PDA

View Full Version : ular apakah ini?


rijal2009
09-05-2011, 01:09 PM
assalamualaikum...tadi ada ular masuk dalam bilik aku, nsib baik aku tak kena, sebab jarak ular tu dgn aku tdi dlm 1 meter je kot..yg menyebabkan aku tersedar sbb dia bunyi hishhhh hisshhh cmtu...dan terkejut aku tgk kepala dia tengah kembang,

aku pun gi ambik kayu pukul ular tu, nsib baik dia x sempat lari masuk bwh katil aku..kalau tak aku tak on9 kt cg lgi..

adakah ni ular tedung selar atau ular senduk? atau senduk dgn tedung sama saja?

tapi tdi mmg tengok kepala dia kembang mau2 punya lah..fuhhh!

http://img585.imageshack.us/img585/2218/09052011274.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/1219/09052011275.jpg

PELIKAN
09-05-2011, 01:12 PM
ada tanda belakanag tu
anak king cobra ni

makcikcomei
09-05-2011, 01:16 PM
Ini cobra. Gigitannya membawa maut.. apa2 pun bersyukurlah Allah panjangkan umur

jb4401
09-05-2011, 01:17 PM
bro..sebelum ketok kasi mati tu...
kau ade tanyer ular tu tak?..jin ke..jelmaan ke..

binatang berbisa kalu masuk umah..kena hati2...

lah7257
09-05-2011, 01:17 PM
Ular tedung...

uniqorn69
09-05-2011, 01:18 PM
yup.memang species king cobra ni.pergh.kalau kene berlobang der.

shukor_xpdc
09-05-2011, 01:18 PM
ular tedung selar dia panjang. bleh berdiri sama tinggi ngan kita. ini ular senduk ni. ada bulat atau huruf u kt belakang kepala dia

shukor_xpdc
09-05-2011, 01:20 PM
king cobra panjang, kadang sampai 3 meter pun ada. xde tanda apa2 kt belakang kepala dia.
senduk pendek je. pastu ada tanda kt belakang kepala

utbahz
09-05-2011, 01:22 PM
Ular tedung senduk ni..Kalau tedung selar kaler dia kuning2 skit..Bro buatla sujud syukur sbb bro masih dipanjangkan hayat. Ni kalau dia patuk ubun2 ni, terus say gud bye la..

dya87
09-05-2011, 01:23 PM
ni baby ular tedung......erm lau jelmaan jin etc, usually in black...ni maybe sesat kot...but whatever it is, alhamdulillah sbb tt selamat....

dya87
09-05-2011, 01:24 PM
assalamualaikum...tadi ada ular masuk dalam bilik aku, nsib baik aku tak kena, sebab jarak ular tu dgn aku tdi dlm 1 meter je kot..yg menyebabkan aku tersedar sbb dia bunyi hishhhh hisshhh cmtu...dan terkejut aku tgk kepala dia tengah kembang,

aku pun gi ambik kayu pukul ular tu, nsib baik dia x sempat lari masuk bwh katil aku..kalau tak aku tak on9 kt cg lgi..

adakah ni ular tedung selar atau ular senduk? atau senduk dgn tedung sama saja?

tapi tdi mmg tengok kepala dia kembang mau2 punya lah..fuhhh!

http://img585.imageshack.us/img585/2218/09052011274.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/1219/09052011275.jpg

jap jap..nak tanya..t bunuh ke???erm ular xkn mati even kita pukul berdarah cemana sekali pun...unless hancur kan kepala dia...

Jeb
09-05-2011, 01:25 PM
bagus bro amik tindakan yg pantas.kalau lambat skit ilangg ular tu merayap pulak ke bilik2 lain,.

KZ5
09-05-2011, 01:32 PM
uiihhh...ni ular merbahaya nie, ular tedung

perantauan
09-05-2011, 01:33 PM
jangn sampai kene patut dah ler

rijal2009
09-05-2011, 01:36 PM
Ini cobra. Gigitannya membawa maut.. apa2 pun bersyukurlah Allah panjangkan umur

alhamdulillah, umur aku masih panjang..

bro..sebelum ketok kasi mati tu...
kau ade tanyer ular tu tak?..jin ke..jelmaan ke..

binatang berbisa kalu masuk umah..kena hati2...

tak tanya la lak? sbb dok halau dia keluar dia xnk, pastu terus pukul la.

yup.memang species king cobra ni.pergh.kalau kene berlobang der.

betul ke?

ular tedung selar dia panjang. bleh berdiri sama tinggi ngan kita. ini ular senduk ni. ada bulat atau huruf u kt belakang kepala dia

dia kembang kepala dia je, x berdiri, atau mungkin ni anak baru kot?

king cobra panjang, kadang sampai 3 meter pun ada. xde tanda apa2 kt belakang kepala dia.
senduk pendek je. pastu ada tanda kt belakang kepala

kiranya ni ular senduk kan?

zackman57
09-05-2011, 01:37 PM
assalamualaikum...tadi ada ular masuk dalam bilik aku, nsib baik aku tak kena, sebab jarak ular tu dgn aku tdi dlm 1 meter je kot..yg menyebabkan aku tersedar sbb dia bunyi hishhhh hisshhh cmtu...dan terkejut aku tgk kepala dia tengah kembang,

aku pun gi ambik kayu pukul ular tu, nsib baik dia x sempat lari masuk bwh katil aku..kalau tak aku tak on9 kt cg lgi..

adakah ni ular tedung selar atau ular senduk? atau senduk dgn tedung sama saja?

tapi tdi mmg tengok kepala dia kembang mau2 punya lah..fuhhh!

http://img585.imageshack.us/img585/2218/09052011274.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/1219/09052011275.jpg

COBRA for sure.....:o:o:o

rijal2009
09-05-2011, 01:39 PM
ni baby ular tedung......erm lau jelmaan jin etc, usually in black...ni maybe sesat kot...but whatever it is, alhamdulillah sbb tt selamat....

terima kasih..

jap jap..nak tanya..t bunuh ke???erm ular xkn mati even kita pukul berdarah cemana sekali pun...unless hancur kan kepala dia...

pukul2 kat kepala dia dan badan2 dia je, pastu buang ular tu kat tengah jalan..

bagus bro amik tindakan yg pantas.kalau lambat skit ilangg ular tu merayap pulak ke bilik2 lain,.

itu la, nsib baik sempat pukul dia..

Viper
09-05-2011, 01:39 PM
Ni ular tedung senduk....kalau lagi satu tedung seluar bahaya gak..:p

shukor_xpdc
09-05-2011, 01:40 PM
no...ular senduk for sure

playermmc
09-05-2011, 01:40 PM
tengah2ari x elok bunuh ular

rijal2009
09-05-2011, 01:40 PM
mungkin ular ni masuk makan katak kot? sbb ada katak mati dlm ni, rupa katak tu mcm kena gigit dgn ular je..

rijal2009
09-05-2011, 01:41 PM
tengah2ari x elok bunuh ularkenapa tak elok bro? kalau tak bunuh nak buat mcm mana? kalau nak buang dia kat luar, nanti takut dia masuk balik..

Quantum Success
09-05-2011, 01:45 PM
tebuk mate ular tu..
nnt kene carik dgn family ular tu..

satio
09-05-2011, 01:46 PM
tengah2ari x elok bunuh ular

ada cara lain selain dari bunuh? :-?

langmas
09-05-2011, 01:46 PM
ini ular tedung senduk,tapi bisa sma gan tedung selar sama specis xpi clour lain

JACK88
09-05-2011, 01:47 PM
pergghh.. gila la bro.. nasib baik tt selamat.. ni memang ular cobra ni.. ada tanda kat kepala tu..

satio
09-05-2011, 01:47 PM
tebuk mate ular tu..
nnt kene carik dgn family ular tu..

scary betul bunyik tu...

eboss
09-05-2011, 01:48 PM
nampak macam anak ajer nie..so TT kena stand by kot kot mak bapa dia lak mai carik ~X(

wildmike
09-05-2011, 01:48 PM
antar g zoo...x pun jual kt black market...sure ada yg beli hehe....

eboss
09-05-2011, 01:48 PM
tabur belerang keliling rumah

rijal2009
09-05-2011, 01:49 PM
pergghh.. gila la bro.. nasib baik tt selamat.. ni memang ular cobra ni.. ada tanda kat kepala tu..betul ke? bukan ular cobra dia hitam pekat ?

eboss
09-05-2011, 01:50 PM
stand by apa apa spray nyamuk tepi katil...kalau ular masuk rumah call bomba pun depa akan suruh spray dulu sementara depa sampai...stand by kain gak selai...lagi elok kain dah agak lusuh dan lunyai....lepas spray terus serkup ular tu ngan kain

rijal2009
09-05-2011, 01:53 PM
stand by apa apa spray nyamuk tepi katil...kalau ular masuk rumah call bomba pun depa akan suruh spray dulu sementara depa sampai...stand by kain gak selai...lagi elok kain dah agak lusuh dan lunyai....lepas spray terus serkup ular tu ngan kain
owh...tapi belerang tu apa? nak cari mana yg tu? takut gak nih..

ed_zero
09-05-2011, 01:53 PM
lawa plak color sisik ular ini...huhu..

Quantum Success
09-05-2011, 01:55 PM
scary betul bunyik tu...
ni nenek moyang den yg ckap..
wallahualam..
mintak jauh simpang lah..

rijal2009
09-05-2011, 01:56 PM
http://7salemanimalkingdom.wikispaces.com/file/view/snake-venom.gif/34141515/snake-venom.gif

FaridZainol
09-05-2011, 01:57 PM
TT mcm ko bwak ular ni kluar td? Bahaya ni...

JACK88
09-05-2011, 01:57 PM
betul ke? bukan ular cobra dia hitam pekat ?

sama la tedung dengan cobra tu bro.. hehe.. dari tanda kat kepada tu dah dapat agak..

rijal2009
09-05-2011, 01:57 PM
mcm mana nak bgi ular x masuk rumah, ada sapa tau?

MoShed
09-05-2011, 01:58 PM
tabur belerang keliling rumah

lepas tabur belerang nak buat apa eboss?

bakar ka? hehehe..TT tanam ja periuk api keliling rumah..:eek:

lawak ja..hehe

Alhamdulillah..umur TT di panjangkan..

katok smpai mati then pi buang jauh2..

rijal2009
09-05-2011, 01:59 PM
TT mcm ko bwak ular ni kluar td? Bahaya ni...
mula2 ular tu lari keluar, pastu aku kejar dia terus pukul kt kepala..masa tu tengok mcm dia nk melawan dia kembang kepala dia mcm marah2 tu, pastu aku pukul cepat2..

MoShed
09-05-2011, 02:00 PM
mula2 ular tu lari keluar, pastu aku kejar dia terus pukul kt kepala..masa tu tengok mcm dia nk melawan dia kembang kepala dia mcm marah2 tu, pastu aku pukul cepat2..

berani btul TT..kalu aku..aku yang lari dulu kuar rumah..haha..panic2..hehe :p

JACK88
09-05-2011, 02:00 PM
owh...tapi belerang tu apa? nak cari mana yg tu? takut gak nih..

ye la, belerang tu gunpowder kan? ish2, mana la nak cari benda bgini.. ular tersesat je tu tt.. relaks2 je..

Niyang
09-05-2011, 02:00 PM
Senduk...tgk kt belakang dier dah tau...huhuhu

rijal2009
09-05-2011, 02:04 PM
berani btul TT..kalu aku..aku yang lari dulu kuar rumah..haha..panic2..hehe :p

kena pukul jgk, mana nnti dia sembunyi kt dlm rumah..lagi takut..

ye la, belerang tu gunpowder kan? ish2, mana la nak cari benda bgini.. ular tersesat je tu tt.. relaks2 je..

gunpowder cmna tu? tapi dah banyak kali bro ular masuk rumah..dia cuma masuk makan katak, sebab ada katak kecik2 masuk rumah, bila katak masuk rumah ni mula risau takut ada ular..

satio
09-05-2011, 02:05 PM
ni nenek moyang den yg ckap..
wallahualam..
mintak jauh simpang lah..

pesan org tua ni kekadang kena take serious gak..diorg ni pengalaman lebih..
hati2 la tt..

apa2 pun..hati2, n tawakal..
insya Allah takda apa2:)

eboss
09-05-2011, 02:05 PM
owh...tapi belerang tu apa? nak cari mana yg tu? takut gak nih..

biasanya kedai runcit mamak ada jual

satio
09-05-2011, 02:06 PM
mula2 ular tu lari keluar, pastu aku kejar dia terus pukul kt kepala..masa tu tengok mcm dia nk melawan dia kembang kepala dia mcm marah2 tu, pastu aku pukul cepat2..

xsilap kalau terserempak ular macam ni ada bacaan dia..
tak perlu pukul2 pun insya Allah ular tu lari...

tapi kalu aku jd tt masa tu pun aku bantai gak ular tu kot:p

Raykie
09-05-2011, 02:08 PM
bro, ko ketuk ular tu dalam rumah ko ke? masa ko ketuk ular tu, ular tu berdarah tak?

kalau berdarah @ darah ular tu menitik kat lantai dalam rumah ko, better ko buat solat hajat minta lindung dari Allah supaya tak ada celakaan dalam rumah ko nanti.

pasal orang-orang tua selalu pesan jangan ketuk ular sampai berdarah dalam rumah. cucilah dengan apa jenis cucian pun darah tu. kesan buruk takkan hilang.

eboss
09-05-2011, 02:08 PM
lepas tabur belerang nak buat apa eboss?

bakar ka? hehehe..TT tanam ja periuk api keliling rumah..:eek:

lawak ja..hehe

Alhamdulillah..umur TT di panjangkan..

katok smpai mati then pi buang jauh2..

bau belerang tu buat binatang berbisa tak tahan nak mai depat laaaaaaa

rijal2009
09-05-2011, 02:08 PM
pesan org tua ni kekadang kena take serious gak..diorg ni pengalaman lebih..
hati2 la tt..

apa2 pun..hati2, n tawakal..
insya Allah takda apa2:)
thanks...

biasanya kedai runcit mamak ada jual

oh, kena tanya mamak tu nak beli belerang ke? mahal tak? mcm mana nak guna? sabur sekeliling rumah ke? kat dalam bilik kena tabur sekali tak? ular takut ke dgn benda tu?

underscore
09-05-2011, 02:10 PM
ular sawa tikus nie tt... :-?

tak bahaya.. sebab dia cari tikus


tt ada bela kucing tak, ular takut dengan kucing

zerovirus
09-05-2011, 02:10 PM
jin kot ...

eboss
09-05-2011, 02:10 PM
mula2 ular tu lari keluar, pastu aku kejar dia terus pukul kt kepala..masa tu tengok mcm dia nk melawan dia kembang kepala dia mcm marah2 tu, pastu aku pukul cepat2..

nasib baik hang lak lumba lari berebut pintu ngan ular tu :eek:

ikaf
09-05-2011, 02:13 PM
syukur ko ok lg...cam ular lam crite hindustan lama2 jek...ala2 amitab bachan punye film...

gapo98
09-05-2011, 02:13 PM
lain kali bila jumpa lg ular tt cakap akar rotan akar rotan akar rotan tengok ular tu bergerak ke tak.

underscore
09-05-2011, 02:18 PM
bro, ko ketuk ular tu dalam rumah ko ke? masa ko ketuk ular tu, ular tu berdarah tak?

kalau berdarah @ darah ular tu menitik kat lantai dalam rumah ko, better ko buat solat hajat minta lindung dari Allah supaya tak ada celakaan dalam rumah ko nanti.

pasal orang-orang tua selalu pesan jangan ketuk ular sampai berdarah dalam rumah. cucilah dengan apa jenis cucian pun darah tu. kesan buruk takkan hilang.

karut la korang nie..

apa hal darah ular boleh bawak si@l ~X(


bangkai ular yg kita bunuh elok kita tanam supaya, ular lain tidak membalas dendam. Wallahualam

eboss
09-05-2011, 02:21 PM
thanks...



oh, kena tanya mamak tu nak beli belerang ke? mahal tak? mcm mana nak guna? sabur sekeliling rumah ke? kat dalam bilik kena tabur sekali tak? ular takut ke dgn benda tu?

tabur saja keliling rumah...jgn kasi budak2 main dah la

zulrock
09-05-2011, 02:24 PM
fuhh tedung ni..

tokputih
09-05-2011, 02:26 PM
ni ulang tedung selar namamnya...

Viper
09-05-2011, 02:27 PM
ni ulang tedung selar namamnya...

Bukan lerr...tedung selar warna kuning..ni tedung senduk

tokputih
09-05-2011, 02:29 PM
Bukan lerr...tedung selar warna kuning..ni tedung senduk

yang ni takler nak lawan... dah viper masuk ... :))

untitoxin
09-05-2011, 02:31 PM
wow..lu hentak tedung...respek la lu hdup lg..hahaha nseb baik x kne injek.....

lautbiru
09-05-2011, 02:33 PM
Assallamualaikum

Ini ular tedung senduk (king cobra)

Bahaya sangat ni!

Sekali patuk je dah boleh bawa maut!


Belerang ni...nama lain dia "Sulpur"...serbuk warna kuning..

Boleh cuba cari juga kat hardware atau kedai yg jual chemical/racun / bahan makmal..

Just taburkan sekeliling luar rumah...

(eloklah cari sulfur cepat... biasanya ada lagi yg lain tu... )

eboss
09-05-2011, 02:33 PM
karut la korang nie..

apa hal darah ular boleh bawak si@l ~X(


bangkai ular yg kita bunuh elok kita tanam supaya, ular lain tidak membalas dendam. Wallahualam

nak cerita lagi menarut tapi aku dah tengok betul2 kejadian? ~X(

Ada sesiapa atau TT sendiri nak kawin ke tak dalam masa terdekat nie? Kalau ada maka orang baru tu akan bawa porak peranda dalam rumah.

Aku dah tengok dah kejadian macam nie...ada 1 orang nak kawin...2 bulan sebelum nak kawin ular masuk rumah tu...kata orang tua2 orang baru yg akan masuk rumah tu akan bawa porak peranda...lepas setahun saja rumah tu betul2 porak peranda...dan lepas 4 tahun bercerai berai #:-S#:-S#:-S any way jangan percaya...mungkin kebetulan saja ye :D

ami.goldenmaya
09-05-2011, 02:36 PM
syukur alhamdulilah ko tt....selamat....

PELIKAN
09-05-2011, 02:36 PM
pesan owang tua.
klu warna itam...masuk rumah...
azan ..klu dia chabot...kompom jelmaan.. (psl ulau takde telinga)

goldygold
09-05-2011, 02:38 PM
ular sabuk pingang tu

atlantis
09-05-2011, 02:40 PM
habis ler.. nanti mak dia cari.

eboss
09-05-2011, 02:41 PM
habis ler.. nanti mak dia cari.

haaa ha tak tau...nanti emak dia marah :eek:

NarNiaShop
09-05-2011, 02:42 PM
Bahaya ni tt .. Anak kesayangan Mak CObra ni ..lebih2 lagi yang bongsu.. jap G dier mai .. hehe.. :))

pepun alhamdulilah TT selamat . #:-S:)

graynicolls
09-05-2011, 02:44 PM
ular xleh bunuh sebarangan.
binatang pendendam ni.
nnti makin byk yg dtg

Don Malaya
09-05-2011, 02:45 PM
Ular tedung nie...ko jgn buang...amik kulit dia...mahal dowhh

rijal2009
09-05-2011, 02:45 PM
Assallamualaikum

Ini ular tedung senduk (king cobra)

Bahaya sangat ni!

Sekali patuk je dah boleh bawa maut!


Belerang ni...nama lain dia "Sulpur"...serbuk warna kuning..

Boleh cuba cari juga kat hardware atau kedai yg jual chemical/racun / bahan makmal..

Just taburkan sekeliling luar rumah...

(eloklah cari sulfur cepat... biasanya ada lagi yg lain tu... )
ok2, aku cuba buat..yg lain? harap2 takdak lgi la ular tu.. dh x tahan ni.. ~X( apa pun thanks.. ..

nak cerita lagi menarut tapi aku dah tengok betul2 kejadian? ~X(

Ada sesiapa atau TT sendiri nak kawin ke tak dalam masa terdekat nie? Kalau ada maka orang baru tu akan bawa porak peranda dalam rumah.

Aku dah tengok dah kejadian macam nie...ada 1 orang nak kawin...2 bulan sebelum nak kawin ular masuk rumah tu...kata orang tua2 orang baru yg akan masuk rumah tu akan bawa porak peranda...lepas setahun saja rumah tu betul2 porak peranda...dan lepas 4 tahun bercerai berai #:-S#:-S#:-S any way jangan percaya...mungkin kebetulan saja ye :D

cerita ni lagi takut..tp blh percaya ke?

pesan owang tua.
klu warna itam...masuk rumah...
azan ..klu dia chabot...kompom jelmaan.. (psl ulau takde telinga)

waktu tu tak terfikir nak azan, waktu tu fikir nk pukul ular tu je dgn jantung berdegup laju takut ular tu sembunyi bwh katil..

rijal2009
09-05-2011, 02:48 PM
kena sediakan buluh siap2 ni... :D

PELIKAN
09-05-2011, 02:50 PM
ada pesen juga 'ulau' tu klu masuk :">
bahagia
bahagia
bahagia
Aku dah tengok dah kejadian macam nie...ada 1 orang nak kawin...2 bulan sebelum nak kawin ular masuk rumah tu...kata orang tua2 orang baru yg akan masuk rumah tu akan bawa porak peranda...lepas setahun saja rumah tu betul2 porak peranda...dan lepas 4 tahun bercerai berai #:-S#:-S#:-S any way jangan percaya...mungkin kebetulan saja ye :D

atlantis
09-05-2011, 02:51 PM
mak dia panjang 3 meter. racun dia setengah cawan.
sebelum ko spray dia guna ridsect, dia spay ko dulu.

eboss
09-05-2011, 02:52 PM
ada pesen juga 'ulau' tu klu masuk :">
bahagia
bahagia
bahagia

tu kalau anak dara mimpi jumpa ulaq...kononnya nak kena ulaq kontot la tak lama lagi :eek: ulaq tudung seluaq :eek::eek:

tzam
09-05-2011, 02:53 PM
org tua2 cakap kalau ular masuk rumah
itu tandanya ada nazar yang kau belum tunaikan

eboss
09-05-2011, 02:53 PM
mak dia panjang 3 meter. racun dia setengah cawan.
sebelum ko spray dia guna ridsect, dia spay ko dulu.

hang pun..padan patut dah la :eek:

rijal2009
09-05-2011, 02:54 PM
tu kalau anak dara mimpi jumpa ulaq...kononnya nak kena ulaq kontot la tak lama lagi :eek: ulaq tudung seluaq :eek::eek:ular ni pun bahaya gak ni... :eek: #:-S

eboss
09-05-2011, 02:54 PM
org tua2 cakap kalau ular masuk rumah
itu tandanya ada nazar yang kau belum tunaikan

kena cepat bikin kenduri kambing golek sekor nie :-?:))

atlantis
09-05-2011, 02:54 PM
itu pun kalau ular betul la. kalau ular jin, jawab ler mak dia datang malam kang.

alif12
09-05-2011, 02:55 PM
byk betul bg pandangan & pantang larang kt TT..any way ak kalau disituasi ko pn akan buat mcm bro jgk.mau x tkt.haha!

eboss
09-05-2011, 02:56 PM
ular ni pun bahaya gak ni... :eek: #:-S

ulaq nie pun boleh berdiri oooooooo ler sembur2 racun gak :eek:

alif12
09-05-2011, 02:56 PM
tp org kata la..guna buluh nk pukul ular..sbb salah 1 kelemahan ular dia tkt kpd buluh..ak pn x tahu..ORG KATA LA

koboygurun
09-05-2011, 03:01 PM
nasib umur tt panjang....
bisa ooo ular ni....
aku rasa better tt pi check bilik tt....
takut ada ular lain plak...anak2 dier ke....

MoShed
09-05-2011, 03:02 PM
ni ulang tedung selar namamnya...

duk ulang2 pulak dahh...ahha penin2..

keta_buruk
09-05-2011, 03:23 PM
ni ular senduk..ado syiling 50sen atas kepala..
klu tedung warna nak kekuningan..xde syiling atas kepala..
p/s: selalu selalulah tgk national geografi

Kiniki
09-05-2011, 03:26 PM
ini kalu kena, esok konfem masuk Harian Metro..

ckama33
09-05-2011, 03:29 PM
moga ia bukan jin jelmaan... kang bro kena kacau pulak...

sharemalaysia
09-05-2011, 03:31 PM
Ular senduk ni biasanya ramai..

esok takut family ular datang untuk revenge ko bro.. jaga2 k

ckama33
09-05-2011, 03:32 PM
ini kalu kena, esok konfem masuk Harian Metro..

bila masuk harian metro.. akan lain cerita dia.. ehehe

KUNTA-KINTE
09-05-2011, 03:32 PM
ulaq nie pun boleh berdiri oooooooo ler sembur2 racun gak :eek:

:eek::eek::eek: tak leh blah :eek::eek::eek:

lelakigila
09-05-2011, 03:32 PM
macamana ular tu bleh masuk? rumah dekat bendang ke?

biggie80
09-05-2011, 03:35 PM
org tua2 pesan nak katuk bntg2 ni klu bleh kat luar umah, try halau dulu & bg selawat/salam kot2 makhluk Allah yg lain, anyway syukur TT selamat wal afiat

babyblacky
09-05-2011, 03:39 PM
tedung nie bro bahaya

atlantis
09-05-2011, 03:41 PM
tt ada rasa tangan lenguh2 tak?

kalau ada, bawak2 la gi ngadu kat imam.

FAUZEY_FX
09-05-2011, 03:44 PM
seremmmmmm.... umah ko dekat ngan semak2 ke TT

faiz_2188
09-05-2011, 03:44 PM
bahaya tu...seb bek la xda pa2

cicibom
09-05-2011, 03:53 PM
ular senduk ni, selalu lalu rumah aku

ammar5
09-05-2011, 03:56 PM
binatang nie la yg aku risau...lagi-lagi if berjalan dalam semak....uwaaaaa,menakutkan...:):)

juzai
09-05-2011, 04:17 PM
ekor dia patah ke?

rijal2009
09-05-2011, 05:25 PM
macamana ular tu bleh masuk? rumah dekat bendang ke?

rumah kg. kt blkg umh ada hutan semak...

tt ada rasa tangan lenguh2 tak?

kalau ada, bawak2 la gi ngadu kat imam.

tak rasa apa2 pun, cuma dok risau takut ada lagi, skg ni dok awas2 je..

seremmmmmm.... umah ko dekat ngan semak2 ke TT

rumah kg. kt blkg umh ada hutan semak...

ular senduk ni, selalu lalu rumah aku

nsib baik dia lalu je, buat dia masuk, susah2 nak cari dia lak..

binatang nie la yg aku risau...lagi-lagi if berjalan dalam semak....uwaaaaa,menakutkan...:):)

ular tedung ni sbnrnya, kalau x sentuh dia mmg dia x patuk..tp kalau dia marah, mmg dia melawan gak..kalau ular kapak lak, kita tak gangu dia pun, tp dia akan dtg patuk kita gak..

rijal2009
09-05-2011, 05:36 PM
sebenarnya, dah byk kali ular masuk rumah aku, sbb tu skg ni jdi mcm lali dh dgn ular ni, tp takut jgk la, lbih baik kita awas drpd terkena dgn dia kan....

ok...aku nak menceritakan ttg ular msk rumah aku yg sblm2 ni...

masa mulanya sblm ni, ada ular masuk rumah, ms tu dok tgk ular tu tgh makan katak, kecik je katak tu...lps tu aku terus gi ambik kayu nak pukul ular tu..

elok je aku pukul tak kena, terus dia lari dgn laju msuk kat celah2 sofa kt ruang tamu...

dkt seharian jgk dok cari ular kot2 ada msuk dlm sofa tu, tp x jumpa, lama2 aku igt ular tu dh keluar kot, so aku x usaha nk cri ular tu lg..

lps tu, ayah aku lak cerita kt aku, dia ckp ada ular lalu kt sblh kaki dia je, ular tu x patuk dia pun, tp elok ayah aku sedar, terus ayah aku terlompat2 naik atas kerusi, pastu ular tu terus msuk kt celah2 almari...cari punya cari, tp x jumpa...

lps tu hari ni lak, ular tu msuk dlm bilik aku, yg blh aku tersedar yg ada ular dok dlm bilik ni sbb aku dgr bunyi hishhh~~ hishh~ cmtu, lps tu terkejut gak aku tgk ular tu dok kembangkan kepala dia, kiranya muka dia tu mcm nak ready nak terkam aku la tu,

tanpa lengah2 aku terus lari gi ambil kayu sapu sampah :))
nsib masa tu ular tu msih ada kt situ lgi, dan aku terus pukul ular tu, tp x kena, last2 dia masuk kt celah2 tmpt rak ltk kasut, aku terus tolak rak tu bgi terbalik, sblm dia nak lari keluar tu, aku dh sempat pukul kt kepala dia sekali, tp dia cam pening2 nak lari keluar..

aku kejar dia sampai kt luar, lps tu tgk kepala dia kembang mcm nak patuk aku, aku cepat2 pukul kt badan dia..

alhamdulillah..nsib x jdi apa2 pada aku..

kayroll3
09-05-2011, 05:39 PM
kalau ada baby ular biasanya ada la famili dia.. kalau kat umah kawasan semak hati2 gak la...

lautbiru
09-05-2011, 06:30 PM
Alhamdullillah

Saya nak cerita....semoga dapat tenteramkan hati TT :D

last few months..ada sekor ular tedung jugak...tapi telung selar (atau org panggil tedung tikus)....ular ni boleh kata sama bisa dengan ular tedung senduk yg masuk rumah TT...
Tapi..di Malaysia ni..ular tedung selar lah yg banyak bunuh org!..sebabnya...ular tedung selar suka masuk rumah org utk cari tikus!
(tedung senduk tu jarang masuk rumah org...)


Ular tedung tu masuk rumah jiran saya (rumah kami semi D..)..kata dia (isteri jiran, si suami outstation)..dia tengah buat susu baby dia..tiba tiba ternampak ular tu dekat kaki!

So..saya pun berbekalkan batang buluh dan "Doa"#:-S...saya pun cari ular tu....risau....kena selak timbunan tupperware dlm dapur dia...(risau..mana tau..tengah selak ..dia ngap saya!)

tiba tiba saya ternampak kepala ular tu ..dan dia jelirkan lidah!
bagus betul..dia duduk diantara 2 kotak besar..so memang dah traped dah!..

so..saya pun aplagi...hayunlah buluh tu kat celah 2 kotak tu..tak kiralah nak kena bgn mana (saya agak agak nak hentam kepala la..:D

terperasan jugaklah ular tu ngelupur ngelupur....byk kali saya hentam!

Alhamdullillah...bila kami alihkan kotak..ular tu dah mati...


Dan..Alhamdullillah...tak ada apa apa perkara buruk yg berlaku pada saya atau jiran saya selepas tu..:D

So....usah risaulah TT,,,...Insyaallah...saya doakan TT sekeluarga sejahtera..

Tapi..ada baiknya juga kalau TT just buat sikit doa selamat...buat makan beehoon..ajak 5,6 org geng surau..

pahala pun dapat...:D

apa pun....banykanlah bersyukur dan insyaallah...semuanya o.k..

mzak
09-05-2011, 06:30 PM
Ular nie die x kan mnyerang kita kalo kita x bahaya kn die..kalo ade halau jer, die akan g sendiri jew...X pun tangkap sumbat dlam botol, pastu lempar kat sungai..:D:D:D

Keyroll
09-05-2011, 06:34 PM
tengah2ari x elok bunuh ular

abis tu xkn nk tunggu petang bro.. silap2 tt pon dah kelaut... :D

mns9178
09-05-2011, 07:09 PM
geli aku teok ular2 ni...aduh..
alhamdulillah TT selamat..buat sujud syukur bro..

rijal2009
09-05-2011, 07:36 PM
Alhamdullillah

Saya nak cerita....semoga dapat tenteramkan hati TT :D

last few months..ada sekor ular tedung jugak...tapi telung selar (atau org panggil tedung tikus)....ular ni boleh kata sama bisa dengan ular tedung senduk yg masuk rumah TT...
Tapi..di Malaysia ni..ular tedung selar lah yg banyak bunuh org!..sebabnya...ular tedung selar suka masuk rumah org utk cari tikus!
(tedung senduk tu jarang masuk rumah org...)


Ular tedung tu masuk rumah jiran saya (rumah kami semi D..)..kata dia (isteri jiran, si suami outstation)..dia tengah buat susu baby dia..tiba tiba ternampak ular tu dekat kaki!

So..saya pun berbekalkan batang buluh dan "Doa"#:-S...saya pun cari ular tu....risau....kena selak timbunan tupperware dlm dapur dia...(risau..mana tau..tengah selak ..dia ngap saya!)

tiba tiba saya ternampak kepala ular tu ..dan dia jelirkan lidah!
bagus betul..dia duduk diantara 2 kotak besar..so memang dah traped dah!..

so..saya pun aplagi...hayunlah buluh tu kat celah 2 kotak tu..tak kiralah nak kena bgn mana (saya agak agak nak hentam kepala la..:D

terperasan jugaklah ular tu ngelupur ngelupur....byk kali saya hentam!

Alhamdullillah...bila kami alihkan kotak..ular tu dah mati...


Dan..Alhamdullillah...tak ada apa apa perkara buruk yg berlaku pada saya atau jiran saya selepas tu..:D

So....usah risaulah TT,,,...Insyaallah...saya doakan TT sekeluarga sejahtera..

Tapi..ada baiknya juga kalau TT just buat sikit doa selamat...buat makan beehoon..ajak 5,6 org geng surau..

pahala pun dapat...:D

apa pun....banykanlah bersyukur dan insyaallah...semuanya o.k..fuh, nsib baik ular tu mati..rumah bro dkt dgn hutan semak jgk ke?

thanks :D

insyallah, ingat kena buat kenduri baca doa jgk ni.. :D

budak_design
09-05-2011, 07:50 PM
ada tanda belakanag tu
anak king cobra ni

king cobra kaler kuning...

farhan880717
09-05-2011, 07:57 PM
fuhhh..cuak la dowh...

rosdi80
09-05-2011, 08:08 PM
Ni rupa king cobra...

wak_handalan
09-05-2011, 08:08 PM
aritu ade la ula masuk umah den..tp kecik jela compare ngan ula tt..ula tu masuk dlm plastik..mule2 aku pelik gak ape benda gerak2 dlm plastik ni..selak2 upenye ula..terkejut beruk den..den amik batang kayu den pukul smpai K.o..pastu letak kat tgh jalan aksi lenyek sama kereta

airnergy
09-05-2011, 08:11 PM
ini ular betina bro :))

azrul_zaman90
09-05-2011, 08:15 PM
ko bace "DENGAN NAMA ALLAH TUHAN YANG MAHA BESAR LAGI ADIL,SESUNGUHNYA AKU BERLINDUNG KEPADA MU DARTI SYAITAN YG DIREJAM" TAK sebelum membunuh ular tu?

kaweorepasirmas
09-05-2011, 08:18 PM
ular dalam seeloknya jgn dipukulterlebih dahulu...
ckp katular tu suruh dia kuar dari rumah.lafaz sebanyak 3x
kalau xkeluar jugak baru la pukul sampaimati..
resoannya: kautir ianya bukan ular tetapi jelmaan jin islam

jahar79
09-05-2011, 08:40 PM
tabur belerang keliling rumah

setuju...aku baru nak cadangkan buat camtu.. cari belerang,tabur kat keliling rumah...

benboy
09-05-2011, 09:26 PM
tu ular jelmaan syaitan tu..awas..

mujhi
09-05-2011, 10:10 PM
ular dalam seeloknya jgn dipukulterlebih dahulu...
ckp katular tu suruh dia kuar dari rumah.lafaz sebanyak 3x
kalau xkeluar jugak baru la pukul sampaimati..
resoannya: kautir ianya bukan ular tetapi jelmaan jin islam

yer ini pun patut di lakukan juga, tapi pada pengalaman saya kat kampung ular dalam pic ni kita orang sini panggil ular senduk dan memang suka masuk rumah terutama time magrib sebab dia nampak cahaya lampu dalam rumah melalui kaki pintu atau lubang.Dan pengalaman dan teknik kami kat kampung kalau nampak dia masuk jangan tinggal dia atau lari kemana mana kalau dekat kaki lari lah sikit untuk keselamatan,lihat dan tunggu dia sembunyi kat mana dia ni memang pakar sembunyi kalau dia terkejut kat kita.suruh orang lain ambil kayu atau buluh.

tidak di galakan kita pukul sampai mati dalam rumah bagi kami adalah kerana takut taringnya patah dalam rumah.kalau terpijak dia punya kesan pun harap maklum juga lah.

dan biasanya ular ini ada pasangan dan sudah jadi kebiasaan kalau dia datang sekor maka esok atau lusa mesti akan datang lagi ular yang lain menjejak kesan ular yang pertama tadi.

-RIZUAN-
09-05-2011, 10:13 PM
tedung ni..tp rasa bukan selar..selar yg kat avatar aku ni...13kakai..dibunuh ngan buluh

snipers
09-05-2011, 10:19 PM
yer ini pun patut di lakukan juga, tapi pada pengalaman saya kat kampung ular dalam pic ni kita orang sini panggil ular senduk dan memang suka masuk rumah terutama time magrib sebab dia nampak cahaya lampu dalam rumah melalui kaki pintu atau lubang.Dan pengalaman dan teknik kami kat kampung kalau nampak dia masuk jangan tinggal dia atau lari kemana mana kalau dekat kaki lari lah sikit untuk keselamatan,lihat dan tunggu dia sembunyi kat mana dia ni memang pakar sembunyi kalau dia terkejut kat kita.suruh orang lain ambil kayu atau buluh.

tidak di galakan kita pukul sampai mati dalam rumah bagi kami adalah kerana takut taringnya patah dalam rumah.kalau terpijak dia punya kesan pun harap maklum juga lah.

dan biasanya ular ini ada pasangan dan sudah jadi kebiasaan kalau dia datang sekor maka esok atau lusa mesti akan datang lagi ular yang lain menjejak kesan ular yang pertama tadi.

Hang asal mana bro?. tau semua pekara yg orng utara tau hal ular ni?.

mujhi
09-05-2011, 10:23 PM
Hang asal mana bro?. tau semua pekara yg orng utara tau hal ular ni?.

Orang Kedah Tuan,kampung area SP.

Bro_Izantie
09-05-2011, 10:26 PM
baru 2 minggu lepas tedung selar 3 meter besar lengan dewasa masuk umah mak mertua aku..kejar biawak...dah mati kena bunuh...risau gak takut ada pasangan dia...

Masterplan
09-05-2011, 10:30 PM
syukur TT dan sekeluarga selamat...maaf sahabat semua saya ada satu soalan..kenapa orang tua lama slalu pesan kalau ular masuk umah kena buat doa selamat..apa kesan dia??maaf saya memang x tahu...

rahaz
09-05-2011, 10:37 PM
Itu ular sendok tanda '0'! Kalau ular tedong tanda belakang kepalanya berbentuk 'V'!

maxbiz77
09-05-2011, 10:42 PM
wooo ada tanda "O" tuh!!! mmg bahya ular nih.

snipers
09-05-2011, 10:42 PM
Orang Kedah Tuan,kampung area SP.

Patutlah....... orng buat bendang rupanya. saya kangar.

snipers
09-05-2011, 10:43 PM
Itu ular sendok tanda '0'! Kalau ular tedong tanda belakang kepalanya berbentuk 'V'!

V.S.O lagi bahaya. Mabuk punya.

lautbiru
09-05-2011, 10:54 PM
Assallamualaikum

Alhamdullillah

Setahu saya memang ada Nas dpd Hadith Rasullullah s.a.w tentang "Ular masuk rumah"...

Saya bawakan potongan Hadith tsb ...


"Sesungguhnya di Madinah ini ada segolongan jin yg telah masuk Islam. Jika kalian melihat satu dari mereka, maka mintalah kepada mereka utk keluar (dalam jangka waktu) tiga hari. Jika ia tetap menampakkan diri kepada kalian setelah itu, maka bunuhlah ia, karena sesungguhnya dia itu setan".

Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam mengecualikan utk ular tertentu. Dari Abu Lubabah Radhiyallahu 'anhu, Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda:

لاَ تَقْتُلُوا الْجِنَّانَ إِلاَّ كُلَّ أَبْتَرَ ذِي طُفْيَتَيْنِ فَإِنَّهُ يُسْقِطُ الْوَلَدَ وَيُذْهِبُ الْبَصَرَ فَاقْتُلُوهُ

"Janganlah kalian (langsung) membunuh ular (di dalam rumah), kecuali setiap ular yg terpotong (pendek) ekornya & memiliki dua garis di punggungnya, karena ular jenis ini dapat menggugurkan kandungan & membutakan mata. Maka bunuhlah ia".


Insyaallah...kalau ada Ustaz kat sini boleh tolong jelaskan...

Apa yg saya faham....terdapat "pengecualian terhadap jenis ular" dalam Hadith tsb..

Jelasnya....Hadith tersebut menisyaratkan ...ular yg merbahaya patut bunuh terus....& spt dlm gambaran Hadith....nampak macam ular tedung senduk ini lah!

(ada tanda,...boleh bagi buta- ular tedung suka spray racun ke mata! )


O.k...bab kenapa kita suka buat "doa selamat" jika berlaku perkara begini (ular masuk rumah)...pun bersandarkan Hadith....tentang lelaki di madinah yg bunuh ular yg masuk kedlm rumah dia..lalu lepas tu dia pun mati (hampir serentak dgn ular tu matinya!
Rasullullah s.a.w kata...Jin balas dendam!

So...walaupun kita yakin kita tak bersalah sebb ular yg kita bunuh tu dah termaklum ular yg amat merbahaya...

tapi....lapik sikitlah...

Kita buat juga doa selamat....selain berdoa pada Allah agar diselamatkan drp sebarang bencana...kita juga memohon amalan tu Allah terima sebagai amal soleh (memberi makan saudara kita ...terutama ahli surau)...

so...pahala dapat, doa dapat....:D

silatulrahim pun makin erat...insyaallah....banyak kebaikannya!
(jangan sampai membebankan sudahlah...ala kadar cukup..lebih lebih nanti...dtg ria'...pahala pun terbang..:))


P/S : rumah saya pinggir bandar Ipoh...tapi...ular memang ada!

(pagi tadi...masa gembur tanah dlm pasu pun jumpa ular jugak!...tapi saya kenal ular tu...the smallest snake in the world!...ular tu mcm cacing! tapi..bila diperhatikan...dia ada sisik halus je...& drp mulut dia selalu keluar lidah halus warna putih..mudah beza dgn cacing sebab cara bergerak dia tak macam cacing....macam ular!...tapi saiz sebiji mcm cacing-kepala pun tak ada bentuk.!tapi boleh nampak lidah dia..

kalo jumpa ular halus ni....jangan bunuh!...dia tak ada bisa! )

akief12
09-05-2011, 11:05 PM
ular senduk bahaya ni bro
sik bek xkne patuk
tapi orang cakap senduk kayu kat dapur tu bahaya jugok
kalau mak kita hentak kepala kita pakai senduk kayu memang jadi ***** seumur idup
xtaw la plak btol ke tak

Sony_Boy
09-05-2011, 11:35 PM
sekali jer pengalaman aku ular masuk umah ikut bawah pintu dapur.. tgh syok main xbox, tetiba bunyi mcm benda menyelongkar kat plastik sampah.. mula2 buat dono jer, mungkin cicak ke apa ke.. tak berenti pulak bunyi tuh, aku gi usha.. terkejut katak jugak aku ada ciklar mcm gambar TT punya.. aku cuba halau pakai penyapu, pulak dia gi main2 kat bawah washing machine kat luar..

sekali imbas aku nampak mcm 2 ekor, aku cepat2 tutup lubang bawah pintu, berlari panggil 2-3 jiran yg kebetulan tgh melepak kat luar.. nasib baik dekat area umah ada pokok buluh.. jiran aku dah lafaz 3x suruh keluar takmo gak, bismillah, pastuh proses menarik ciklar keluar dari washing machine area.. leceh gak main sembunyi2 nih, last2 keluar, sempat jugak lebarkan leher dia..

aku rasa anak ular sebab lengan panjang jer.. ya, tadi aku citer nampak 2 ekor tapi sekor jer mati.. dah puas hati cuma ada sekor jer, aku terus gi tanam malam2 buta tuh, cuci lantai bersih2 pakai clorox, pastuh tabur belerang...

aku citer benda nih kat ayah angkat aku, betul ke aku nampak 2 ekor? memang ada sepasang katanyer, yg sekor tuh jelmaan jer.. ah, pelik pulak aku :-?:-?:-?.. pastuh dia suruh buat la bubur nasi merah sedekahkan kat jiran2.. memang 1st time aku dengar dan buat bubur ni, hehehe..

underscore
09-05-2011, 11:35 PM
ular masuk rumah tanda ada org nak datang masuk meminang.. tt kena siap sedia nih

rijal2009
10-05-2011, 12:00 AM
taktau nak cakap apa, tp memang seram la dok baca komen2 anda semua.. #:-S

skg ni dh x tdo lgi kt bilik tu, masih dok bayang2 kepala ular tu..lgipun katak suka sgt ada kt bilik tu..

-RIZUAN-
10-05-2011, 12:43 AM
pengalaman ular paling teruk dlm family aku mak aku kena kat kampung...biasa la balik raya ramai2..satu keluarga dpt la satu bilik..tp tkder katil.lantai berlapik tikar,tilam nipis,cadar...sepanjang mlm mak aku dgr bunyik psss..pss...pss..ekekke...ingat bunyik tikar.esok nk kemas tmpt tidur rupa berlingkar bwh bantal mak aku...ular hitam...kepala merah menyala...nasib baik selamat...mengamuk mcm naik hantu bapak aku hentam ular tu sampai lunyai pakai batang penyapu..:)):))

eboss
10-05-2011, 12:51 AM
ular masuk rumah tanda ada org nak datang masuk meminang.. tt kena siap sedia nih

rasanya TT nie lelaki :-?:))

rijal2009
10-05-2011, 12:58 AM
rasanya TT nie lelaki :-?:))sy memang lelaki.. :)

mytrade
10-05-2011, 01:00 AM
Ular tedung ni klu dia berkeliaran dgn area rumah sure dlm sminggu dua still ada kat situ kan....sbb masa aku kt kg ipar aku cakap pernah nampak ular tedung selar warna kuning emas lintas kt laman..2-3 hari tu aku nampak la..
tkpasti samaada ada sarang sekitar atau dia saja nk lalu jer...tp laju tu menjalar...mau dekat besar lengan laki dewasa....

-RIZUAN-
10-05-2011, 01:01 AM
tapi kalau kat india pompuan melamar laki...patut byk ular kat india..hari2 masuk rumah:))

rijal2009
10-05-2011, 01:05 AM
Ular tedung ni klu dia berkeliaran dgn area rumah sure dlm sminggu dua still ada kat situ kan....sbb masa aku kt kg ipar aku cakap pernah nampak ular tedung selar warna kuning emas lintas kt laman..2-3 hari tu aku nampak la..
tkpasti samaada ada sarang sekitar atau dia saja nk lalu jer...tp laju tu menjalar...mau dekat besar lengan laki dewasa....dengar member ckp ular ada 7HP kalau sekali pukul tinggal 6/7HP sampai 7 kali pukul baru nak K.O...entah btl ke tidak dia ckp..

dan dia kata, ular walaupun nmpk mati dh, tp bila dia kena embun, dia segar dan hidup blk..kecuali kalau badan dia hancur terus.. :-?

-RIZUAN-
10-05-2011, 01:11 AM
dengar member ckp ular ada 7HP kalau sekali pukul tinggal 6/7HP sampai 7 kali pukul baru nak K.O...entah btl ke tidak dia ckp..

dan dia kata, ular walaupun nmpk mati dh, tp bila dia kena embun, dia segar dan hidup blk..kecuali kalau badan dia hancur terus.. :-?

ubat dia buluh jer.....aritu aku ngan mbr2 katok selar 13kaki pakai buluh bsr penyapu jer...tapi dia berdengus bunyik ayam...kepala kembang besar pingan..tp tk larat naik sbb kalah ngan buluh...mmg dia lembik tp saja try jirus pakai air dr gth paip...dia mengeletik nak lari...

byk gbr aku simpan...siap bideo..esok2 la try upload..

tp serius...bunyi dia meyeramkan...kalau keter tu tahap dogde la..american muscle:)):))

gerek
10-05-2011, 01:15 AM
kalau betul anak ular, kadang2 ibu dia datang cari. be careful.

umah mak mentua aku byk ular dah singgah. Last, tedung selar dlm bilik air belakang besen. berpeluh juga la jiran sebelah bertarung sbb dia salah sangka ingatkan ular sawa.

sebelum tu tedung selar gak, dia berdiri lagi tinggi dari kita, jiran tak berani lawan, dia tembak aje.

atlantis
10-05-2011, 01:22 AM
kalau betul anak ular, kadang2 ibu dia datang cari. be careful.

umah mak mentua aku byk ular dah singgah. Last, tedung selar dlm bilik air belakang besen. berpeluh juga la jiran sebelah bertarung sbb dia salah sangka ingatkan ular sawa.

sebelum tu tedung selar gak, dia berdiri lagi tinggi dari kita, jiran tak berani lawan, dia tembak aje.

jaga ko tt. baik ko jgn tido.

uniqorn69
10-05-2011, 01:30 AM
jaga ko tt. baik ko jgn tido.

hahahaha..kau ni asyik dok menyakat si tt ni je.kesian dia.x leh tido malam kang dia soh kau dodoi kang.:eek:

atlantis
10-05-2011, 01:32 AM
selagi ko tak settle ngan mak dia, jaga2 ler ko tt..

Jackall
10-05-2011, 02:09 AM
makin ramai lak yg takotkn TT.. isk3..

rijal2009
10-05-2011, 02:18 AM
habis bulu roma dok cacak ni, semua bulu habis cacak..takot!! tak tdoq dh ni..

galahpanjang
10-05-2011, 02:27 AM
http://img585.imageshack.us/img585/2218/09052011274.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/1219/09052011275.jpg

Syukur pada Allah bro selamat..
ni ular senduk ni..anak ni..
kena memang tak tau lah nk cakap bro..

Kalau tedung selar color lain..dia punya kembang pun dah gerun sgt...sebab rumah aku selalu masuk ular spesis macam ni..

Kt umah bro ade buluh tak?
kalau boleh stanby satu buluh panjang..ular ni kelemahan dia pada miang buluh,bila kena memang menggelupur dia..

lagi satu..kepala tu kasi pecah,jgn bg chance...
ekor dia pun kasi hamtam..sebab penawar ular ni pada ekor dia,kalau dia injurt ekor dialah penawar utk dia..

Hati2 lah lepas ni..kalau dah sekali dia masuk..kemungkinan kali ke-2 tu ada...

Apa2 pun aku pesan ko standby buluh panjang kt umah ko...

rijal2009
10-05-2011, 02:38 AM
Syukur pada Allah bro selamat..
ni ular senduk ni..anak ni..
kena memang tak tau lah nk cakap bro..

Kalau tedung selar color lain..dia punya kembang pun dah gerun sgt...sebab rumah aku selalu masuk ular spesis macam ni..

Kt umah bro ade buluh tak?
kalau boleh stanby satu buluh panjang..ular ni kelemahan dia pada miang buluh,bila kena memang menggelupur dia..

lagi satu..kepala tu kasi pecah,jgn bg chance...
ekor dia pun kasi hamtam..sebab penawar ular ni pada ekor dia,kalau dia injurt ekor dialah penawar utk dia..

Hati2 lah lepas ni..kalau dah sekali dia masuk..kemungkinan kali ke-2 tu ada...

Apa2 pun aku pesan ko standby buluh panjang kt umah ko...

thanks bro sbb bgi info...kt umh aku xda pokok buluh, tp boleh cari..

baru aku tau, ular ni sbnrnya dia miang dgn buluh, aku ingatkan dulu ular dia takut buluh sebab buluh ni mudah lukakan badan dia..

fulzam
10-05-2011, 02:47 AM
bro..sebelum ketok kasi mati tu...
kau ade tanyer ular tu tak?..jin ke..jelmaan ke..

binatang berbisa kalu masuk umah..kena hati2...

Minggu lepas bapak aku citer dia dengar satu ceramah agama ni. Ustaz tu kata, kalo kucing atau ular jelmaan, hanya kaler hitam je. Kalo nak tau jelmaan ke tidak, pegang kucing tu, tengok mata dia lama2. Kalo dia kerdip mata, memang jelmaan. Yg bestnya ustaz tu kata, buat benda yg sama ngan ular. Pegang ular tu, tengok mata dia. kelakar tul ustaz tu. Kalo kena sembur, tak ke buta mata.

rijal2009
10-05-2011, 03:27 AM
Minggu lepas bapak aku citer dia dengar satu ceramah agama ni. Ustaz tu kata, kalo kucing atau ular jelmaan, hanya kaler hitam je. Kalo nak tau jelmaan ke tidak, pegang kucing tu, tengok mata dia lama2. Kalo dia kerdip mata, memang jelmaan. Yg bestnya ustaz tu kata, buat benda yg sama ngan ular. Pegang ular tu, tengok mata dia. kelakar tul ustaz tu. Kalo kena sembur, tak ke buta mata.
kena tenung kepala ular lak ker? :D #:-S

drpsychomereng
10-05-2011, 03:36 AM
pernah terjadi kt kwn aku.. klu dgr bunyi shhhh tu, cpt lah alert.. mmg ular tedung.. kwn aku lg kene dlm bilik.. bila dgn bunyi dia heran n cari bunyi tu.. rupenye dok atas tiang betol atas kepala.. dia sembur 2,3 klai.. seb tak kene mate.. kwn aku pe lg, cpt2 lari..

faridsylar
10-05-2011, 06:44 AM
apa lagi~ masuk muzium uncle seeker la huahahahaha papepon syukur TT selamat

craeze
10-05-2011, 06:58 AM
ular tedung senduk nih bro.... syukur selamat.. ular ni setiap patukan membawa padah nih.. ape kate periksa keliling rumah.. manela tau kan.. kalo x macam mane ular tu leh sesat sampai rumah ko...

CamaroZL
10-05-2011, 07:12 AM
wowww dahsyat nya tt..

reizwana
10-05-2011, 07:36 AM
bagi salam dulu.. pastu suruh ular tu kuar rumah sdiri.. klu bende Allah tu jelmaan dier akan ikut ckp kite.. tapi kalu dier tak nk kuar jugak br bunuh.. tu org tua2 ckp la

kerunai
10-05-2011, 07:39 AM
adoyai seb baik TT masih idup. bisa dia ni kalo kena, wassalam bro ..

ikhwan94
10-05-2011, 07:41 AM
ilmu kebatinan murah http://www.seniwira.com/index.php?ref=ikhwan94

ihw666
10-05-2011, 07:46 AM
syukur tt selamat.. bleh lagi berforex.. kakakak..
pasni takut ada ular repeat cari tt..
amil la langkah berjaga jaga seperti yang geng2 cg syorkan.. seperti menanam periuk api keliling umah , periuk kera, etc.... haha

tt kene buat kenduri kesyukuran la ini macam.

HazzBP
10-05-2011, 07:57 AM
Owhhh ini ular sudip ni :))

rijal2009
10-05-2011, 01:07 PM
tgk kucing ni, berani btl dia lawan ular..

http://www.youtube.com/watch?v=uUf4zcj43vQ&feature=related

deto
10-05-2011, 01:16 PM
kebiasaan kalo umah byk tikus ular suka masuk

rijal2009
10-05-2011, 01:30 PM
kebiasaan kalo umah byk tikus ular suka masuk

rumah sy byk tikus, kadang2 tu habis baju dia gerit.. ~X(
org tua2 ckp, kalau rumah byk tikus akan menjadi malang?

jomie
10-05-2011, 02:36 PM
jual aje der..cina makan tu...:D

RafQin
10-05-2011, 02:58 PM
ini ular yg selalu berlakon dlm cerita hindustan ni..nasib baik dia x bg autograph der.

rijal2009
10-05-2011, 04:48 PM
jual aje der..cina makan tu...:D

tikus ke? cina mana yg makan tu? :D :D

ini ular yg selalu berlakon dlm cerita hindustan ni..nasib baik dia x bg autograph der.

dia pandai berlakon eh? :P

samurai apek
10-05-2011, 06:26 PM
der~~ kalu da ada anak nye mesti ada omak n bapak eh,,, bhye nii g laa bersih kan umah anda yea..

tangtadiy
10-05-2011, 08:35 PM
ular senduk

underscore
10-05-2011, 08:44 PM
ular selalu juga bersalin kulit, macam manusia... tukar2 baju

rijal2009
10-05-2011, 10:42 PM
ular selalu juga bersalin kulit, macam manusia... tukar2 baju

dulu selalu pernah jumpa kulit dia kt atas rumah aku..

EBiKA
15-05-2011, 05:26 AM
tompang tye....dulu aku ade demam seminggu...pas tu nak g tandas time pgi2 buta...trase ade bnda gigit kaki aku...pastu aku sepak laa...ke dinding bnda tu....pastu aku tgok ade bnda cam cicak menggeletek2..aku g la dkt2 sbb nak tgok ape bnda le tu....(xpkai cemin mate) pastu aku nmpak ular SEBIJIK cam gmbar...tapi kecik jer...cam cicak la pnjgnyer... adekah menatang ni xberbisa mase usia mudanye?? atau dia xsempat menginjek racun dlm bdan aku???

rosdi80
17-05-2011, 06:21 PM
tompang tye....dulu aku ade demam seminggu...pas tu nak g tandas time pgi2 buta...trase ade bnda gigit kaki aku...pastu aku sepak laa...ke dinding bnda tu....pastu aku tgok ade bnda cam cicak menggeletek2..aku g la dkt2 sbb nak tgok ape bnda le tu....(xpkai cemin mate) pastu aku nmpak ular SEBIJIK cam gmbar...tapi kecik jer...cam cicak la pnjgnyer... adekah menatang ni xberbisa mase usia mudanye?? atau dia xsempat menginjek racun dlm bdan aku???

Betul ke bro ular cam dlm gambar yg TT post?kalau kocik ular yg ggt bro tu ular lidi jer...:)

rijal2009
18-05-2011, 01:00 AM
Betul ke bro ular cam dlm gambar yg TT post?kalau kocik ular yg ggt bro tu ular lidi jer...:)http://farm3.static.flickr.com/2472/3971018159_0dcc9c8169.jpg ular lidi ni kecik besar ni je kan? tp garang gak dia ek? :))

clorox_bersih
18-05-2011, 10:18 AM
king cobra panjang, kadang sampai 3 meter pun ada. xde tanda apa2 kt belakang kepala dia.
senduk pendek je. pastu ada tanda kt belakang kepala

ular senduk dengan tedung tu sama je lah..
tapi tedung selar @ king cobra memang besar..
bukan setakat 3 meter..5-6meter pun ada..

alhamdulillah tt,ko terselamat dari patukan ular ni..kalau kena,
ada harapan la..