PDA

View Full Version : Nak contoh surat resign


fyreeze
24-12-2007, 03:52 PM
Sape rakan2 kat sini yang bleh bg contoh surat perletakan jawatan... Aku dah fedup nak keje kat sini.. Plzzz..:((
Aku nak keluar daripada penjara ini....~X(

sconsult
24-12-2007, 03:57 PM
kena beri alasan yang baik juga, hubungan baik nak kena maintain juga walaupun dah resign nanti.

gambate
24-12-2007, 03:59 PM
Sape rakan2 kat sini yang bleh bg contoh surat perletakan jawatan... Aku dah fedup nak keje kat sini.. Plzzz..:((
Aku nak keluar daripada penjara ini....~X(

bm or malay..aku ada..hahha:eek:

Gitaris Berapi
24-12-2007, 04:00 PM
nk letak jawatan, tp dah ada keje baru ke???

zCk
24-12-2007, 04:02 PM
bagitau dulu ko kerja apa? :p:p keke :)) :))

frigid03
24-12-2007, 04:05 PM
Sape rakan2 kat sini yang bleh bg contoh surat perletakan jawatan... Aku dah fedup nak keje kat sini.. Plzzz..:((
Aku nak keluar daripada penjara ini....~X(

keje pe? apsal pedap?

Gitaris Berapi
24-12-2007, 04:06 PM
bagitau dulu ko kerja apa? :p:p keke :)) :))

keje kt penjara kot...eh,tp ko mintak surat perletakan jawatan, bukannya surat nak berhenti keje... kalo letak jawatan tu maknanya ko x nak jawatan tu lg..cuba explain blk sbb apa ko geram sgt.. skrg bukan senang nak carik keje tau... lain la kalo ko anak dato'..

boey
24-12-2007, 04:17 PM
keja kat penjara ker atau pon banduan/tahanan?

zCk
24-12-2007, 04:20 PM
keja kat penjara ker atau pon banduan/tahanan?

nak letak jawatan sebagai banduan....boleh ker gitu..:p :p :p

deputra
24-12-2007, 04:20 PM
keja kat penjara ker atau pon banduan/tahanan?

hehe kelakar lah...banduan/tahanan kot :D

boey
24-12-2007, 04:21 PM
tak le cuma nak pastikan.. kalau dia tak xplain mcm mn kita org suma nak bantu?

boey
24-12-2007, 04:23 PM
nak letak jawatan sebagai banduan....boleh ker gitu..:p :p :p

rasanya ble kot.. letak jawatan sebagai ketua dalam sel

fyreeze
24-12-2007, 05:16 PM
Terima kasih atas keperihatinan korang sume.. Sbenarnye, aku ni kerja kilang je.. Aku dah fedup dengan sistem kat sini.. Xde standard langsung.. Sekejap cmni, sekejap cmtu.. Aku nak berhenti kerja.. Plzz.. Bagila aku contoh format berhentii... Aku nak blah dengan cara baik.. Aku kena bg notis 1 bulan..
Tolong la aku..

Gitaris Berapi
24-12-2007, 05:22 PM
Terima kasih atas keperihatinan korang sume.. Sbenarnye, aku ni kerja kilang je.. Aku dah fedup dengan sistem kat sini.. Xde standard langsung.. Sekejap cmni, sekejap cmtu.. Aku nak berhenti kerja.. Plzz.. Bagila aku contoh format berhentii... Aku nak blah dengan cara baik.. Aku kena bg notis 1 bulan..
Tolong la aku..

takde keje yg senang dlm dunia ni kawan...dh brape lama ko keje sana? company tu under sape? malay? chinese? japanese? mmg ko serius nk resign?? kitorang pun nk kena tau gak reasonnya, sbb lain org lain format dia utk surat resign ni..

secawankopi
24-12-2007, 05:25 PM
Terima kasih atas keperihatinan korang sume.. Sbenarnye, aku ni kerja kilang je.. Aku dah fedup dengan sistem kat sini.. Xde standard langsung.. Sekejap cmni, sekejap cmtu.. Aku nak berhenti kerja.. Plzz.. Bagila aku contoh format berhentii... Aku nak blah dengan cara baik.. Aku kena bg notis 1 bulan..
Tolong la aku..

awak nie x sayang ke nak berenti hujung2 tahun nie?? seyes ke nie??

fyreeze
24-12-2007, 05:36 PM
takde keje yg senang dlm dunia ni kawan...dh brape lama ko keje sana? company tu under sape? malay? chinese? japanese? mmg ko serius nk resign?? kitorang pun nk kena tau gak reasonnya, sbb lain org lain format dia utk surat resign ni..

Aku serius nak resign nii.. Aku kerja dekt setahun lebih.. Company ni dah diambil alih oleh org melayu.. Jawatan aku Asst. stock controller.. Bgla aku samaada dlm bahasa inggeris @ melayu..
Kalo dua-dua skli pun bleh.. Keje aku xdela susah.. Tp keje xde standard la.. Tolongla aku..

fyreeze
24-12-2007, 05:37 PM
awak nie x sayang ke nak berenti hujung2 tahun nie?? seyes ke nie??

Ape gunanya aku sayang kerja yang kerja plak x sayang kat aku??
Aku mmg serius ni...

fyreeze
24-12-2007, 05:39 PM
nk letak jawatan, tp dah ada keje baru ke???

Aku nak bg surat dulu.. selepas notis sebulan aku dah kasi, baru aku bakan cari kerja lain.. Aku mahu bebas dari belenggu ini..

secawankopi
24-12-2007, 05:39 PM
Ape gunanya aku sayang kerja yang kerja plak x sayang kat aku??
Aku mmg serius ni...

mlm kang saya PM... nie my staff punya draft letter... (pendrive tertinggal... ekekeke) sabo yer...

fyreeze
24-12-2007, 05:39 PM
bm or malay..aku ada..hahha:eek:

Dua2 skali kalo ade lagi bagus..

waktong.UMOFX
24-12-2007, 05:44 PM
NAMA & ALAMAT

Kepada,
MAJIKAN & ALAMAT TARIKH

Tuan,

MAKLUMAN MELEPASKAN JAWATAN SEBAGAI (JAWATAN)

Seperti perkara di atas adalah dimaklumkan bahawa saya ingin melepaskan jawatan sebagai Penolong Pegawai Sistem Maklumat Sambilan (F29) di (TEMPAT KERJA) pada 10 Disember 2007.

2. Bagi makluman tuan, tempoh kontrak setahun saya berkhidmat di JANM Sri Aman akan tamat dalam tempoh yang terdekat ini. Saya berasa amat berterima kasih di atas peluang yang telah diberi oleh pihak Jabatan Akauntan Negara secara amnya dan khususnya kepada JANM Cawangan Sri Aman semasa berkhidmat di sini.

Saya telah berkhidmat di Jabatan Akauntan Negara Cawangan Sri Aman selama satu tahun enam bulan dan pengalaman yang diberi adalah amat bermakna bagi diri saya. Segala kerjasama serta tunjuk ajar juga akan saya manfaat sebaik-baiknya. Sepanjang perkhidmatan saya di JANM Cawangan Sri Aman kerjasama daripada semua pihak adalah yang terbaik dan saya dahului dengan jutaan terima kasih.

Sekian, terima kasih.


Yang benar,




-------------------------------------------------
(NAMA)

fyreeze
24-12-2007, 05:58 PM
NAMA & ALAMAT

Kepada,
MAJIKAN & ALAMAT TARIKH

Tuan,

MAKLUMAN MELEPASKAN JAWATAN SEBAGAI (JAWATAN)

Seperti perkara di atas adalah dimaklumkan bahawa saya ingin melepaskan jawatan sebagai Penolong Pegawai Sistem Maklumat Sambilan (F29) di (TEMPAT KERJA) pada 10 Disember 2007.

2. Bagi makluman tuan, tempoh kontrak setahun saya berkhidmat di JANM Sri Aman akan tamat dalam tempoh yang terdekat ini. Saya berasa amat berterima kasih di atas peluang yang telah diberi oleh pihak Jabatan Akauntan Negara secara amnya dan khususnya kepada JANM Cawangan Sri Aman semasa berkhidmat di sini.

Saya telah berkhidmat di Jabatan Akauntan Negara Cawangan Sri Aman selama satu tahun enam bulan dan pengalaman yang diberi adalah amat bermakna bagi diri saya. Segala kerjasama serta tunjuk ajar juga akan saya manfaat sebaik-baiknya. Sepanjang perkhidmatan saya di JANM Cawangan Sri Aman kerjasama daripada semua pihak adalah yang terbaik dan saya dahului dengan jutaan terima kasih.

Sekian, terima kasih.


Yang benar,




-------------------------------------------------
(NAMA)

Format ni boleh diguna pakai utk berhenti kerja ke??
Atau letak jawatan je??

princesskhan
24-12-2007, 11:28 PM
Format ni boleh diguna pakai utk berhenti kerja ke??
Atau letak jawatan je??

Hentam saja la labu... he..he..he.. :))

Wea Izre
24-12-2007, 11:42 PM
bm or malay..aku ada..hahha:eek:

erm kawe pon nak gak kalo ade nih,rasa cam nak resign gak jer sbelum nu yer nih,huhu

are-da
24-12-2007, 11:45 PM
ckg x aja n sye x blaja lg nak wat fomat surat resign nie... hehe :D

sleepsheep
24-12-2007, 11:46 PM
aku penah guna yg kt cni punya..kalo tak silap rr..ekekeke
http://www.i-resign.com/uk/letters/:)paid

steveorlando79
24-12-2007, 11:50 PM
tulis tangan guna kertas blank A4 boleh tak?

frigid03
24-12-2007, 11:55 PM
tulis tangan guna kertas blank A4 boleh tak?

kalo lum keje tp nk wt surat resign siap2 bley x? hehe:D :D

princesskhan
25-12-2007, 12:01 AM
kalo lum keje tp nk wt surat resign siap2 bley x? hehe:D :D

Boleh... ngko bwk skali masa nak prgi temuduga nnti... he..he..he.. :))

norza0204
25-12-2007, 12:03 AM
kalu yer pon nak resign tunggu ler abis tahun nih dulu...
tunggu pas dapat bonus...:p :p :p

steveorlando79
25-12-2007, 12:05 AM
kalu yer pon nak resign tunggu ler abis tahun nih dulu...
tunggu pas dapat bonus...:p :p :p

biaq betui norza, aku dah kekeringan ni...

art
25-12-2007, 12:06 AM
tgu ar tahun depan ke kalau nk berenti..takut ekonomi tarak ong tahun depan..nk cr keje kang lg susah plak...

frigid03
25-12-2007, 12:07 AM
Boleh... ngko bwk skali masa nak prgi temuduga nnti... he..he..he.. :))

:)) :)) :)) :)) konpem fail!!
:eek: :eek: :eek:

ahmad albab
25-12-2007, 12:09 AM
tulis tangan guna kertas blank A4 boleh tak?

boleh sesangat........... tulis jer.....mcm aku buat dulu masa nk benti keje......


Address
Dear Manager,

Title: 24 Hours Notice Resignation


Your Sincerely,


Kalo bos Melayu


Alamat
Kepada Bos,

Tajuk: Bos Aku Nk Berenti Keje


Tandatangan Aku,



** Konpem mesti benti keje punya......:D :D :D :D

irsaffy
25-12-2007, 12:15 AM
Tak pun bg yg mcm ni..sure 24hour terus terminate..:eek: :eek:

Cth:

KULIANA BANOUS BT CHE ROSS


NO 834,LORONG BAHGIA
TAMAN SEJAHTERA
06600


MUHAMAD YUSOP
PLOT 131A,
JALAN PERINDUSTRIAN BUKIT MINYAK,
14100 BUKIT MINYAK,
SEBERANG PERAI TENGAH,
PENANG. 19 DEC 2005

TUAN,


PER : SURAT BERHENTI KERJA


Saya seperti nama diatas, ingin memohon berhenti kerja. Saya berharap
permohonan ini diluluskan. Berikut adalah sebab-musabab saya ingin berhenti
kerja:-

1. Saya kerap dibuli oleh senior.
2. Makanan di kantin tak sedap tapi mahal macam KFC. Tambahan pula kalau makcik senior yg kira.
3. Lagu 5'S tidak masuk dalam carta ERA.
4. Waktu rehat tersangat pendek 15 minit je... Nak beratur pun dah 20 minit!!!
5. KERJA BERDIRIIIIIIIIIII.......... Kasut takde sponge pulak!!!!!
6. Bas kilang tersangat laju.... Tersangat BAHAYA.....
7. Kalau setakat nak keja kilang, lebih baik tak payah ambil SPM. Indon tak ambil SPM pun boleh keja jugak!!!
8. Pekerja dipaksa O.T. Ingat kita orang ROBOT ke!!! Kalau tak O.T. ugut nak bagi Warning Letter pulakk.....
9. Pintu kecemasan dihalang. Bila BOMBA audit baru kalut. KESELAMATAN TIDAK DIUTAMAKAN.
10. Scan in/out sikit nak masuk kena beratok sampai GAT HOUSE nak bali kena beratok BULEH TAWAF satu kilang..
11. Pintu keluar masuk 2 shj. Pekerja beribu.... Masuk LATE marah!!! Balik LATE driver BAS pulak marah!!!! sampai rumah mak bapak pulak yang marah KAMI selalu kena MARAHHHHHH...
12. Boss kadang 2 ok kadang 2 tension sampai tak ingat 2 yang kami ni orang gak
13. Faedah 2 lain tak memuaskan contoh keja bagai nak tecabut kepala lutut profet shereing HAMPEHHH
14. BANYAK LAGI NAK HABAK TAPI KUT TAK SANGUP DENGAK KUT!!!!

Untuk pengetahuan tuan, saya telah berjaya menabung sebanyak RM 1.5 juta
selama saya bekerja sebagai operator. Wang itu telah saya laburkan dalam bentuk dinar emas. Setiap bulan, pendapatan saya adalah sebanyak RM890.
Inilah faktor utama saya ingin berhenti kerja. Terima kasih atas segalakerjasama ............
tunjuk ajar tuan selama ini dengan saya. Akhir kata, terimalah sebuah pantun
MAUTdari saya........ IKAN KELI.. IKAN KEMBUNG; ANGKAT KAKI
LLLAAAMMMBUNG...............

SEKIAN TERIMA KASIH....""

sleepsheep
25-12-2007, 12:18 AM
kalu yer pon nak resign tunggu ler abis tahun nih dulu...
tunggu pas dapat bonus...:p :p :p

dia tak dapat bonus tuh kott..tuh yg nak blah awalll...ekekekeke:))

irsaffy
25-12-2007, 12:23 AM
ni yg sebtulnya..format B.I :p :p

25th DEC 2007

nama & alamt sendiri



nama kompeni & alamat



Sir/Madam,



Resignation Letter.

Refer to the above matter, Im XXXXXXXXX,(8xxxxx-xx-xxxxx) will be resign as xxxxxx from XXXXXXXX sdn bhd.

This was not an easy decision for me to make. To leave your good company and colleague would be the last thing for me to do. I have invaluable experience working in this company for almost one year as XXXXX. My resignation from this company solely for the purpose of seeking wider career opportunity and better benefits. I wish to record my sincere appreciation to you and to this good company for pleasant working environment and kind cooperation rendered to me during my tenure.

I have been offered a post as a XXXXXXX in a Company in XXXX. As per our employment Agreement, I promise to honor the terms and conditions set forth therein.

I hereby tender my resignation effective one month from the date of this letter.

Thank you.



Yours truly,


.

(Name)

watakutama
25-12-2007, 01:12 AM
Tak pun bg yg mcm ni..sure 24hour terus terminate..:eek: :eek:

Cth:

KULIANA BANOUS BT CHE ROSS


NO 834,LORONG BAHGIA
TAMAN SEJAHTERA
06600


MUHAMAD YUSOP
PLOT 131A,
JALAN PERINDUSTRIAN BUKIT MINYAK,
14100 BUKIT MINYAK,
SEBERANG PERAI TENGAH,
PENANG. 19 DEC 2005

TUAN,


PER : SURAT BERHENTI KERJA


Saya seperti nama diatas, ingin memohon berhenti kerja. Saya berharap
permohonan ini diluluskan. Berikut adalah sebab-musabab saya ingin berhenti
kerja:-

1. Saya kerap dibuli oleh senior.
2. Makanan di kantin tak sedap tapi mahal macam KFC. Tambahan pula kalau makcik senior yg kira.
3. Lagu 5'S tidak masuk dalam carta ERA.
4. Waktu rehat tersangat pendek 15 minit je... Nak beratur pun dah 20 minit!!!
5. KERJA BERDIRIIIIIIIIIII.......... Kasut takde sponge pulak!!!!!
6. Bas kilang tersangat laju.... Tersangat BAHAYA.....
7. Kalau setakat nak keja kilang, lebih baik tak payah ambil SPM. Indon tak ambil SPM pun boleh keja jugak!!!
8. Pekerja dipaksa O.T. Ingat kita orang ROBOT ke!!! Kalau tak O.T. ugut nak bagi Warning Letter pulakk.....
9. Pintu kecemasan dihalang. Bila BOMBA audit baru kalut. KESELAMATAN TIDAK DIUTAMAKAN.
10. Scan in/out sikit nak masuk kena beratok sampai GAT HOUSE nak bali kena beratok BULEH TAWAF satu kilang..
11. Pintu keluar masuk 2 shj. Pekerja beribu.... Masuk LATE marah!!! Balik LATE driver BAS pulak marah!!!! sampai rumah mak bapak pulak yang marah KAMI selalu kena MARAHHHHHH...
12. Boss kadang 2 ok kadang 2 tension sampai tak ingat 2 yang kami ni orang gak
13. Faedah 2 lain tak memuaskan contoh keja bagai nak tecabut kepala lutut profet shereing HAMPEHHH
14. BANYAK LAGI NAK HABAK TAPI KUT TAK SANGUP DENGAK KUT!!!!

Untuk pengetahuan tuan, saya telah berjaya menabung sebanyak RM 1.5 juta
selama saya bekerja sebagai operator. Wang itu telah saya laburkan dalam bentuk dinar emas. Setiap bulan, pendapatan saya adalah sebanyak RM890.
Inilah faktor utama saya ingin berhenti kerja. Terima kasih atas segalakerjasama ............
tunjuk ajar tuan selama ini dengan saya. Akhir kata, terimalah sebuah pantun
MAUTdari saya........ IKAN KELI.. IKAN KEMBUNG; ANGKAT KAKI
LLLAAAMMMBUNG...............

SEKIAN TERIMA KASIH....""

:eek: :eek: :eek: :eek: terjaga bini aku, aku gelak...heheheee:(scam :(scam

frigid03
25-12-2007, 01:25 AM
tgu ar tahun depan ke kalau nk berenti..takut ekonomi tarak ong tahun depan..nk cr keje kang lg susah plak...

mmg ekonomi nk kong jek taun dpn..
ade company tgh buang pekerja skg nih..sbb nk cover mnde tuh..
tanak pki byk org, bhntikn pkerja..

secawankopi
25-12-2007, 08:16 AM
cuba yg nie.... :p

4 December 2007

(your name)
(your full address)

(your boss name)
(your company address)


Dear Sir/Madam

Resignation From The Post Of Staff Associates

With reference to the above matter, I, ____________________ employee no:__________________, would like to tender my resignation effective from 4 December 2007.

The reason for me to leave this company because of my family problem that I should take care of.

I would like to take this opportunity to thank you and to all the management for the training and guidance in my work and for taking good care of me during my service.

Thank You.
Yours Sincerely,



…………………………….
(your name)

zCk
25-12-2007, 08:22 AM
1. Saya kerap dibuli oleh senior.
2. Makanan di kantin tak sedap tapi mahal macam KFC. Tambahan pula kalau makcik senior yg kira.
3. Lagu 5'S tidak masuk dalam carta ERA.
4. Waktu rehat tersangat pendek 15 minit je... Nak beratur pun dah 20 minit!!!
5. KERJA BERDIRIIIIIIIIIII.......... Kasut takde sponge pulak!!!!!
6. Bas kilang tersangat laju.... Tersangat BAHAYA.....
7. Kalau setakat nak keja kilang, lebih baik tak payah ambil SPM. Indon tak ambil SPM pun boleh keja jugak!!!
8. Pekerja dipaksa O.T. Ingat kita orang ROBOT ke!!! Kalau tak O.T. ugut nak bagi Warning Letter pulakk.....
9. Pintu kecemasan dihalang. Bila BOMBA audit baru kalut. KESELAMATAN TIDAK DIUTAMAKAN.
10. Scan in/out sikit nak masuk kena beratok sampai GAT HOUSE nak bali kena beratok BULEH TAWAF satu kilang..
11. Pintu keluar masuk 2 shj. Pekerja beribu.... Masuk LATE marah!!! Balik LATE driver BAS pulak marah!!!! sampai rumah mak bapak pulak yang marah KAMI selalu kena MARAHHHHHH...
12. Boss kadang 2 ok kadang 2 tension sampai tak ingat 2 yang kami ni orang gak
13. Faedah 2 lain tak memuaskan contoh keja bagai nak tecabut kepala lutut profet shereing HAMPEHHH
14. BANYAK LAGI NAK HABAK TAPI KUT TAK SANGUP DENGAK KUT!!!!


ini terang2 kijer kilang....:)) :))

irsyadpenang
25-12-2007, 03:05 PM
hentam saja la....

boey
26-12-2007, 10:50 AM
ler tulis jer isi kandungan nya:

Bos saya nak berhenti, kalau tak boleh tak pa saya cabut sendiri, halalkan segala makan minum saya kerana saya pakai duit gaji saya sendiri

VAMP
26-12-2007, 10:56 AM
klau dah dapat kerje kat tempat lain.. kire ok gak la.. :)

dablues79
26-12-2007, 11:03 AM
anda boleh tulis surat resign anda seperti berikut...
"bos, bos da makan???kalau dah makan elok la...saya ni kan bos..kalau ikut rasa ati nak makan..tapi apakan daya duit gaji yang bos bagi tak pernah cukup...
bos...bos da bayar instalment mercedes bos tak bulan lepas..kalau sudah, elokla...saya jangan katakan bayar bulan...duit beli mentol lampu depan kapcai saya pun tak mampu beli lagi..lagikan pulak nak bayarkan tambang LRT..itula..duit gaji yang bos bagi tak pernahnyer cukup...
bos...bos da bayarkan instalment rumah banglo bos tak??kalau sudah elok la...saya memang takyah bayar bos..ye lah..nak bayar apa..rumah kos rendah pun saya tak mampu nak dudok...kan saya dah kata..gaji yang bos bagi tak cukup...
so...kalau dah macamtu bos..saya berhenti kerja yer boss...nanti bos carikla pengganti saya...bye..."

boey
26-12-2007, 11:46 AM
Bos saya nak berhenti, kalau tak boleh tak pe Bos saja yg berhenti

boey
26-12-2007, 11:47 AM
klau dah dapat kerje kat tempat lain.. kire ok gak la.. :)

pastikan kita dapat keja lain dulu sebelum berhenti tu tips yg baik

PakDeAwie
26-12-2007, 05:53 PM
Surat resign senang jer, tak macam surat minta kerja. Kerja apa? tapi hubungan selepas resign pun kena jaga jugak. dunia ni kecik jer, alih-alih jumpa gak.

dablues79
27-12-2007, 10:48 AM
betul tu...kena berhati-hati di jalan raya...

boey
27-12-2007, 11:07 AM
Surat resign senang jer, tak macam surat minta kerja. Kerja apa? tapi hubungan selepas resign pun kena jaga jugak. dunia ni kecik jer, alih-alih jumpa gak.

yer.. mana tau kerja d tempat baru tu x sesuai bleh apply balik kat tpt keja lama..

dablues79
27-12-2007, 11:13 AM
tersangatlah betulnyer....tips yang bagus ialah tunjuk muka kesian kat bos agar bos masih sayang kat kita walaupun dah pindah tempat kerja...

boey
27-12-2007, 11:17 AM
tersangatlah betulnyer....tips yang bagus ialah tunjuk muka kesian kat bos agar bos masih sayang kat kita walaupun dah pindah tempat kerja...

muka seposen ker?

dablues79
27-12-2007, 11:17 AM
dua posen pun ok gak...

dablues79
27-12-2007, 11:19 AM
banyak2 kan baca Al-Halim....sebelum pegi jumpa bos untuk hantar surat resign agar bos lembut hati...

dablues79
27-12-2007, 11:21 AM
Al-Latiif pun boleh jugak..

wiralution X
27-12-2007, 11:31 AM
Dah resign ke budak tu haa? Senyap jerk :D

dablues79
27-12-2007, 11:33 AM
ye tak ye ekk...

rahimi
27-12-2007, 11:44 AM
Dah resign ke budak tu haa? Senyap jerk :D

agak2 korang surat yg mana satu dia amek wat contoh ek..:D :D :D

fyreeze
27-12-2007, 01:28 PM
Dah resign ke budak tu haa? Senyap jerk :D

Ishhh... Aku blom resign lagila... Aku tengah fikir2kan ni...
Aku mmg takut nak resign, lagipun aku blom dapat kerja yang lain lg... Msti bos aku ni tak kasi punye... Aku igt nak lari je trus.. Tp kalo dah berhenti, kalo x dpt kerja lain gak, aku nak mengulat je kat puduraya tu...:D

putera04
27-12-2007, 01:37 PM
Ishhh... Aku blom resign lagila... Aku tengah fikir2kan ni...
Aku mmg takut nak resign, lagipun aku blom dapat kerja yang lain lg... Msti bos aku ni tak kasi punye... Aku igt nak lari je trus.. Tp kalo dah berhenti, kalo x dpt kerja lain gak, aku nak mengulat je kat puduraya tu...:D

he he keje kilang cam tu la bro.. kilang paling best pun samer he he mesti ader yang tak bekenan kat hatinyer.. :D aku keje kilang best pun rase cam hawau gak hi hi so pikirkanla tunggu dpt keje lain baru resign :D

wiralution X
27-12-2007, 01:49 PM
tersangatlah betulnyer....tips yang bagus ialah tunjuk muka kesian kat bos agar bos masih sayang kat kita walaupun dah pindah tempat kerja...

Aku masa nak resign dulu x-boss aku siap tanya kenapa? Apa yg x cukup? Aku kata suma ok cuma family komitmen yg buatkan aku x leh stay ctu. Dia siap cakap kalo nak keje balik anytime :D .

fyreeze
27-12-2007, 04:36 PM
Aku masa nak resign dulu x-boss aku siap tanya kenapa? Apa yg x cukup? Aku kata suma ok cuma family komitmen yg buatkan aku x leh stay ctu. Dia siap cakap kalo nak keje balik anytime :D .

Tp ko ade keje lain kan???

nyioq
22-02-2008, 04:06 AM
pekate ko cari jer keje dl..byk keje 0 kat dlm the star,dlm intenet belambak lg website utk job seeker..nie membe ako da benti keje pasal membe atas membe janji dpt keje lg besh..aleh2 omong kosong..da sebln lbey nganggor..huhuu..klu ko tgal dgn pamili no hal lor..huhuu

ijakstory
22-02-2008, 11:05 AM
Tak pun bg yg mcm ni..sure 24hour terus terminate..:eek: :eek:
1. Saya kerap dibuli oleh senior.
2. Makanan di kantin tak sedap tapi mahal macam KFC. Tambahan pula kalau makcik senior yg kira.
3. Lagu 5'S tidak masuk dalam carta ERA.
4. Waktu rehat tersangat pendek 15 minit je... Nak beratur pun dah 20 minit!!!
5. KERJA BERDIRIIIIIIIIIII.......... Kasut takde sponge pulak!!!!!
6. Bas kilang tersangat laju.... Tersangat BAHAYA.....
7. Kalau setakat nak keja kilang, lebih baik tak payah ambil SPM. Indon tak ambil SPM pun boleh keja jugak!!!
8. Pekerja dipaksa O.T. Ingat kita orang ROBOT ke!!! Kalau tak O.T. ugut nak bagi Warning Letter pulakk.....
9. Pintu kecemasan dihalang. Bila BOMBA audit baru kalut. KESELAMATAN TIDAK DIUTAMAKAN.
10. Scan in/out sikit nak masuk kena beratok sampai GAT HOUSE nak bali kena beratok BULEH TAWAF satu kilang..
11. Pintu keluar masuk 2 shj. Pekerja beribu.... Masuk LATE marah!!! Balik LATE driver BAS pulak marah!!!! sampai rumah mak bapak pulak yang marah KAMI selalu kena MARAHHHHHH...
12. Boss kadang 2 ok kadang 2 tension sampai tak ingat 2 yang kami ni orang gak
13. Faedah 2 lain tak memuaskan contoh keja bagai nak tecabut kepala lutut profet shereing HAMPEHHH
14. BANYAK LAGI NAK HABAK TAPI KUT TAK SANGUP DENGAK KUT!!!!


heheh.. klakar jugak aku baca.. :)) mungkin kilang tempatan kot?

(sorilah kawan.. aku keja kilang gak, tapi kilang japanese laa..
alhamdulillah, dah 7 tahun bertahan, kebajikan pekerja terjaga..
dgn keje kilang ni jugak aku membesarkan adik2ku sampai ke peringkat yang lebih baik.. so geng, tak semuanya kilang tuh sistem dia kejam.. jgn laa sesape kata keje kilang ni low kelas.. tak semestinya kerja standard makna kita ni baguss.. aku faham isu pekerja kilang nih banyak masuk akhbar tapi percayalah.. golongan kami antara penyumbang besar untuk negara samada ekonomi mahupun kebajikan masyarakat..)

tiada niat lawan2.. kita semua kawan.. :)cgrock
kepada fyreeze, secara ikhlas saya doakan awak dapat kejer yang bagus.. tapi nasihat saya untuk awak wahai sahabatku.. sentiasa
bergembira dan tenang melakukan pekerjaan yang kamu suka.. jangan
pendam2 dan jangan ikut2 perasaan.. lakukan secara berhemah.. insyallah awak antara golongan yang berjaya.. ;)

wns130505
22-02-2008, 11:27 AM
aku ni pon ngn sebok nak berhenti..bulan 11 (notis 2 bulan)ari tu aku dah anta resign letter..sbb aku da dpt offer baik..tapi..bile aku pk2 balik, aku tak jadi benti sbb aku tguu bonus dan kenaikan gaji awal tahun..

dengan keberkatan aku menunggu...akhirnya..aku dpt sebulan bonus..tapi yg sedih nye..gaji aku naik seratus jer..

sebenar nye dlm masa 2 bulan lepas aku amek balik surat resign..aku da dpt offer lain pulak..gaji pun ok...company pon okey..so aku pun pening..mcm mn nk antar surat resign utk kali ke-2...dari minggu lepas aku duk pk..sbb aku kena start kt tmpt baru tu awal bulan 3 ni..

tp..nk di jadikan cerita..agak nye rezeki aku nk kawen...aku terima panggilan tepon dr company yg lebih besar dan lebih bagus dr company yg aku bakal bekerja bln 3 ni..dia panggil aku i'view..so aku pun mencuba nasib la..mana la tau..offer dia lg bagus..

tak sampai 2 hari...company yg besar tu pun kol aku utk 2nd i'vew..alhamdullliah..dengan keberkatan doa dan senyuman aku yg agak maanis masa 1st i'view tu..aku diterima kerja yg gaji dia offer lebih rm 500 drp tmpt yg aku bakal kerja awal bulan 3 ni..dan dorang pun nak aku start awal bulan 3 gak..aku jadi lagi pening tetapi di dalam keseronokan dan kesyukuran illahi..aku da dpt 2 offer dlm bln ni..

akhirnya...smlm aku kol company yg kecik tu..aku tolak offer dia..so aku terima offer company yg agak besr tu la..

TAPI................SKRG AKU TGH PENING NAK ANTAR RESIgN LETTER KAT BOS AKU..ofis aku skrg kena notice 2 bln..aku cuma ader tak smpi 2 minggu nak start kt tmpt baru tu..huuh..tulun...tulun....what should i do..

levitez
22-02-2008, 11:33 AM
Sape rakan2 kat sini yang bleh bg contoh surat perletakan jawatan... Aku dah fedup nak keje kat sini.. Plzzz..:((
Aku nak keluar daripada penjara ini....~X(

Ko kat penjara mana ni bro?? Location plzzz...:D

moolaswiss
22-02-2008, 11:35 AM
La..ko kasi jer surat resign, notis beberapa miggu..hehehe
Depa nak potong gaji ko potong la...
Janji peluang besor jgn kasi lepas...

wns130505
22-02-2008, 11:37 AM
bukan potong jer..siap tak dpt gaji la aku rase bln ni..kira aku keje free ar...HUHUHUH...

moolaswiss
22-02-2008, 11:39 AM
Tu la maksud aku...
Hahhaa... Tapi apa kan daya..
Peluang besor hanya datang sekali..
JArang dtg berulang -kali...

wns130505
22-02-2008, 11:41 AM
hahahahha...tapi tak pe...rugi tolak tawaran kerja lagi bagus u..hehehe..

nuur
01-03-2008, 11:16 PM
nuur pn nk brenti kije
mmg xthn dh
dh ar kije dr kol 8 pg smp ntah kol bape.
kadang2 smp kol 3 pagi
pastu sabtu ahad kijer gak
ntah ble nk cuti ntah
slame 4 bln kije
baru 10 ari cuti
saper yg tahan
gaji plak?
sikit punyer cipot
RM1200 jer
x kire potong2 lagi
wat penat je blajo tinggi2.
mulai ari ni....bertekad nk kuar
x kire ar
dpt kijer len ker x?
mmg dh x tahan
tp.....cmner nk wat surat resign ek?
ader saper2 bleh tolong?
huhuhu...

EiRa
02-03-2008, 06:17 AM
kalo nak resign pun buat secara baik..kena maintain juga tu..mcm aku walaupun dah resign tempat keje lama..tapi alhamdulillah smpi skg ni kita org masi berhubung wlupun dah keje tempat lain.. takde keje yg senang kat dunia ni...buat anak pun keje juga dan bukan senang kan...hahaha..merapu pulak aku nih..

EiRa
02-03-2008, 06:18 AM
kalo nak resign pun buat secara baik..kena maintain juga tu..mcm aku walaupun dah resign tempat keje lama..tapi alhamdulillah smpi skg ni kita org masi berhubung wlupun dah keje tempat lain.. takde keje yg senang kat dunia ni...buat anak pun keje juga dan bukan senang kan...hahaha..merapu pulak aku nih..:)) :))