PDA

View Full Version : Meningkatkan Kuasa Enjin Kenderaan Anda


Rishhana
28-04-2011, 09:12 AM
Apa itu karbon?

Bagi enjin petrol atau gas, enapan karbon ini boleh dilihat pada palam pencucuh. Biasanya palam pencucuh perlu ditukar setiap 20,000km, ini kerana enapan karbon akan mengganggu percikan api, yang akan menyebabkan pembakaran tidak sempurna.

Bagi enjin disel, gangguan enapan karbon nampak ketara apabila ekzos mula mengeluarkan asap hitam. Pembakaran bahanapi adalah tidak sempurna, prestasi enjin akan mula menurun sementara penggunaan bahanapi pula semakin meningkat.

http://i117.photobucket.com/albums/o68/tauke/professoe.png

Bahan Asas Solvent Bahan "solvent" tidak melekit dan lebih praktikal berbanding bahan asas minyak.
Buatan Malaysia
Harga lebih berpatutan berbanding sesetengah jenama impot.
Tiada Kesan Negatif Tidak memberikan kesan sampingan negatif kepada komponen enjin.
Memang Terbukti Dengan pelbagai testimoni daripada para pelanggan

Kebaikan ProfessoR
Kesan Serta-merta
Memulihkan Kuasa Enjin
Menjimatkan Bahanapi
Kurangkan Asap Hitam
Tidak Perlu Modifikasi
Tanpa ‘Overhaul’
Untuk Enjin Biasa
Untuk Enjin Turbo
Untuk Enjin Supercharger
Untuk Enjin Petrol/Diesel
Teruji & Terbukti Berkesan
Jimat Masa & Jimat Belanja

Agent di alu alukan

Stokis dan outlet diperlukan diseluruh Malaysia

019-6415927 - rishhana
017-6290991 (sms sahaja)

Syarikat Oilyman Technology (SA0013037-V) dahulu dikenali sebagai Diti Marketing Services, telah mula beroperasi sejak tahun 2000 lagi. Pada peringkat awal, Oilyman memasarkan produk minyak pelincir jenama "RADZONE", minyak enjin berkualiti.



Pada tahun 2004, Oilyman mula memperkenalkan produk pembersih karbon enjin jenama "DR.CARBON". Tahun 2005, satu formula baru pembersih karbon yang lebih berkuasa telah dipasarkan. Jenama "PROFESSOR" adalah pembersih karbon terkini keluaran Oilyman. Manakala jenama "DR.CARBON" telah dihentikan penjualannya.



Atas permintaan pelanggan, Oilyman turut memperkenalkan produk aditif perlindungan enjin (metal treatment) jenama "DOSE", tambahan kepada minyak pelincir untuk lebih prestasi dan perlindungan enjin. Harga berpatutan.



Sepanjang aktif dalam dunia automotif, Oilyman turut terlibat secara langsung dalam penajaan beberapa pasukan perlumbaan bagi memperkuatkan imej produk. Bermakna, produk-produk kami bukan sahaja terbukti di jalan biasa, malah untuk kegunaan ekstrem seperti perlumbaan juga boleh berfungsi dengan cemerlang.



Untuk membuktikan produk kami berkualiti, ia turut dihantar ke pusat pemeriksaan berkomputer yang bebas dan profesional seperti Speedworks dan Puspakom (dengan kerjasama Sirim QAS).



Semua jenama yang tersebut di atas telah didaftarkan (Trade Mark) oleh Oilyman Technology. Sila maklumkan jika anda tahu ada pihak lain yang menggunakan jenama ini tanpa kebenaran. Kerjasama anda amat dihargai.

019-6415927 - rishhana
017-6290991 (sms sahaja)

Rishhana
29-04-2011, 08:26 AM
bump untuk hari nie....

jika carbon banyak di dalam kereta anda pakailah alat penjimat minyak pun pasti tidak memberi hasil..
Alhamdulillah formula ini telah mengambil masa yg lama untuk dibuat kajian.
dulu dikenali dgn DR. CARBON.

yg penting ianya dapat mengelakkan dari top overhaul bagi enjin yg belum leaking lagi ler... dah leaking pakai apa pun tak leh

http://www.youtube.com/watch?v=mAjEYXN29zI
http://www.youtube.com/watch?v=Qgpq3tWrGbY
http://www.youtube.com/watch?v=YRRKqfyYIRg
How to clean throttle body and at the same time Decarbonise engine using ProfessoR (xpress decarbonizer) from Oilyman Technology. Can use for any car, not only Naza Kia
http://www.youtube.com/watch?v=OQbfyWex5QA

http://www.youtube.com/watch?v=BLVcSTKRHoM



Decarbonise engine using ProfessoR (xpress decarbonizer) from Oilyman Technology.

Some people call this carbon cleaner. We are using "solvent based" NOT the "oil based" decarbonizer.

boey
29-04-2011, 09:13 AM
guna enjin sangkut le..

zamreda
29-04-2011, 09:15 AM
ait..mcm serbuk fab ker?>..

Rishhana
29-04-2011, 09:20 AM
ait..mcm serbuk fab ker?>..

formula solvent based dari ESSO
teknologi ESSO nie.
kami beli solvent based dari ESSO dan campuran adalah mengikut formula kami.

InsyaAllah tidak memberi kesan buruk pada enjin kereta,motor dan lori. kapal terbang pun leh pakai...(tapi biasanya kapalterbang diorang akan full check engine, so diorang tak pakai solvent based nie )

salah satu dari campuran solvent based nie adalah RON118
biasanya kita nak jimat so pakai minyak murah RON 95 ( RON RON lain pun tetap boleh membentuk enapan karbon, tapi ianya tidak secepat RON 95 )
dgn menggunakan RON 95 enapan karbon akan terjadi sedikit demi sedikit kerana lebihan minyak RON 95 yg tidak habis dibakar boleh membuatkan karbon terbentuk.
karbon inilah yg buat sistem enjin menjadi slow dan knocking.
kerana apabila karbon ada di sekitar valve system, piston dan palam pencucuh ianya dapat menyebabkan percikan api terbatas secara tidak langsung karbon itu menjadi penebat pada sistem percikan api dari palam pencucuh.


Jika dilihat di mana mana bengkel kereta,
mekanik akan rendam piston dan valve dalam minyak petrol sebelum digosok untuk membuang karbon yg melekat di atas piston dan sekeliling valve. so tiada bezanya dgn formula OILYMAN nie.

Cara mudah & murah membuat fuel saver atau penjimat minyak sendiri (diy) menggunakan
1) Ceramic Ball (Batu Akuarium)
2) Filtered Water (Air Bertapis)

http://www.youtube.com/watch?v=udF8Ww7sNx8

arul57
29-04-2011, 04:08 PM
kena guna dua botol ker baru terasa perbezaannya ...
brp puluh ribu mileage yg sesuai utk guna bahan ni...

xtraez
29-04-2011, 04:14 PM
TT berapa harga benda nih?

vbnoob
29-04-2011, 05:00 PM
sama fungsi cam d'carbo ke?
d'carbo tu lepas guna mmg okay...pastu dlm beberapa bulan karbon tu ada.
kejap jerk. :(
kalau nak bersih, kena jugak buat top/full overhaul.
baru tahan lama.

ada bukti R&D?

tq.

Rishhana
30-04-2011, 01:21 AM
sama fungsi cam d'carbo ke?
d'carbo tu lepas guna mmg okay...pastu dlm beberapa bulan karbon tu ada.
kejap jerk. :(
kalau nak bersih, kena jugak buat top/full overhaul.
baru tahan lama.

ada bukti R&D?

tq.

so far tiada complaint dari customer kami.

d,carbo pakai apa? pihak kami pakai solven based.
boleh cuba dulu.. lepas tu boleh check kat bengkel untuk tengok piston.
saya tidak mahu bertaruh apa apa.. tapi setakat nie memang tiada complaint dari customer kerana memang kami ada test report dari SIRIM dan Puspakom tentang kadar karbon yg dihapuskan dari sistem enjin....

saya tak mahu kondem produk orang lain, D'carbo mungkin ada kelebihan mereka. wallahhualam

Rishhana
30-04-2011, 01:29 AM
kena guna dua botol ker baru terasa perbezaannya ...
brp puluh ribu mileage yg sesuai utk guna bahan ni...

untuk kereta baru selepas 20km

tapi jika kereta dah cecah 80km boleh buat 2 botol untuk bulan pertama dan 2 botol lagi 2-4 bulan seterusnya .
InsyaAllah 2 botol pertama akan terasa perbezaannya.

untuk myvi,vios,camry baru,hyundai baru, dan kereta yang ada sistem vvti. saya kena tengok mileage dulu. coz membazir je beli 2 botol kalau mileage rendah, lagipun sistem VVTI nie pun dah mengawal karbon tetapi tetap ada juga enapan karbon cuma tak sebanyak enjin yg tidak menggunakan sistem vvti

Rishhana
30-04-2011, 01:30 AM
TT berapa harga benda nih?

RM 68.00 1 botol.

zamreda
30-04-2011, 01:33 AM
dah lama enjin kancil den tak bertenaga...kena kumpul duit nie...

Rishhana
30-04-2011, 01:35 AM
just bagitahu je kereta apa yg anda pakai.
saya akan cuba postkan video kereta tersebut yg sedang melakukan decarbonizer

Rishhana
30-04-2011, 01:38 AM
dah lama enjin kancil den tak bertenaga...kena kumpul duit nie...

thankz sebab usaha,,

zamreda
30-04-2011, 01:39 AM
nak tanya...bro nie guna nick india...mamak ker..

Rishhana
30-04-2011, 01:44 AM
untuk pengetahuan juga...
sistem fuel injector pun boleh membuatkan kereta kuat makan minyak.
dan hos tangki minyak pun leh buat kereta kuat makan minyak.

dgn teknologi oilyman kami beri anda pilihan.
sama ada nak cuci karbon enjin dahulu atau nak cuci hos tangki minyak.

jika salur hos menjadi sempit.tekanan minyak menjadi kuat untuk bergerak keluar. dan ini menyebabkan kita waste petrol pada situasi yg tidak sepatutnya..

kebiasaannya ramai pengguna kereta tidak tahu dan sentiasa bertanya..

kenapa 'aku' dah top overhaul dan full overhaul kereta masih kuat makan minyak tidak seperti mula mula beli...
actually salah satu puncanya adalah salur hos fuel tank dah mengecil...wallahhualam

Rishhana
30-04-2011, 01:46 AM
nak tanya...bro nie guna nick india...mamak ker..

tak ler.. aku melayu rishhana tu gabungan nama aku dan wife aku..
saja je aku letak pic samy vellu tu. :eek::eek::eek:

zamreda
30-04-2011, 01:46 AM
untuk pengetahuan juga...
sistem fuel injector pun boleh membuatkan kereta kuat makan minyak.
dan hos tangki minyak pun leh buat kereta kuat makan minyak.

dgn teknologi oilyman kami beri anda pilihan.
sama ada nak cuci karbon enjin dahulu atau nak cuci hos tangki minyak.

jika salur hos menjadi sempit.tekanan minyak menjadi kuat untuk bergerak keluar. dan ini menyebabkan kita waste petrol pada situasi yg tidak sepatutnya..

kebiasaannya ramai pengguna kereta tidak tahu dan sentiasa bertanya..

kenapa 'aku' dah top overhaul dan full overhaul kereta masih kuat makan minyak tidak seperti mula mula beli...
actually salah satu puncanya adalah salur hos fuel tank dah mengecil...wallahhualam
:-?:-?:-?

btul gak tu..hose minyak lama2 keras dan mengembang..
thanks to info...:)paid:)paid:)paid

Rishhana
30-04-2011, 01:49 AM
:-?:-?:-?

btul gak tu..hose minyak lama2 keras dan mengembang..
thanks to info...:)paid:)paid:)paid

biasanya keladak keladak minyak yg jadi tahi kat dalam hos tu..
lama lama jadi sempit...
bila dah sempit berebut rebut ler minyak nak keluar.. bila dah keluar tidak ikut aturan .. maka kereta akan kuat makan minyak..

tapi biasanya kalau dah kembang pun.. diorang mana amik port.. diorang ingat top overhaul atau full overhaul..last last sama jugak result seperti seblm top overhaul....

Rishhana
30-04-2011, 01:52 AM
ok besok sambung lagi...
besok ada temujanji orang nak buat decarbonizer..
aku nie lagi ler tahu apa apa pasal kereta sebelum nie...
tah apa mimpi aku masuk biz nie......

aku actually tolong jemaah aku jer...

korang nak jadi agen contact je jemaah aku nie kat oilyman.com.my

Rishhana
01-05-2011, 10:58 AM
bump untuk hari ini

rumahemas4u
01-05-2011, 11:04 AM
terbaikkkk...

:)cgrock

akumakangaji
01-05-2011, 12:26 PM
bro..aku pakai saga blm auto..mileage 57K. nanti 60k nak service..patut buat mende nie lepas service ke atau sblm service?

Rishhana
01-05-2011, 02:59 PM
bro..aku pakai saga blm auto..mileage 57K. nanti 60k nak service..patut buat mende nie lepas service ke atau sblm service?

buat lepas service lah.

sebab minyak hitam yg baru akan membuatkan geseran lebih mudah.
dan apabila buat decarbonizer . InsyaAllah akan lebih terasa result.

Rishhana
01-05-2011, 03:00 PM
terbaikkkk...

:)cgrock

terima kasih saudara.
moga saudara diberkati Allah.

darwish001
02-05-2011, 09:31 PM
cmna cara nak pakai dia tuan

Rishhana
02-05-2011, 11:49 PM
cmna cara nak pakai dia tuan

bergantung pada sistem enjin..
untuk kereta continental yg banyak sensor kami tak galakkan masuk melalui intake vacum atau servo.

kami lebih prefer customer masuk melalui tangki minyak tapi result lambat skit lah ..

tapi jika kereta kereta yg tak banyak sensor kami akan masukkan minyak itu melalui intake vacum.. dan kesan akan terasa on the sport InsyaAllah.

semua ini atas pengalaman . kerana produk ini telah berada di pasaran underground selama 3-5 tahun.

Rishhana
03-05-2011, 03:31 PM
bump untuk hari ini

asby
03-05-2011, 03:41 PM
keta aku boleh pakai ni...cuba bagi analysis untuk keta aku bos...

Myvi Millage 150,000km lebih ENjin Daihatsu YRV Tiptonic

Rishhana
03-05-2011, 04:08 PM
keta aku boleh pakai ni...cuba bagi analysis untuk keta aku bos...

Myvi Millage 150,000km lebih ENjin Daihatsu YRV Tiptonic

sekurang kurangnya 4 botol baru rasa result.selepas itu maintain setiap 20km atau 1 tahun sekali ( 1 botol sahaja )

Myvi tu tahun berapa? coz nak analysis fuel tank host..

asby
03-05-2011, 05:33 PM
sekurang kurangnya 4 botol baru rasa result.selepas itu maintain setiap 20km atau 1 tahun sekali ( 1 botol sahaja )

Myvi tu tahun berapa? coz nak analysis fuel tank host..

2009 bos....body jer Myvi 2009 cuma enjin semua complete Daihatsu YRV Turbo Tiptonic tahun berapa lupa dah nak tengok kat surat Endorse tapi Millage lebih 150k dah

Zulkefli Mahmud
05-05-2011, 10:11 AM
salam, kereta naza ria bolih ke

Rishhana
05-05-2011, 11:12 AM
2009 bos....body jer Myvi 2009 cuma enjin semua complete Daihatsu YRV Turbo Tiptonic tahun berapa lupa dah nak tengok kat surat Endorse tapi Millage lebih 150k dah

ok body masih muda so maksudnya disini cooper host yg menyalurkan minyak masih sihat lagi tu.

cuma head dan throtle body kita bersihkan..
minimum 4 botol.
bergantung pada pilihan tuan sama ada nak 4 botol atau tidak.
coz kesan pada penggunaan 4 botol akan buat enjin smooth dan perfomance kembali seperti sediakala...InsyaAllah

Rishhana
05-05-2011, 11:14 AM
salam, kereta naza ria bolih ke

Boleh tuan.

LeoN513
24-09-2011, 03:35 PM
bro any testi yet
/ nak gak baca org yang dh guna.. warga cg ada x?

BoBu
28-12-2012, 05:29 PM
bro any testi yet
/ nak gak baca org yang dh guna.. warga cg ada x?

ada tak warga CG yg dah try?

bg testi sikit..

rasa macam nak buat kat kete..

add
28-12-2012, 05:56 PM
memang bagus produk ni dah lama aku guna tiap 20k buat decabon kereta memang ada power minyak pun tak le parah ..aku tak beli ngan tt tp sebelum ni bobby buat benda ni..memang bg aku puas hati power n save

BoBu
29-12-2012, 01:48 PM
memang bagus produk ni dah lama aku guna tiap 20k buat decabon kereta memang ada power minyak pun tak le parah ..aku tak beli ngan tt tp sebelum ni bobby buat benda ni..memang bg aku puas hati power n save

bro pakai jenama "PROFESSOR" ni ke jenama lain?
pakai kat kete apa?

add
06-02-2013, 07:05 PM
bro pakai jenama "PROFESSOR" ni ke jenama lain?
pakai kat kete apa?

ye la professor oilyman punye tiap 20k aku buat decarbon

beskot999
27-07-2013, 04:13 PM
assalam..... tt kalu keta ford escape 2.0 leh tak???