PDA

View Full Version : Gambar Ngeri Ular Sawa Telan Manusia (8 Foto)


talibanes
21-09-2012, 11:35 AM
Ular sawa merupakan antara ular yang berupaya menelan mangsa dalam jangka masa yang singkat. Tidak kiralah saiz mangsa itu sebesar mana. Tetapi kebiasaannya spesis ini memakan haiwan ternakan seperti rusa, kancil, kambing dan lain-lain lagi. Selain itu, manusia juga tidak terkecuali menjadi santapan ular sawa tersebut. Ular ini boleh mengesan getaran mangsa pada tanah melalui tulang yang menyebabkan kita berada dalam keadaan bahaya tanpa disedari. Serangan pertama adalah dengan membelit mangsa, sebelum ia menelan secara perlahan-lahan. Boleh lihat gambar di bawah ini.

http://melayukini.net/wp-content/uploads/2012/06/ular1.jpg

http://melayukini.net/wp-content/uploads/2012/06/ular2.jpg

http://melayukini.net/wp-content/uploads/2012/06/ular3.jpg

http://melayukini.net/wp-content/uploads/2012/06/ular4.jpg

http://melayukini.net/wp-content/uploads/2012/06/ular5.jpg

http://melayukini.net/wp-content/uploads/2012/06/ular6.jpg

http://melayukini.net/wp-content/uploads/2012/06/ular7.jpg

http://melayukini.net/wp-content/uploads/2012/06/ular8.jpg

jimbajimbi
21-09-2012, 11:37 AM
terus pening tengok....:-&#:-S:(

faziela88
21-09-2012, 11:40 AM
tulang tulang dah patah riuk, baru dia dok telan.

skYnEt-gEnIUs
21-09-2012, 11:41 AM
kenyang 3 bulan mcm tu...

rayz
21-09-2012, 11:42 AM
gambar yg first tu xsilap ladang getah. sangkut bahu kalo tak dh telan abis dh ni.

kopi_tariq
21-09-2012, 11:46 AM
bukan serangan pertama patukan ke?

thetu5
21-09-2012, 11:49 AM
gambar 1st kt sblh kg aku jer..yg aku dpt info, ular tu mkn tuan dier sndri..xtau betul ker tak..

marlen
21-09-2012, 11:53 AM
gila la :))

mau hibernate 6bln pun kenyang lg..

org dewasa tu..bkn bdk2..:-SS

dhaikal2
21-09-2012, 11:56 AM
gila kenyang ular tu.. lps tu lepak like a boss 3 bulan haha

MugenMTX5
21-09-2012, 11:58 AM
ULAR NIE memang akan telan apa saja..
ada satu gambar kat amazon, anaconda telan LEMBU ke Kerbau..
Pecah Perut Dia huhu..dua dua mati..
-
Ular Mati..
Kerbau Mati..

:D

emy_cels
21-09-2012, 01:30 PM
bukan serangan pertama patukan ke?

ular sawa belit mangsa nye kn? :-?:-?

araikun
22-09-2012, 02:30 AM
lapar sgt ke sampai makan org

WiserBro
22-09-2012, 02:35 AM
Perrrgghhh gila lh memang terbaik lh kalau ular dpt makan org...

AuraSuccess_88
22-09-2012, 02:38 AM
slumber jer dia telan org..

rizal72
22-09-2012, 02:45 AM
geli aku tengok, kalau ular tu belit mau siap jarum...boleh cucuk perut dia

zaiza
22-09-2012, 02:51 AM
uii dah xde benda laen ke nak makan..kat malaysia ke neh

kopirait
22-09-2012, 03:05 AM
Mayat elok lagi.
Kalau buaya konfem dah hancur atau putus.

rem.billion
22-09-2012, 09:40 AM
errkkkk mmg ngeri

bouncer
22-09-2012, 09:43 AM
sian yer... dlu aku kecik2 keje kat ladang kelapa sawit....bnyk terserempak dgn ular.... Alhamdulillah di lindungi-Nya... Amin

General Juhziz
22-09-2012, 09:45 AM
ni dlu kt malaysia gk xsilap aku lh

disket
22-09-2012, 09:46 AM
tahun ular menganas masa tu.. ada je berita org kne mkn ular sawa.

mr_gab
22-09-2012, 09:47 AM
adeiii...mual......

Jedi
22-09-2012, 09:48 AM
Tak sempat hadam.

Binatang mana ada akal.

Bak kata omputeh; "Biting Off More Than You Can Chew"

maarz
22-09-2012, 10:16 AM
ular sawa paling hebat ular yang ada kat hutan khatulistiwa.anaconda pun tak leh lawan.bukaan mulut paling besar

mr.gabanz
22-09-2012, 01:00 PM
mesti kuat ular nie..
ish2...mesti xleh nk nafas bila ular dah peluk...

Mantam
22-09-2012, 01:03 PM
lega TT tak letak benda2 pasal politik dah.. tahniah TT, boring la TT asik2 politik jer

wan676
22-09-2012, 01:08 PM
lega TT tak letak benda2 pasal politik dah.. tahniah TT, boring la TT asik2 politik jer

nanti ada berita pasal politik dia letak balik.. makanan dia tu, xleh tinggal lama. :-?

gilagilaremaja
22-09-2012, 01:10 PM
ular sawa paling hebat ular yang ada kat hutan khatulistiwa.anaconda pun tak leh lawan.bukaan mulut paling besar

Satu-satunya ular sawa yang suka makan orang,
anaconda pun tak pernah ada bukti sahih makan orang.

rey1988
22-09-2012, 01:31 PM
slalu dlu aku dgr ular makan org ni kat johor..
tak tw uh skg ade lagi ke tak.

acHnuLL aDnan
22-09-2012, 01:37 PM
ULAR NIE memang akan telan apa saja..
ada satu gambar kat amazon, anaconda telan LEMBU ke Kerbau..
Pecah Perut Dia huhu..dua dua mati..
-
Ular Mati..
Kerbau Mati..

:D

gambar @ video x de ke??
x penah tgk lagi ni...:-?

mantoya
22-09-2012, 01:38 PM
slalu dlu aku dgr ular makan org ni kat johor..
tak tw uh skg ade lagi ke tak.

tu kes kat segamat bro...kat kebun getah...

[V]endetta
22-09-2012, 01:59 PM
aku ingatkan ada kes baru huhuhu

Arluth
22-09-2012, 05:23 PM
leh hadam ke sluor panjang tu lam perut die??

RuthlessFairy
22-09-2012, 05:29 PM
ade kes ular pi telan towel.
dia ingat kucing la kot

parcofolgore
22-09-2012, 05:32 PM
Kes yg kat johor dulu...

butterfingers
22-09-2012, 05:43 PM
kepala kecik je boleh telan orang..

mohamad hafiz
22-09-2012, 05:57 PM
kesiannya kat si mangsa..

zorro30
22-09-2012, 11:08 PM
t.t, cayalah! :)cgrock
serius aritu aku trpikir nak wat thread pasal ular makan org ni..tapi x cukup info.:p

Syedz
23-09-2012, 12:13 AM
time aku kecik2 dulu ada tgk gambar nih..
ngeri la gak..

mamagurl
23-09-2012, 12:44 AM
ngeri plak tgk

mbpuser
23-09-2012, 12:52 AM
Boleh gerak ke kalo telan org besar mcmtu?

Akulascalper
23-09-2012, 12:55 AM
kepala kecik je boleh telan orang..

Ape nk heran bab kepala kecik tu.....ada kes kepala lagi beso pun dia bleh telan..:))

mbpuser
23-09-2012, 01:04 AM
Tak terkoyak ke perut ular sawa ni?

luppi
23-09-2012, 01:15 PM
yg gamba 1st tu kat Johor.. magsa org cina.. tak silap aku tahun 1995 rasanya.. gempar satu malaysia jgkla berita ni..

mantoya
23-09-2012, 01:19 PM
yg gamba 1st tu kat Johor.. magsa org cina.. tak silap aku tahun 1995 rasanya.. gempar satu malaysia jgkla berita ni..

betul tu bro...cina tu tgh noreh getah pagi2 buta..:((:((

luppi
23-09-2012, 05:13 PM
betul tu bro...cina tu tgh noreh getah pagi2 buta..:((:((

rasanya bukan gi noreh bro.. dia gi tutup generator ke ntah apa kat belakang rumah dia.. kejadian ni waktu pas maghrib x silap aku..

ingat2 lupa la.. ada sape2 ada info yg lebih tepat..

Tawakal Semerah Padi
25-09-2012, 11:27 AM
ia bukan kira saiz..asal bly muat mulut ia je..makan utk mati..

suaji
25-09-2012, 11:28 AM
gambar yg first tu xsilap ladang getah. sangkut bahu kalo tak dh telan abis dh ni.

yg tu berita masa kecik dulu..
huhu..
ular tu leh telan sampai kepala je.. #:-S

azrulazman
25-09-2012, 11:29 AM
manusia pun die bedal..

talking-tshirt
25-09-2012, 11:31 AM
Gila la... asal kecik je.. bila sodok masuk perut.. huuhu

babyblacky
25-09-2012, 11:34 AM
oo ini gambar kes 1994 tak silap....
memang ngeri woo

rocketeer999
25-09-2012, 11:45 AM
bukan serangan pertama patukan ke?

tak kot.. die membelit je rasenye

membelit utk melemahkan mangsa, bila mangsa dah penat die akan target kepala dulu