PDA

View Full Version : Gambar Kuala lumpur zaman dulu


SgtGaNaSz
03-08-2007, 02:31 AM
mari la kita tengok gambar kuala lumpur sebelum merdeka...heheheh...saje boring2 nih..mata x ngantuk..terjumpa nih..kita syer la tengok gambar nih...skang nih pun bulan merdeka nih...:)

p/s : Bulan yang merdeka...lambang bulan tu ape??ehhh...sempat lagi aku nih!... hehehe.. :p :D

kharismaj
03-08-2007, 03:05 AM
perbezaan yg nyata..dulu kaya dgn khazanah alam semulajadi..skrg kaya dgn hutan batu jadian..pengorbanan dlm kemajuan huhu

ssufian
03-08-2007, 03:14 AM
memang terserlah kemelayuannya... tapi sekarang ni dah berbeza... especially Bukit Bintang tu... dah jadi bandar cina..
:D

tomie
03-08-2007, 03:15 AM
perbezaan yg nyata..dulu kaya dgn khazanah alam semulajadi..skrg kaya dgn hutan batu jadian..pengorbanan dlm kemajuan huhu

biasalah
manusia mana mau dok dlm hutan... :eek:

TamingSari
03-08-2007, 03:18 AM
biasalah
manusia mana mau dok dlm hutan... :eek:

tul tu bro... bak kata Harimau Kumbang Raja Rimba "hutan batu gunung konkrit" :))

SgtGaNaSz
03-08-2007, 03:21 AM
memang terserlah kemelayuannya... tapi sekarang ni dah berbeza... especially Bukit Bintang tu... dah jadi bandar cina..
:D

kita yg melayu nih tak nak ambil peluang... :( hmmm...leka,tido tak bersatu...tunggu bulan datang baru bersatu la bro ekkk...

monohaihyip
03-08-2007, 03:56 AM
kita yg melayu nih tak nak ambil peluang... :( hmmm...leka,tido tak bersatu...tunggu bulan datang baru bersatu la bro ekkk...

Pemilik asal dah kaya raya skrg... dulu diaorang merempat jugak... jd okb setelah dpt Gran..

neceolite
03-08-2007, 07:39 AM
mari la kita tengok gambar kuala lumpur sebelum merdeka...heheheh...saje boring2 nih..mata x ngantuk..terjumpa nih..kita syer la tengok gambar nih...skang nih pun bulan merdeka nih...:)

p/s : Bulan yang merdeka...lambang bulan tu ape??ehhh...sempat lagi aku nih!... hehehe.. :p :D


mamat yang naik vespa kat gambar bukit bintang tu mesti kaya kan ... tahun 1950 dah pakai vespa .. huhu .. kat gambar muzium tuh siap ada orang bawak carry beca (betul ke beca ?) lagi ....

neceolite
03-08-2007, 07:42 AM
memang terserlah kemelayuannya... tapi sekarang ni dah berbeza... especially Bukit Bintang tu... dah jadi bandar cina..
:D

kalaulah diaorang tau akan jadik macam ni jadiknya kat bukit bintang tuh .. mesti tak jual tanah derang ni .. anyway ... pasal jadik bandar cinalah ada macam2 kat Bukit Bintang tuh.... shopping mall ... IT center ... hurm .. kita ada gak ... kat chow kit .. macam tueee jugak ....

ssufian
03-08-2007, 08:24 AM
bagus jugak ada gambar2 macam ni... buat kita terfikir sejenak di mana kedudukan kita sekarang...

yang politiknya... satu hal lah... dari segi agama tak payah lah nak cakap... dari segi bangsa... korang fikir lah... dah 50 tahun kita merdeka... 50 tahun! bukan 50 hari... 50 tahunnnnnn.... tapi nasib kita tak berubah-ubah gak... maksud aku ni... dari segi tahap pencapaian berbanding bangsa dan agama lain di Malaysia ni... bukan setakat berubah... makin teruk lagi ada lah... kalau sebelum ni tempat2 macam Bukit Bintang dah tergadai ke bangsa lain... lepas ni... tempat mana pulak yang akan digadaikan atas nama mengejar kemajuan ye? sama2 lah kita saksikan... dan aku yakin... selagi kerajaan sekarang ni masih tak jujur lagi ikhlas... selagi tu lah nasib melayu kita ni seumpama 'dijajah' di negara sendiri...

jangan lepas ni dengan Malaysia2 ni sekali kita serahkan kat Amerika atau Israel udah... maklum lah... depa tu kita bukan boleh percaya... tapi apa leh buat... kalau kita tak percaya pun... Pak Lah Badawi tu yang percaya... bagi muka... semua nak refer kat depa... sampai OIC pun nak ajak depa.... ntah lah... pandai2 lah korang fikir sendiri...

namma
03-08-2007, 09:23 AM
mamat yang naik vespa kat gambar bukit bintang tu mesti kaya kan ... tahun 1950 dah pakai vespa .. huhu .. kat gambar muzium tuh siap ada orang bawak carry beca (betul ke beca ?) lagi ....




BUKIT BINTANG SKRANG MCM *****
BUKAN NAK KUTUK TP MENGATA

L.O.V.E
03-08-2007, 09:27 AM
BUKIT BINTANG SKRANG MCM *****
BUKAN NAK KUTUK TP MENGATA

setuju :)cgrock :)cgrock semak mata kalo gi sana... nak shopping pun tak feel:p

eyza
03-08-2007, 11:24 AM
BUKIT BINTANG SKRANG MCM *****
BUKAN NAK KUTUK TP MENGATA

eyza dulu sekolah bukit bintang darjah 1 sampai form 5..
sedih..huhu:(( :((

StanNero
03-08-2007, 11:41 AM
mamat yang naik vespa kat gambar bukit bintang tu mesti kaya kan ... tahun 1950 dah pakai vespa .. huhu .. kat gambar muzium tuh siap ada orang bawak carry beca (betul ke beca ?) lagi ....

heheh ako pun terpikir mcm tue.. org zaman dulu ada moto ka keta ka trus hensem.. buat menantu :D Matawang kita tim,e tu mahai ke x erk :D kan ke masih dijajah.. hehe

mahaguru
03-08-2007, 12:00 PM
rumah sapa ni hah zaman dulu2 rumah p .ramli

azlann1981
03-08-2007, 04:56 PM
huhu..jauh betul bezanya K.L dulu dgn K.L skrg nie..

ayobz
08-08-2007, 04:59 PM
best jugak tengok gambor dulu2 ni. dah takde tambahan lagi ke utk tatapan umum? :)

rimau
08-08-2007, 10:08 PM
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ms/thumb/2/2a/KualaLumpurGombakKlang.jpg/250px-KualaLumpurGombakKlang.jpg


Masjid Jamek Hari Ini

numb3rs
08-08-2007, 10:15 PM
terkenang semasa dulu, ketika Tanah MElayu menjadi rebutan penjajah.

JaMeQ
09-08-2007, 12:30 AM
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ms/thumb/2/2a/KualaLumpurGombakKlang.jpg/250px-KualaLumpurGombakKlang.jpg


Masjid Jamek Hari Ini

uikkkss...sapa sebut nama aku nih...:D

masa aku start duk KL bangunan blkg masjid yg kaler putih tu adalah bangunan yg tertinggi masa tuh kat KL.. masa tu BATIK MALAYSIA BERHAD (BMB):)

onetarmizi
09-08-2007, 12:52 AM
Saje nk compare gambar ni..mmg jauh berbeza tp ade certain landscape same especially parit/sungai tuh..

farouck
12-08-2007, 03:15 PM
hermmmm... banyak beza tuhh....salah satunyer..
hitam putih skang dah colour malour..:p

lah7257
12-08-2007, 04:15 PM
Kenangan silam bro...

lutttfi
04-08-2008, 05:20 AM
ce korang bygkan kalo kl skang nie mcam dulu2..

eboss
04-08-2008, 05:23 AM
perbezaan yg nyata..dulu kaya dgn khazanah alam semulajadi..skrg kaya dgn hutan batu jadian..pengorbanan dlm kemajuan huhu

jadi macam lilin kot

:-? :-? :-?

sick_66
04-08-2008, 05:24 AM
peh.klasik..mana ar korang rembt..arkib negara ka

tOksiak
04-08-2008, 05:38 AM
kalaulah ku dapat undurkan putaran dunia.....
akan ku betulkan kembali kesilapan lalu...
agar kita dapat bersama dimercu kebahagiaan...

sYahdu aku tengOk dgn kain baju diampai mcm tu...terasa kampUng betul..aman damai..
Tak saNgka bukit binTAng la ni jadi mcm lain......

irsaffy
04-08-2008, 01:22 PM
mmg klasik..

akulag
22-12-2009, 02:02 PM
kasik up thread ni balik...dah 1 tahun 4 bulan sejak last post...ekekekek...

letak2 la gambar lagi kalau ada...nak carik gambar port klang plak lah...eheheheh...

inspire
22-12-2009, 02:51 PM
nostalgik btul laa.. byk bebenor bezenye..

apeng8264
22-12-2009, 03:00 PM
memang berbeza

virtualbiz
22-12-2009, 04:33 PM
bestnya zaman dulu..tenang jer...:)

moneymaker3000
22-12-2009, 04:39 PM
nanti tahun 2050 diorang sengih plak tgk gamba kl skang ni

SgtGaNaSz
22-12-2009, 04:43 PM
ehhh..ade org up kan ye...tq...sesiapa yg ade pic dulu2 tu meh la tepek kat sini....kalau banyak gambar2 lagi indah....sape2 ade jgn la x tepek...harap ada yg bermurah hati....:)cgrock

roBUST
22-12-2009, 06:16 PM
bkt bintang x jem tu :))

ko'bek
22-12-2009, 06:19 PM
sejarah ni...harta pusake ni..emm

hasrul30
23-12-2009, 04:37 AM
memang terserlah kemelayuannya... tapi sekarang ni dah berbeza... especially Bukit Bintang tu... dah jadi bandar cina..
:D

gatai..pi jual..kat ape name? SYW?
kalau tak jutawan dah tuan tanah:))

otaida00taj
23-12-2009, 06:05 AM
dulu pun, rasanya NEMO ada tepek gambar lama kat Sogo.