessi presentation ke?

terima kasih

peija06
29-09-2012, 10:51 AM
biasanya hantar dokumen ngan surat ke bahagian korporat kalau kerajaan negeri..
kalau federal xtau plak..:D

darkkiller
29-09-2012, 11:06 AM
biasanya hantar dokumen ngan surat ke bahagian korporat kalau kerajaan negeri..
kalau federal xtau plak..:D

oh siapkan brochure dan surat..hantar jelah ye..cuma risau tak dibuka je

hairy84
30-09-2012, 06:30 PM
buat surat rasmi....

CH4
30-09-2012, 06:32 PM
masuk tender online jerr

ooha
30-09-2012, 11:05 PM
Gunakan saluran yang betul. Nasihat saya jangan terdesak sampai spam e-mail mereka. Sebab ia akan membuatkan anda diblacklist terus kelak.

Akhtar
01-10-2012, 09:11 AM
Bleh contact Bahagian/Unit Korporat Kementerian/Jabatan, Bahagian Khidmat Pengurusan Kementerian/Jabatan. Lagi releven kalau bawak company profile dan buat appointment dgn pegawai bertugas (desk officer). Lepas tu tanyalah bahagian mana yang uruskan pembelian lagi.. kalo berani masuklah sebutharga/tender kat website ep.

peija06
01-10-2012, 12:40 PM
oh siapkan brochure dan surat..hantar jelah ye..cuma risau tak dibuka je

nak lg efektif, hantar tangan n try follow up 2-3 hari kemudian by direct call..:D:D

darkkiller
02-10-2012, 07:33 AM
maknanya print banyak2 profile,kemudian pergi ke setiap jabatan promo..Terima kasih yg roger pasal spam..

golden_user2006
23-10-2012, 01:13 PM
maknanya print banyak2 profile,kemudian pergi ke setiap jabatan promo..Terima kasih yg roger pasal spam..

yup yg ni rmi guna cara ni
penuh atas meja dgn profile2
smpi xsempt nak lihat...
cuma slalu2 le follow-up dgn peg. yg handle tu...