PDA

View Full Version : Tangan hancur uji 20 mercun bola


Luqmanul Hakim
13-08-2012, 06:11 AM
Tangan hancur uji 20 mercun bola


http://www.hmetro.com.my/articles/Tanganhancuruji20mercunbola/pix_middle
NGERI...keadaan pergelangan tangan kanan Mohd Shahril yang hancur.


KOTA BHARU: Eksperimen tak menjadi. Itulah nasib dua sahabat yang cuba meletupkan 20 biji mercun bola dalam bekas plastik di Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC), dekat Tunjong, di sini, semalam.

Akibatnya kedua-dua mangsa itu bukan sahaja bertempiaran menyelamatkan diri, sebaliknya menahan kesakitan dengan seorang hancur pergelangan tangan kanan dan rakannya melecur beberapa bahagian badan dan mata kabur.

Dalam kejadian jam 11 pagi itu, mangsa Mohd Shahril Afendi, 20, dan Mohd Ahmad Ismail, 19, yang juga pekerja kedai buah di kawasan berkenaan baru habis bekerja dan mengisi masa terluang dengan bermain mercun.

Mereka kemudian ke kawasan lapang di belakang kedai dan mengumpulkan 20 biji mercun bola dalam sebuah bekas plastik sebelum Mohd Shahril cuba mencucuh sumbunya, tetapi tidak menyala dan sekali lagi mencuba sebelum mercun itu meletup.

Pergelangan tangan kanan Mohd Shahril hancur dengan satu jarinya terpelanting di atas tanah manakala Mohd Ahmad melecur di beberapa bahagian badan serta matanya kabur selepas terkena percikan api mercun.





sumber : http://www.hmetro.com.my/articles/Tanganhancuruji20mercunbola/Article

pokcak
13-08-2012, 06:12 AM
tak serik2. bila dah kena, baru serik tapi dah terlambat.

kapasele
13-08-2012, 06:14 AM
next year up sket 30 butir plk deh...baso ***** hahahaha~

aleep
13-08-2012, 06:15 AM
tak tau nak ckp ape dah....time raye orang lain sebok pg bermaaf maafan, tapi budak melayu kita berlumba-lumba masuk spital...tngan ilang la...mata buta la ....mcm2.

amy@promatt
13-08-2012, 06:16 AM
hahahahaha......perayaan cina mmg dh wajib main mercun....tpi yg tangan putus..org melayu sambut hari raya.....hahahahahahaha.....

ruspadu
13-08-2012, 06:23 AM
padan muka.... itu yg terbaik utk mereka ni... tak serik2....
kalau kena kat org lain yg tak terlibat lagi naya..

Long Kai
13-08-2012, 06:26 AM
hahaha biobo doh...boodohhh

wak sepul
13-08-2012, 06:27 AM
nak buat eksperimen pon agak2 la... x pasal kudung...

akuisaku
13-08-2012, 06:27 AM
tue makan nyer....

GASTER123
13-08-2012, 06:27 AM
ni mmg keje giler..cari sendiri..sampai 20biji..nak bom bank ke hapa ni..

zamreda
13-08-2012, 06:30 AM
mercun diistilah sbg bahan letupan yng membahayakan...

kbnyakkan kita tak sabar nak cucuh bila operasi meletup tak berjaya sbb mungkin ada bara lagi..

-eCo-
13-08-2012, 06:31 AM
semoga makin ramai nampak ke*****an main mercun ni..

Karim Pisang
13-08-2012, 06:35 AM
Tua tua pun main mercun ke?
Bseok nak raya cite kat anak-anak,
pak dulu masa umur 20thn buat keja xpaedah,
bakar mercun, smpai tgn putus,
suh g bykkan ibadah bulan puasa xnk,
Mercun dimainnye..
Hadoihai.

TXT
13-08-2012, 06:42 AM
skali baca rs nk gelak pn ada
sbb dh byk kali jd kes cam ni pn still x amik pengajaran
tp sian lak sbb dh jd cacat skrg

sp00f3r
13-08-2012, 06:43 AM
ceteknye akal korang nih.. aduiyai

MrHighLander
13-08-2012, 06:44 AM
Sudahh mnyesalll tp apa guna... Tngan kanan pemberian Allah sudah ditarik kembali... Beringatlah smua...

zamreda
13-08-2012, 07:03 AM
skali baca rs nk gelak pn ada
sbb dh byk kali jd kes cam ni pn still x amik pengajaran
tp sian lak sbb dh jd cacat skrg

gelak ajerlah...nak jadi saintis tapi gagal...

skYnEt-gEnIUs
13-08-2012, 07:09 AM
tahniah kerana da hancur tapak tangan,tahun depan buat lg yee.....

phantom_scarab
13-08-2012, 07:13 AM
Alang 20biji....baik main Hand Grenade je....

Anyway pity that boy, learn the hard way...

kopirait
13-08-2012, 07:18 AM
kan dah cacat.
tak pasal-pasal.

silvermaddness
13-08-2012, 07:24 AM
fuh..ke plan nk letup bank..huhu

zakiey
13-08-2012, 07:26 AM
semoga cepat sembuh.....

xalimx
13-08-2012, 07:43 AM
umur 20 tahun,
maximum umur leh pergi up to 70 years (kalo dipanjangkan umur)

lagi 50 tahun takde tangan??? perghhhhh.....

akunyet
13-08-2012, 07:51 AM
kalo depan aku..aku dah gelak depan muka kuat2..:)):))

caterpillar
13-08-2012, 07:58 AM
dah tuo tuo pon main mercon lagi kooo? :)) hahahahha

oimates
13-08-2012, 08:01 AM
perghh...cacat seumur hidup terus...bagus budak ni..berani ambik risiko utk buat experimen...dah besar nanti boleh jadi pakar bom..

mamata_ramli
13-08-2012, 10:49 AM
patut orang yang jual mercun ni boleh dikenakan akta 302 ,sebab mercun merbahaya dan boleh membunuh

poknik
13-08-2012, 10:52 AM
hahahaha... aku ucapkan tahniah la kepada mangsa..

joee
13-08-2012, 10:53 AM
ingt terminator kot..hancur bole smbg balik :D

poknik
13-08-2012, 10:53 AM
tahun depan bleh letupkan tangan yg sebelah lagi plak..

akeyrasta
13-08-2012, 10:54 AM
Uishh raya ni pun aku nak main mercun, tapi xde la sampai nak modified mercun tu..
Minta2 dijauhkan la..

xalimx
13-08-2012, 10:57 AM
patut orang yang jual mercun ni boleh dikenakan akta 302 ,sebab mercun merbahaya dan boleh membunuh

masa Gong Xi Fa Cai takde lak kes2 camni berlaku.... ni org2 kita je yg lebih2 nak modify bagai....

konon2 nak halau hantu laa tu ala2 chinese....

janggut_X
13-08-2012, 10:58 AM
too late bro.....takle patah dah...ni dikatakan nyesal kemudian tak berguno

hurairah01
13-08-2012, 10:59 AM
mercun yang dibalut dengan kertas je yang kurang bahaya. mercun yang dibalut dengan plastic cam mercun boleh patut diharamkan... bahaya ooo ... kena serpihan plastik .. menusuk kalbu

wowowulkaw
13-08-2012, 11:05 AM
ini mesti kes bakar direct gune pemetik api.

kni
13-08-2012, 11:12 AM
next year up sket 30 butir plk deh...baso ***** hahahaha~
boleh pecahkan rekod.. masuk dlm rekod malaysia...
malaysia boleh...


tgn dah hancur.. apa pun tak boleh...

puteri23
13-08-2012, 11:19 AM
adohhhh...tak psl2 dh ilang tgn
pndai sgttt

achok
13-08-2012, 11:27 AM
berita pelengkap raya saban tahun.....

koboygurun
13-08-2012, 11:49 AM
apehal laa berani sgt xbertempat budak2 skrg nie...
xpasal2 beraya tangan kudung...

gegurl_skema
13-08-2012, 11:54 AM
bukan budak2 lagi yg cam takde akal nak main mercun macam tu..
tunjuk hero sgt main sampai 20 bijik sekali gus..
nahh..hambek kau..

bowthugz69
13-08-2012, 11:54 AM
Saintis harapan mase dpan ni.. Bakal pembuat bom berjaya..

Generator X
13-08-2012, 12:14 PM
up lagi cucuh 200 biji sekali......

ezul82
13-08-2012, 12:18 PM
apa yg bestnya main mercun ni? bakar & meletop, part mana yg best?

dan50
13-08-2012, 12:18 PM
wahh ini OKO, orang kelainan otak

sib baik ada tangan sebelah lg nak buang undi

ZulAswadi
13-08-2012, 12:36 PM
lu tanggung lah sendiri akibatnya
aku memang hangin kat bebudak main mercun ni
baby yg sedang tido asyik terkejut je
kalu kita pi sound lagi lah menjadi2 perangai dia..

sitoplasmat
13-08-2012, 12:37 PM
jgn main mercun bola..main bunga api dah le..atau mercun naga..

peija06
13-08-2012, 02:03 PM
dia main mercun tghri mmg agak susah nak tgk bara api idop ke x lpas cucuh api..tu yg sampai terhegeh2 kat situ lg biarpon sumbu tu dh menyala :-?

muridmurid
13-08-2012, 02:10 PM
wahh ini OKO, orang kelainan otak

sib baik ada tangan sebelah lg nak buang undi

:eek::eek: OKO??
nak undi ade barisan khas.
tak payah q panjang

ajiq2104
13-08-2012, 03:34 PM
haaa xpe tgn sebelah kn ade lgi blh test utk taun dpn lak...:eek::eek::eek:

Payyed
13-08-2012, 03:59 PM
aduyaii..kesiannya