PDA

View Full Version : 887 pelajar perempuan yang pernah melakukan hubungan seks luar nikah


Kehidupan
05-02-2008, 01:23 AM
Siapa yang tak terkejut dengan angka 887 yang dikeluarkan dari statistik pelajar perempuan yang pernah melakukan hubungan seks luar nikah. Inilah angka mereka yang pernah melakukan hubungan seks tu. Hanya seorang daripada responden kajian tu yang tidak pernah melakukan hubungan seks luar nikah.

Hari Khamis aku terbaca akhbar KOSMO yang memaparkan berita gambar separuh bogel seorang pelajar perempuan di Kulim tersebar di sekolahnya. Pengetua pun panggil budak tu dan didapati dia mengaku bahawa gambar itu kepunyaan dia yang ditangkap oleh teman lelakinya selepas melakukan hubungan seks.

Dalam akhbar METRO Ahad, mengisahkan tentang rumah KEWAJA tempat perempuan yang melakukan hubungan seks luar nikah diberi jagaan dan perlindungan kerana sedang mengandung. Datuk Shahrizat kita pula mencadangkan agar teman lelaki mereka juga dikenakan tindakan sebagai pengajaran.

Apa mesej yang korang nampak di sebalik ketiga-tiga kisah kat atas ni? Ya, betul keadaan sekarang semakin teruk. Pergaulan bebas yang sukar dikawal. Pendedahan tanpa batas terhadap segala sumber baik dan tak baik. Dan sebagainya..

Tapi aku nak kongsikan satu perkara yang aku dapat dalam pengajian aku. Kita kena korek the root of the problem. Dan kalau kita tengok hukuman hudud dalam al-Quran berkenaan zina, diawalkan perempuan daripada lelaki. Aku bukan bercakap tentang gender tetapi konsep zina sebenarnya mengikut kefahaman ustaz aku yang aku juga setuju.

Perempuan yang berzina dan lelaki yang berzina, hendaklah kamu sebat tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali sebat dan janganlah kamu dipengaruhi oleh perasaan belas kasihan terhadap keduanya dalam menjalankan hukum agama Allah, jika benar kamu beriman kepada Allah dan hari akhirat dan hendaklah disaksikan hukuman seksa yang dikenakan kepada mereka itu oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman.[An-Nur(24):2]

Perempuan disebut dahulu kerana dalam zina (hubungan seks luar nikah) ni perempuan memainkan peranan penting. Jika perempuan rela, ia dikira zina. Dan jika tidak, dikira rogol. Persoalannya mengapa perempuan itu rela dan akhirnya ingin menuding jari kepada lelaki? Aku tak kata lelaki tu tak salah. Aku cuba nak katakan bahawa perempuan yang sebegini tak fikir panjang.

Memang logiknya, melakukan hubungan seks luar nikah adalah sesuatu yang akan mendatangkan masalah. Kononnya si lelaki akan bertanggungjawab, maka si perempuan menyerahkan diri sebagai tanda cintanya. Tapi alangkah *****nya si perempuan itu kerana termakan pancing si lelaki buaya. Kalau dia bertanggungjawab, dia takkan buat perkara tak senonoh. Dia akan ikut laluan betul. Dia akan datang merisik, meminang, dan akhirnya berkahwin. Cuba fikir logik sket.

Aku waktu remaja dulu rapat dengan makcik aku yang suka beli majalah REMAJA. Aku antara pembaca tetap ruangan masalah gadis dan masalah teruna. Dari kebanyakan masalah, inilah masalah terbesar, perempuan dipermainkan teman lelaki yang kononnnya sangat setia dengannya. Ish *****nya kedua-dua mereka.

Dan yang paling kesian pastinya si perempuan. Lelaki tak mendatangkan sebarang kesan fizikal tetapi perempuan kalau tak mengandung pun, istilah anak dara tu dah tak sesuai. Semakin aku terasa betapa sukarnya mendidik dan melindungi golongan hawa ini.

Kerana itu pernah Rasulullah bersabda yang mafhumnya lebih kurang camni. Anak perempuan itu antara penentu seorang ayah masuk ke syurga atau neraka. Bukan mudah nak didik anak perempuan. Tambah plak zaman sekarang ni yang anak-anak lebih 'pandai' daripada ibubapa.

Kata Hushim bin Salleh, kaunselor UM, kita kena jadikan anak-anak sebagai kawan. Kita saling bertanya, berbual dan berbincang. Membiasakan diri bersama-sama mereka. Bukan lagi menjadi garang dan pemarah seperti zaman dahulu. Biar lembut tetapi tegas. Apabila mereka sering menjadikan ibubapa sebagai rujukan dan kawan rapat, maka usah risau insyaAllah kehidupannya di luar rumah terkawal dengan sendirinya.

Aku suka bercakap tentang perempuan sebab, sepertimana pernah aku cakap dulu, golongan ini adalah golongan lemah. Maka, mereka perlu dilindungi dan dijaga serta dididik untuk menjaga diri dengan baik. Lemah tak bermakna kalah. Lemah bermakna, kalau macam mana kuat dan bagus dari segi fizikal dan mental sekalipun, si lelaki lebih 'pandai' membuat helah mematahkan kehebatan perempuan itu sama ada melibatkan penggunaan mental atau fizikal.

Yang akan membuatkan si lemah itu menang apabila rohaninya mengatasi segalanya. Maka, desakan, pujuk rayu, ajakan, dsb pasti takkan pernah memakan dirinya. Hanya perkara-perkara ini yang biasanya melemahkan sang perempuan. Bukan sahaja kepada anak dara, bini orang pun sekarang dah biasa curang pada suami. Berwaspadalah wahai pasanga

thesix
05-02-2008, 01:27 AM
zaman sekarang dah dekat sangat nak akhir zaman .. bnda yang halal dan haram dah bcampur sampai manusia tak dapat bezakan mane hal dan haram

metaaura
05-02-2008, 01:34 AM
Nice copy :D but good for ur info kat cg :D

sama2 la berdoa agar kita tidak menjadi kemungkaran ALLAH swt.

l3ya
05-02-2008, 01:39 AM
hurm...
dunia...

Kehidupan
05-02-2008, 01:44 AM
Nice copy :D but good for ur info kat cg :D

sama2 la berdoa agar kita tidak menjadi kemungkaran ALLAH swt.

mmg copy pn...:"> :">

SgtGaNaSz
05-02-2008, 01:52 AM
haduii..dah teruk dah org skarang nih...makin terbukak minda sampai semua terbukak...

JiraiyaSama
05-02-2008, 01:56 AM
abes tu diorg 'main' ngan sape? laki gak kan <---ayat dr budak perempuan utk salahkan lelaki:p...

zuljaalaa
05-02-2008, 01:57 AM
abes tu diorg 'main' ngan sape? laki gak kan <---ayat dr budak perempuan utk salahkan lelaki:p...

bang
main sama pompuan pon ada video melayunya hehehehe..

JiraiyaSama
05-02-2008, 02:02 AM
bang
main sama pompuan pon ada video melayunya hehehehe..

suke ko ye:p.....:D

chokey84
05-02-2008, 08:30 AM
sng sgt la budak pompuan skang nie
nak kasi dara kat org laen...
camne nak buat bini nie.. huhu!!~
sedey btol la.. ntah2 nnt da jd cam US plak..
bocor dlu.. pas2 baru kahwin... :(

SgtGaNaSz
05-02-2008, 09:02 AM
sng sgt la budak pompuan skang nie
nak kasi dara kat org laen...
camne nak buat bini nie.. huhu!!~
sedey btol la.. ntah2 nnt da jd cam US plak..
bocor dlu.. pas2 baru kahwin... :(

rasanya macam lagi teruk dari US kot...:-?

nazwa69.net
05-02-2008, 09:02 AM
dulu susah nak dapat video sex melayu... skang makin menjadi2 plak.... heran aku... dulu pompuan tebal malunya... skang selamba je.. malah ada yang lebih dari lelaki ada jugak. nak salahkan mak bapak pon susah.. takan 24 jam mak bapak nak pantau... nak cari rezeki lagi... kalo bg didikan yang cukup pon, kat luar suasana lebih dasyat dari perangai setan.. lambat laun anak yang baik pon boleh terpengaruh...

wiralution X
05-02-2008, 09:07 AM
Wah ini sudah kira dasat. Ni survey dikalangan pelajar. Kalo yg bukan pelajar lak camner ek?? :-? :-?

lastshark
05-02-2008, 09:14 AM
huh... best tu apam budak sekolah...cukup gula,jagung,kacang... manis siot.. wahahahaha...memang **** betol bebudak sekarang... ikut sedap hati sedap mulut sedap barang ja...tada agama ka??

abumujahid07
05-02-2008, 09:30 AM
Patut ler klau mcm tu klau suasana sekeliling diorang xnak diubah.

teringat kata2 Ust. Ridhuan Tee: HAnya satu perkara menyelesaikan semua konflik masalah yg berlaku iaitu menanam rasa TAKUT manusia pada ALLAH..!

semua masalah bleh settle tmasuk hilang budak ker apa ker....

tapi.. persoalannya.. siapa patut bertanggungjawab utk 'TUGAS' tu???

sama2 fikirkannya....

DDos
05-02-2008, 09:38 AM
selagi hudud tidak dilaksanakan , maka merasalah kita semua bala dari Allah Ta'ala. Bala tidak kena pada seorang saja tap iakan terkena kepada semua masyarakat.

p/s: so gunalah kuasa anda memilih pemimpin yang benar2 bertakwa

irsaffy
05-02-2008, 09:45 AM
Astagfirullahalazim....apa dh jadi ngan negara islam hadhari nih...

SmartEddy
05-02-2008, 09:52 AM
... tipu lah statistik tu, ... mana ada ramai sangat buat maksiat ni, ... tak ada logika. huh

nazwa69.net
05-02-2008, 10:09 AM
... tipu lah statistik tu, ... mana ada ramai sangat buat maksiat ni, ... tak ada logika. huh

tak mustahil bro... kalo statistik tu ko rasa tak betul, cuba ko luaskan mata ko betul2... tengok sekeliling ko... tidak mustahil statistik tu... bahkan mungkin lebih lg bilangan dia...

vedder9
05-02-2008, 10:52 AM
dulu susah nak dapat video sex melayu... skang makin menjadi2 plak.... heran aku... dulu pompuan tebal malunya... skang selamba je.. malah ada yang lebih dari lelaki ada jugak. laun anak yang baik pon boleh terpengaruh...

Err,,bro..mana dapat klip video tu..? Boleh kasi link :D

pion
05-02-2008, 10:57 AM
buat hudud!!!
jgn berlengah lagi.kasi sebat depan org ramai

d'plus
05-02-2008, 11:05 AM
Perrrrrg....ramai betul......dah tak fikir maruah lagi dah....;)

d'plus
05-02-2008, 11:06 AM
Mungkin ikut contoh pemimpin sekarang ni....;)

Humanspider
05-02-2008, 11:14 AM
setuju cadangan pion, buat hukum hudud je, undang-undang yang allah bagi dah jelas, even kalau ikut kajian sains alquran, mengikut kajian seandainya pasangan yang berzina belum berkahwin, kena sebat 100 kali, ia akan mengaktifkan sejenis sel dalam tubuh badan, kalau ada hiv insyaallah boleh baik.kajian ini ada di tulis dalam buku Ustaz Dr. jamnul azhar

ExAvantz
05-02-2008, 11:17 AM
nauzubillah...

suntat²
05-02-2008, 11:22 AM
setuju cadangan pion, buat hukum hudud je, undang-undang yang allah bagi dah jelas, even kalau ikut kajian sains alquran, mengikut kajian seandainya pasangan yang berzina belum berkahwin, kena sebat 100 kali, ia akan mengaktifkan sejenis sel dalam tubuh badan, kalau ada hiv insyaallah boleh baik.kajian ini ada di tulis dalam buku Ustaz Dr. jamnul azhar

huuu~byk btol hikmahnye hukum hudud nih!:D
tp kalo menteri sendiri dah buat DVD blue..rakyat lg lah..
dgr cite ade lg saru DVD menteri nk kua..dah la sejenis..euww...:o :(scam :(scam

Kehidupan
05-02-2008, 11:24 AM
rasanya macam lagi teruk dari US kot...:-?

adeh! pakcik SgtGaNaSz pegi bandingkan dgn US knape?

US agama rasmi diorang hape..????

Malaysia agama rasmi hape...????

pion
05-02-2008, 11:25 AM
nauzubillah...

ni la kalau pemimpin kalau dah buta hati, dan tak ingat akhirat dah :mad:

nak salahkan budak2 secara total tak ble gak.
sebab pemimpin2 jalur gemilang ni memang suka budak2 sekarang hanyaut. lagi teruk lagi diorg suka.

sebab bila dah teruk dan rosak, budak2 ni takkan piki apa jadi kat negaraku ini.

apa lagi?hanya mereka2 dari golongan2 yang waras sahaja akan menolak BN!!

yang terus menyokong BN tanpa berbelah bg..mereka ini sepatutnya dimasukkan ke henry gurney di sebabkan bersekongkol dengan pemimpin taghut!!!:mad: :mad:

kadol
05-02-2008, 11:42 AM
masalah remaja sekarang...

deputra
05-02-2008, 11:46 AM
adeh! pakcik SgtGaNaSz pegi bandingkan dgn US knape?

US agama rasmi diorang hape..????

Malaysia agama rasmi hape...????

alah nama je negara islam..tapi tak amalkan pun cara islam

org islam nak menyebarkan agama islam pun disekat oleh org islam pro barat :mad:

niedzal
05-02-2008, 11:54 AM
Islam Hadhari la katakan.. mmg mcm tu pun. Zina2 ni kira biasa sangat la tu. Cuba tanya chua?.. Maruah? apa ada pade maruah. Sekarang ni zaman duit. Ada duit semua jadi.

Kehidupan
05-02-2008, 11:56 AM
alah nama je negara islam..tapi tak amalkan pun cara islam

org islam nak menyebarkan agama islam pun disekat oleh org islam pro barat :mad:

btul2....

kt CG nie pn ade org mcm nie....:( :(

p/s : bkn semua warga CG

firstmuska
05-02-2008, 11:58 AM
jangan dok kata orang, kita tengok diri sendiri, mungkin kita x pernah buat zina... tapi menfitnah, mengumpat... semua tu dosa jugak.... kita musabah diri dulu ok... :) :D

Kehidupan
05-02-2008, 12:01 PM
jangan dok kata orang, kita tengok diri sendiri, mungkin kita x pernah buat zina... tapi menfitnah, mengumpat... semua tu dosa jugak.... kita musabah diri dulu ok... :) :D

btul2...

insaf daku...

Acul
06-02-2008, 01:23 AM
Oh..dunia ini...penuh kepalsuan...alamak lupa pulak liriknya:-?

boey
06-02-2008, 11:31 AM
perkara biasa ler tu bagi budak2 zaman sekarang.. yg penting ibu bapa pandai mendidik, menasihat dan mengambil tahu tentang anak2.. tak kira dia dah besar, kalau dah berumahtangga tu tak yah ler.. suami dia yg bertanggungjwb..

jahnemo
06-02-2008, 11:40 AM
perkara biasa ler tu bagi budak2 zaman sekarang.. yg penting ibu bapa pandai mendidik, menasihat dan mengambil tahu tentang anak2.. tak kira dia dah besar, kalau dah berumahtangga tu tak yah ler.. suami dia yg bertanggungjwb..


Nampak sangat mereka dah lari dari ajaran islam dan sunnah rasullullah s.a.w.

RaZ_LaN
06-02-2008, 11:55 AM
btul la,bro kehidupan...
aku ingt dorg ni xbole cite psl khdupan...
tetapi kmatian..kdg2 ni mslh org len..tp aku rsa mcm mslh aku jgk..sbb cuba bygkn klu adk,akak,spupu,jiran sblh umah kt mcm 2 rsa nk tmpar jer..tp nk wat mcm mn nasi dh jadi bubur so aku ingat pndidikn dari akar umbi 2 pntg..bak kata pepatah
"mluntur buluh biar la dari rebung nya"

burukayangan
06-02-2008, 12:07 PM
perkara biasa ler tu bagi budak2 zaman sekarang.. yg penting ibu bapa pandai mendidik, menasihat dan mengambil tahu tentang anak2.. tak kira dia dah besar, kalau dah berumahtangga tu tak yah ler.. suami dia yg bertanggungjwb..

PERKARA BIASA?????? jgn anggap perkara biasa kita boleh biarkan saja...

nickyidola
06-02-2008, 12:09 PM
kat kl dah lama benda ni jadi... kalau tak caya pi tengok kat bukit bintang berlambak.tempak lain pun sama gak...dah nak kiamat dah banyakkan ke masjid

Kehidupan
06-02-2008, 04:03 PM
btul la,bro kehidupan...
aku ingt dorg ni xbole cite psl khdupan...
tetapi kmatian..kdg2 ni mslh org len..tp aku rsa mcm mslh aku jgk..sbb cuba bygkn klu adk,akak,spupu,jiran sblh umah kt mcm 2 rsa nk tmpar jer..tp nk wat mcm mn nasi dh jadi bubur so aku ingat pndidikn dari akar umbi 2 pntg..bak kata pepatah
"mluntur buluh biar la dari rebung nya"

cite pasal kematian pn sama gak perangai diorang 2....

tp bgs gak cite psl kematian....

mudah-mudahan dgn rahmat Allah,diorang diberi hidayah....

vedder9
06-02-2008, 04:06 PM
Islam Hadhari la katakan.. mmg mcm tu pun. Zina2 ni kira biasa sangat la tu. Cuba tanya chua?.. Maruah? apa ada pade maruah. Sekarang ni zaman duit. Ada duit semua jadi.

Adakah gejala ini tidak akan berlaku sekiranya islam hadhari tidak diperkenalkan? :-?

Kehidupan
06-02-2008, 04:07 PM
Adakah gejala ini tidak akan berlaku sekiranya islam hadhari tidak diperkenalkan? :-?

gejala seperti ini xkn berlaku sekianya hudud dilaksana secepat mungkin...

kuhik
06-02-2008, 09:57 PM
Adakah gejala ini tidak akan berlaku sekiranya islam hadhari tidak diperkenalkan? :-?

gejala ini takkan wujud sekiranya Pak Lah memerintah Malaysia pakai al-Quran..

Kehidupan
06-02-2008, 10:02 PM
gejala ini takkan wujud sekiranya Pak Lah memerintah Malaysia pakai al-Quran..

PL skg perintah ikut apa yerk...??:p :p

lastshark
06-02-2008, 10:10 PM
heheh pa pendapat ko pulak kerunai... lama tak baca idea ko muehehehe

aidiryatim
06-02-2008, 10:19 PM
sebenarnye, didikan awal n berterusan.. dinding diri dr perbuatan yg keji.. jika dlm diri penuh ilmu didikan agama.. insyaAllah.. semuanya selamat.. tp x dinafikan ramai jg.. yg background sek agama.. pn rosak akhlak.. pengaruh rakan sebaya mainkn peranan..

reezluv
06-02-2008, 10:29 PM
tu ar..pompuan zaman skang ni dah tak kisah..bagi mereka nak kasi tu senang je..pujuk2 skek dah dapat..erm..pelik je aku..pastu bile dah kasi..konon harap la laki tu tanggungjawab..tapi tak pikir kan dosa yang ditanggung tu..ish33:o

wanzex
06-02-2008, 10:31 PM
nilah dunia moden.....huhuhu!

koqin_karemo
06-02-2008, 10:40 PM
Keadaan akhir zaman....kembali pd allah...

wanzex
06-02-2008, 10:41 PM
juak2 tu ingatkan Allah ketika susah jer...

fine net
07-02-2008, 05:44 AM
skrg susah la nk cari pmpuan yg suci lg bersih...hahaha..kene basuh dgn clorox dulu...

bujal38
07-02-2008, 05:52 AM
bang
main sama pompuan pon ada video melayunya hehehehe..

kantoi...
mana dapat bang?
mau cari loh:eek:

ke leh pinjam?:))

bujal38
07-02-2008, 06:06 AM
gejala ini takkan wujud sekiranya Pak Lah memerintah Malaysia pakai al-Quran..

mengajar ketam berjalan namanya tu...
ngaji agama tinggi tapi wife sendiri x pakai tudung,tutup aurat..
bak ilmu tak dimanfaatkan....

pemimpin sebagai teladan:)cgrock

wanzex
07-02-2008, 08:04 AM
mengajar ketam berjalan namanya tu...
ngaji agama tinggi tapi wife sendiri x pakai tudung,tutup aurat..
bak ilmu tak dimanfaatkan....

pemimpin sebagai teladan:)cgrock

blom sampai seru katakannnnnnnnnnn.....:)) :eek: :D

kelembai
07-02-2008, 08:22 AM
Mungkin ini bala dari Allah apabila pemimpin berani menyatakan negara ini adalah negara Islam sedangkan tidak melaksanakannya....

namkin
07-02-2008, 08:23 AM
isk3...truk...

Kehidupan
07-02-2008, 09:34 AM
Dari Hadith Qudsi: Bagaimana kamu masih boleh melakukan maksiat
sedangkan kamu tak dapat bertahan dengan panasnya terik matahari Ku.

Tahukah kamu bahawa neraka jahanamKu itu:

1. Neraka Jahanam itu mempunyai 7 tingkat

2. Setiap tingkat mempunyai 70,000 daerah

3. Setiap daerah mempunyai 70,000 kampung

4. Setiap kampung mempunyai 70,000 rumah

5. Setiap rumah mempunyai 70,000 bilik

6. Setiap bilik mempunyai 70,000 kotak

7. Setiap kotak mempunyai 70,000 batang pokok zarqum

8. Di bawah setiap pokok zarqum mempunyai 70,000 ekor ular

9. Di dalam mulut setiap ular yang panjang 70 hasta mengandungi lautan
racun yang hitam pekat.

10. Juga di bawah setiap pokok zarqum mempunyai 70,000 rantai

11. Setiap rantai diseret oleh 70,000 malaikat

nofa
07-02-2008, 09:53 AM
mengajar ketam berjalan namanya tu...
ngaji agama tinggi tapi wife sendiri x pakai tudung,tutup aurat..
bak ilmu tak dimanfaatkan....

pemimpin sebagai teladan:)cgrock

yup betul tu:)cgrock

Jusoh Kapok
07-02-2008, 11:26 AM
tak payah heran la woi...menteri sendiri pun hantam anak dara orang...macam tak cukup dgn bini...kepimpinan melalui teladan konon...pi mampoi laaaaaaaaaaaaaaa...UMNO dah 50 tahun ..menopus dah....

abgG
07-02-2008, 11:40 AM
Turun bala, kemana kita nak lari.....ALLAHUAKBAR...:((

ignorexx
07-02-2008, 12:05 PM
tak payah heran la woi...menteri sendiri pun hantam anak dara orang...macam tak cukup dgn bini...kepimpinan melalui teladan konon...pi mampoi laaaaaaaaaaaaaaa...UMNO dah 50 tahun ..menopus dah....

hahahaha.. tak perasan lak. 50thn dah yer.. boleh dah kalo nak tuka pon.. hahahaha

bujal38
07-02-2008, 01:01 PM
tak payah heran la woi...menteri sendiri pun hantam anak dara orang...macam tak cukup dgn bini...kepimpinan melalui teladan konon...pi mampoi laaaaaaaaaaaaaaa...UMNO dah 50 tahun ..menopus dah....

hehe sape menteri ni bro?
ada dvd tak?pas kat aku..aku nak count timing dia,berapa lama dia leh tahan berjuang....pastu leh offer dia ubat kuat

AMICO66
06-02-2010, 10:50 PM
baru semalam ustaz yang bagi kuliah kat surau aku bagitau benda ni....

kat malaysia ni, banyak sangat rancangan yg menjerumuskan mereka ke kancah maksiat ni..

alisha_qistina
07-02-2010, 09:30 AM
tu yg tau jer..
yg x tau mungkin lg byk..

habiburrahman
07-02-2010, 09:33 AM
MASYAALLAH...betapa indahnya ISLAM...

AMICO66
07-02-2010, 12:52 PM
kene kaji mengapa dan kenapa gejala ini berleluasa!

pemimpin2 asyik berpolitik sehingga terlupa tanggungjawab mereka...