PDA

View Full Version : Koperasi Bank Persatuan Malaysia Berhad - bankpstn.com.my


Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

ahbond
30-05-2010, 03:03 PM
Salam semua,
Maaf kepada moderator sekiranya thread serupa ini telah ada dan yang kedua main letak jer dalam kawasan yang salah serta tidak mengikut lunas-lunas yang dikehendaki ketika memasuki zone ini..

Sekadar ingin maklumat atau info yang tambahan atau lebih dari kawan-kawan mengenai Koperasi Bank Persatuan Malaysia Berhad ini atau lebih dikenali Bank Persatuan...manalah tahu ada yang dah menyertainya atau ada cerita baik dan ada cerita buruk...

Saya sudah melayari webnye..kalau anda ingin melayari...bolehlah kesini http://www.bankpstn.com.my

bye n salam. :D
:)cgrock

cuyien
30-05-2010, 07:52 PM
Salam semua,
Maaf kepada moderator sekiranya thread serupa ini telah ada dan yang kedua main letak jer dalam kawasan yang salah serta tidak mengikut lunas-lunas yang dikehendaki ketika memasuki zone ini..

Sekadar ingin maklumat atau info yang tambahan atau lebih dari kawan-kawan mengenai Koperasi Bank Persatuan Malaysia Berhad ini atau lebih dikenali Bank Persatuan...manalah tahu ada yang dah menyertainya atau ada cerita baik dan ada cerita buruk...

Saya sudah melayari webnye..kalau anda ingin melayari...bolehlah kesini http://www.bankpstn.com.my

bye n salam. :D
:)cgrock

Tengok pada dividen dia menarik juga.Minimum 10%:">

ahbond
30-05-2010, 08:34 PM
Tengok pada dividen dia menarik juga.Minimum 10%:">

Apa pendapat cuyien tentang Bank Persatuan ini?..:).

cuyien
30-05-2010, 11:13 PM
Apa pendapat cuyien tentang Bank Persatuan ini?..:).

Aku tak banyak tau pasal bank ni. Tapi byk yg amik loan kat bank ni interestnya tinggi2. Tapi senang skit bg org yg rekod tak brp cantik dgn bank2 kat M'sia ni. Dividen syer dia aku tgk tinggi, maybe bagus utk melabur kat sini. apa kata otai2 lain?

Kau kat mana skrg ni Bond? Bandung lagi ke?:D

ahbond
31-05-2010, 09:41 AM
Aku tak banyak tau pasal bank ni. Tapi byk yg amik loan kat bank ni interestnya tinggi2. Tapi senang skit bg org yg rekod tak brp cantik dgn bank2 kat M'sia ni. Dividen syer dia aku tgk tinggi, maybe bagus utk melabur kat sini. apa kata otai2 lain?

Kau kat mana skrg ni Bond? Bandung lagi ke?:D

Alamak kita berborak lain nie...skrg dekat M'sia...dah tak menetap disana lagi Pa Ayien...bila diperlukan barulah den ke sana..hehehe..

Oooo...gitu...Dia mcm bank ker?...tengok ada beberapa cawangan cuma belum banyak lagi..hehehe
:)cgrock

tokputih
31-05-2010, 09:43 AM
hmmm... banyak jugak koperasi sekarang ni.. tapi bank persatuan tak pernah pulak dengar.. ni mungkin khas untuk peminjam...

aiman27
31-05-2010, 09:52 AM
actually bank ini bagus... sape2 yang berminat untuk masuk syer elok sangatla.. untuk rekod dividen yang diberikan untuk 4thn lepas paling rendah 10% dan paling tinggi 12.50%... sape yang nak wat loan pun boleh kadar interest 4.75%...

ahbond
31-05-2010, 01:49 PM
actually bank ini bagus... sape2 yang berminat untuk masuk syer elok sangatla.. untuk rekod dividen yang diberikan untuk 4thn lepas paling rendah 10% dan paling tinggi 12.50%... sape yang nak wat loan pun boleh kadar interest 4.75%...

Bro dah ada syer dalam tu ker?...lama dah ker?...Den tepon hari tu..HQ Bank Pesatuan nielah...dia kata koperasi nie dah lama sebelum merdeka lagi....klu ikut yang dicerita dalam sejarah dalam laman web mereka pun sama....Rasanya den nak cubalah...eheheh :D

aiman27
02-06-2010, 10:30 AM
Bro dah ada syer dalam tu ker?...lama dah ker?...Den tepon hari tu..HQ Bank Pesatuan nielah...dia kata koperasi nie dah lama sebelum merdeka lagi....klu ikut yang dicerita dalam sejarah dalam laman web mereka pun sama....Rasanya den nak cubalah...eheheh :D

aku dah join... kalau adah ada wang join lah sekarang sebelum cukup syer 300j..aku anggar dah nak hampir penuh sekang nanti mungkin akan tutup macam bank rakyat...cepat bertindak sebelum terlepas perahu..

syarat: >18thn, bumiputera, bawa 2copy ic...

aku amik ikhtibar dalam kes bank rakyatlah sampai lani tunggu tak buka2 syer...

memang tahun ni ulang tahun ke-60... kalau lalu branch kat wakaf che yeh ada la banner pasal ulang tahun bank persatuan ni...

aiman27
02-06-2010, 10:36 AM
hmmm... banyak jugak koperasi sekarang ni.. tapi bank persatuan tak pernah pulak dengar.. ni mungkin khas untuk peminjam...


tulah diorang takde wat promosi... dapat tau pun dari member2 jer.langkah seterusnya kena berusaha cari sumber maklumat dan tanya kat kaunter bptsn...

kedua2 boleh... nak masuk syer ataupun nak pinjam..

ahbond
03-06-2010, 10:12 AM
aku dah join... kalau adah ada wang join lah sekarang sebelum cukup syer 300j..aku anggar dah nak hampir penuh sekang nanti mungkin akan tutup macam bank rakyat...cepat bertindak sebelum terlepas perahu..

syarat: >18thn, bumiputera, bawa 2copy ic...

aku amik ikhtibar dalam kes bank rakyatlah sampai lani tunggu tak buka2 syer...

memang tahun ni ulang tahun ke-60... kalau lalu branch kat wakaf che yeh ada la banner pasal ulang tahun bank persatuan ni...

Alhamdullilah....tadi call HQ Bank Persatuan...Keahlian Baru den tidak mempunyai halangan dan lulus...Insyallah dalam masa terdekat nie akan dapat surat...best best...:D

cuyien
06-06-2010, 07:11 AM
Alhamdullilah....tadi call HQ Bank Persatuan...Keahlian Baru den tidak mempunyai halangan dan lulus...Insyallah dalam masa terdekat nie akan dapat surat...best best...:D

Kuota banyak lagi ke?

ahbond
07-06-2010, 09:08 PM
Kuota banyak lagi ke?

Banyak lagi kot...tapi semua bergantung kepada resolusi mesyuarat agong Bank Persatuan kelak...:D...so better apply skrg...:D

katani17
08-06-2010, 08:54 AM
hmmm... banyak jugak koperasi sekarang ni.. tapi bank persatuan tak pernah pulak dengar.. ni mungkin khas untuk peminjam...

Bank persatuan dah beroperasi lebih 50 tahun. HQ dia kat pulau pinang

katani17
08-06-2010, 08:55 AM
Banyak lagi kot...tapi semua bergantung kepada resolusi mesyuarat agong Bank Persatuan kelak...:D...so better apply skrg...:D

Mesyuarat agong dia 19/06 nie. Dividen tahun 2009 adalah 10% sama mcm dividen tahun lepas. Syarat nak jadi koop bank lena modal berbayar 300 juta. Tahun lpas dah 291 juta

2bz4money
08-06-2010, 08:59 AM
Inilah kesempatan nak deposit max 10k. Tahun lepas hadnya 50k. Mesy agung bulan ni mungkin akan maklumkan kedududukan siling syer dah penuh atau tidak..Sapa nak div 10%, decidelah skrg..

katani17
08-06-2010, 09:05 AM
Inilah kesempatan nak deposit max 10k. Tahun lepas hadnya 50k. Mesy agung bulan ni mungkin akan maklumkan kedududukan siling syer dah penuh atau tidak..Sapa nak div 10%, decidelah skrg..

Btul. Bro nie dah decide nak max 10k ker bp1n? Baru lpas baca buku laporan kewangan bP1n tahun 2009

p/s : slalu nampak bro kat kampung sebelah

arafatprofit
08-06-2010, 11:08 PM
Inilah kesempatan nak deposit max 10k. Tahun lepas hadnya 50k. Mesy agung bulan ni mungkin akan maklumkan kedududukan siling syer dah penuh atau tidak..Sapa nak div 10%, decidelah skrg..

Betulker nak max RM10K. Kalau nak max, aku nak letak RM10K gak

ahbond
08-06-2010, 11:30 PM
Mesyuarat agong dia 19/06 nie. Dividen tahun 2009 adalah 10% sama mcm dividen tahun lepas. Syarat nak jadi koop bank lena modal berbayar 300 juta. Tahun lpas dah 291 juta

Semoga BP1N nie boleh mencapai target untuk menjadi Koop Bank...Dah dapat surat dari Bank Persatuan...yes dah jadi ahli. Lega

katani17
09-06-2010, 08:24 AM
Semoga BP1N nie boleh mencapai target untuk menjadi Koop Bank...Dah dapat surat dari Bank Persatuan...yes dah jadi ahli. Lega


Bp1n nie kejap terus boleh daftar jadi ahli. Kalo kpf kena tunggu surat kelulusan dan bawak mesyuarat. Skang setiap ahli baru boleh melabur max sorang 10k

katani17
09-06-2010, 08:25 AM
Betulker nak max RM10K. Kalau nak max, aku nak letak RM10K gak

Tahun lpas max 50k. Skang tinggal 10k setiap anggota. Doa lar tahun dpan bukak lagi peluang melabur utk anggota

bminds
09-06-2010, 12:47 PM
Dividen 2009 akan dibayar pada hujung bln 7 selepas mesyuarat agong

katani17
09-06-2010, 02:12 PM
Dividen 2009 akan dibayar pada hujung bln 7 selepas mesyuarat agong

Ye. X silap dibayar 20hb 7 n above

bminds
11-06-2010, 03:46 PM
Cepat2 masuk syer nnti klu tutup nyesal plak.Tp klu nk buat loan pun leh jugak rate 4.75% je.(untuk gomen je kalau swasta bersyarat)

arcilist
11-06-2010, 05:01 PM
aku dh join taun lepas...ujung taun, campak duit paling minimum je pasal nk bagi ada syer..so kalau tutup pn, lenkali kalau ade syer lagi mybe die jual kat ahli je..cam bank rakyat...peluang bagus ni...ade potensi besar...

katani17
14-06-2010, 08:51 AM
aku dh join taun lepas...ujung taun, campak duit paling minimum je pasal nk bagi ada syer..so kalau tutup pn, lenkali kalau ade syer lagi mybe die jual kat ahli je..cam bank rakyat...peluang bagus ni...ade potensi besar...

Kalo ada duit x pyah tunggu last minit baru nak tambah

ahbond
14-06-2010, 08:26 PM
Bp1n nie kejap terus boleh daftar jadi ahli. Kalo kpf kena tunggu surat kelulusan dan bawak mesyuarat. Skang setiap ahli baru boleh melabur max sorang 10k

Betul tu...kasi maxlah macam nie....benda baik apa tunggu lagi...:D

katani17
15-06-2010, 11:29 AM
Betul tu...kasi maxlah macam nie....benda baik apa tunggu lagi...:D

Pulus kurang lar ahbond. Nak kena banyak tempat nak penuhkan.

p/s MEsyuarat agong 19hb Jun di Penang

Dobit127
15-06-2010, 01:48 PM
bank persatuan?

AGM ari sabtu ni.. rasa aku p sana kot....tapi agak jauh ler... berapa elaun dia...karang x berbaloi karang......

Dobit127
15-06-2010, 01:51 PM
bank persatuan?

AGM ari sabtu ni.. rasa aku p sana kot....tapi agak jauh ler... berapa elaun dia...karang x berbaloi karang......

aiman27
15-06-2010, 03:48 PM
Bank persatuan dah beroperasi lebih 50 tahun. HQ dia kat pulau pinang

bank persatuan ditubuhkan pada sejak 7 jun 1950.. tahun ini merupakan ulang tahun ke-60.. bank persatuan lebih lama berbanding bank rakyat yang ditubuhkan pada tahun 1954..

ahbond
15-06-2010, 08:18 PM
Pulus kurang lar ahbond. Nak kena banyak tempat nak penuhkan.

p/s MEsyuarat agong 19hb Jun di Penang

Salam...kita penuhkan secara berkala..eheheh...ambik masa sikit yang penting langkah sudah diayun...:D

katani17
16-06-2010, 08:42 AM
bank persatuan ditubuhkan pada sejak 7 jun 1950.. tahun ini merupakan ulang tahun ke-60.. bank persatuan lebih lama berbanding bank rakyat yang ditubuhkan pada tahun 1954..

Tahun nie bukak cawangan kat KL. Sapa x dapat masuk boleh pertimbangkan bank persatuan

katani17
16-06-2010, 08:43 AM
Salam...kita penuhkan secara berkala..eheheh...ambik masa sikit yang penting langkah sudah diayun...:D

Masa tinggal 6 bulan jer bro. Kalo 10000/6 makna =1666 sebulan. PAyah gak nak tight plan

ahbond
16-06-2010, 06:51 PM
Masa tinggal 6 bulan jer bro. Kalo 10000/6 makna =1666 sebulan. PAyah gak nak tight plan

Tak boleh sepuluh K, kita buat mana yang termampu jer...yang penting kita dah mulakan...:">

katani17
17-06-2010, 09:01 AM
Tak boleh sepuluh K, kita buat mana yang termampu jer...yang penting kita dah mulakan...:">

Baiklah sifu. Saya akan menurut perintah. Kat mana lagi kita nak melabur

2bz4money
17-06-2010, 02:40 PM
Baiklah sifu. Saya akan menurut perintah. Kat mana lagi kita nak melabur

Berapa modal syer ahli?Nak letak minima RM500 atau max RM10k?
Bagi yg mana bukan ahli lagi, better masuk simpan minima RM500. Pasal duit ni x bole kuar selagi x cukup tempoh setahun sebagai ahli. Jgnlah terus letak RM10k untuk modal syer ahli kerna bila emergency, mmg x leh kuar selagi x cukup haul setahun. Simpanan dlm P1N ni bukannya mcm ASB yg bole kuar sesuka hati. P1N hanya benarkan kuar duit sekali/setahun setelah menjadi genap setahun menjadi ahli.

Nak tahu bila genap setahun menjadi ahli? Kad keahlian akan dihantar secara pos oleh HQ P1N ke rumah bila genap tempoh setahun sebagai ahli.

Apa signifikan 30 Jun 2010?
Mungkin ada perubahan min/max pelaburan ahli atau keahlian ditutup memandangkan siling modal P1N sudah penuh. So, sapa yg mampu bole deposit skrg RM10k.:)paid

Yang mana untung P1N atau ASB atau BRakyat?
Hasil pengiraan aku mengenai simpanan pelaburan 'selamat' untuk tempoh setahun mendapati Dividen 10% P1N lebih untung berbanding 7% Div ASB. Bagi yang mempunyai modal 10k, better letak P1N dahulu. BRakyat div 15%, the best tapi siling modal dah penuh serta x buka lagi untuk keahlian.:)paid

katani17
17-06-2010, 05:06 PM
Berapa modal syer ahli?Nak letak minima RM500 atau max RM10k?
Bagi yg mana bukan ahli lagi, better masuk simpan minima RM500. Pasal duit ni x bole kuar selagi x cukup tempoh setahun sebagai ahli. Jgnlah terus letak RM10k untuk modal syer ahli kerna bila emergency, mmg x leh kuar selagi x cukup haul setahun. Simpanan dlm P1N ni bukannya mcm ASB yg bole kuar sesuka hati. P1N hanya benarkan kuar duit sekali/setahun setelah menjadi genap setahun menjadi ahli.

Nak tahu bila genap setahun menjadi ahli? Kad keahlian akan dihantar secara pos oleh HQ P1N ke rumah bila genap tempoh setahun sebagai ahli.

Apa signifikan 30 Jun 2010?
Mungkin ada perubahan min/max pelaburan ahli atau keahlian ditutup memandangkan siling modal P1N sudah penuh. So, sapa yg mampu bole deposit skrg RM10k.:)paid

Yang mana untung P1N atau ASB atau BRakyat?
Hasil pengiraan aku mengenai simpanan pelaburan 'selamat' untuk tempoh setahun mendapati Dividen 10% P1N lebih untung berbanding 7% Div ASB. Bagi yang mempunyai modal 10k, better letak P1N dahulu. BRakyat div 15%, the best tapi siling modal dah penuh serta x buka lagi untuk keahlian.:)paid

Btul gak ckp bro. Sbb 31/12/2009 modal saham dah 291 juta. Makna skit lagi nak cukup 300 juta. Mungkin start july policy dah berubah. Jangan makin kurang had penambahan bagi setiap anggota sudah ler. Payah gak nak carik 10k dlm masa terdekat :-?

ahbond
18-06-2010, 01:47 AM
Berapa modal syer ahli?Nak letak minima RM500 atau max RM10k?
Bagi yg mana bukan ahli lagi, better masuk simpan minima RM500. Pasal duit ni x bole kuar selagi x cukup tempoh setahun sebagai ahli. Jgnlah terus letak RM10k untuk modal syer ahli kerna bila emergency, mmg x leh kuar selagi x cukup haul setahun. Simpanan dlm P1N ni bukannya mcm ASB yg bole kuar sesuka hati. P1N hanya benarkan kuar duit sekali/setahun setelah menjadi genap setahun menjadi ahli.

Nak tahu bila genap setahun menjadi ahli? Kad keahlian akan dihantar secara pos oleh HQ P1N ke rumah bila genap tempoh setahun sebagai ahli.

Apa signifikan 30 Jun 2010?
Mungkin ada perubahan min/max pelaburan ahli atau keahlian ditutup memandangkan siling modal P1N sudah penuh. So, sapa yg mampu bole deposit skrg RM10k.:)paid

Yang mana untung P1N atau ASB atau BRakyat?
Hasil pengiraan aku mengenai simpanan pelaburan 'selamat' untuk tempoh setahun mendapati Dividen 10% P1N lebih untung berbanding 7% Div ASB. Bagi yang mempunyai modal 10k, better letak P1N dahulu. BRakyat div 15%, the best tapi siling modal dah penuh serta x buka lagi untuk keahlian.:)paid

Info menarik...Terima Kasih :D

katani17
18-06-2010, 10:47 AM
Info menarik...Terima Kasih :D

terima kaseh jeke. Open table lar dividen dapat banyak :))

aiman27
20-06-2010, 09:43 AM
dalam penubuhan setiap koperasi perlu ada matlamat...jadi apakah matlamat penubuhan koperasi bank persatuan ini..

ahbond
20-06-2010, 01:57 PM
terima kaseh jeke. Open table lar dividen dapat banyak :))

Baru jer terjun...takpat lagi...eheheh:D

2bz4money
20-06-2010, 02:23 PM
Masa tinggal 6 bulan jer bro. Kalo 10000/6 makna =1666 sebulan. PAyah gak nak tight plan

Sahabat saya pernah mengambil PL utk melabur saham BR. Namun amaun PL tidaklah sampai ke siling 100k krn jangkaannya dividen 2 tahun BRdipermodalkan bagi meletakkan jumlah pelaburannya ke tahap maksima. Namun jangkaan beliau salah, tahun berikutnya BR telah menutup tambahan pelaburan. Tapi, sehingga kini dia terus mengecapi Dividen BR yang dipindahkan ke ASW setiap tahun. (ASB beliau telah max 200k guna kaedah loan ASB + OD ASB).

Berdasarkan reputasi, pengalaman dan operasi P1N yg sama spt BR, saya jangkakan P1N terus menjana keuntungan. Justeru itu, ambillah peluang dan kesempatan pada bulan Jun ini untuk mendapat pulangan jangkapanjang di P1N.:)paid

katani17
20-06-2010, 10:13 PM
Baru jer terjun...takpat lagi...eheheh:D

Dividen pkpf jer x dpat. Yang lain dah kenyang mkan kan :">

katani17
20-06-2010, 10:15 PM
Sahabat saya pernah mengambil PL utk melabur saham BR. Namun amaun PL tidaklah sampai ke siling 100k krn jangkaannya dividen 2 tahun BRdipermodalkan bagi meletakkan jumlah pelaburannya ke tahap maksima. Namun jangkaan beliau salah, tahun berikutnya BR telah menutup tambahan pelaburan. Tapi, sehingga kini dia terus mengecapi Dividen BR yang dipindahkan ke ASW setiap tahun. (ASB beliau telah max 200k guna kaedah loan ASB + OD ASB).

Berdasarkan reputasi, pengalaman dan operasi P1N yg sama spt BR, saya jangkakan P1N terus menjana keuntungan. Justeru itu, ambillah peluang dan kesempatan pada bulan Jun ini untuk mendapat pulangan jangkapanjang di P1N.:)paid

Thanks for good info. Makna bro ckp kalo amik PL utk invest kat bp1n still berbaloi ker? Nanti nak risik sama member yang pi mesyuarat agong 19hb lpasa

ahbond
21-06-2010, 01:39 PM
Dividen pkpf jer x dpat. Yang lain dah kenyang mkan kan :">

Alamak...KPF gan BPSTN baru jer terjun gaya bebas...yang ada ASB jo...hahaa:D

ahbond
21-06-2010, 01:42 PM
Sahabat saya pernah mengambil PL utk melabur saham BR. Namun amaun PL tidaklah sampai ke siling 100k krn jangkaannya dividen 2 tahun BRdipermodalkan bagi meletakkan jumlah pelaburannya ke tahap maksima. Namun jangkaan beliau salah, tahun berikutnya BR telah menutup tambahan pelaburan. Tapi, sehingga kini dia terus mengecapi Dividen BR yang dipindahkan ke ASW setiap tahun. (ASB beliau telah max 200k guna kaedah loan ASB + OD ASB).

Berdasarkan reputasi, pengalaman dan operasi P1N yg sama spt BR, saya jangkakan P1N terus menjana keuntungan. Justeru itu, ambillah peluang dan kesempatan pada bulan Jun ini untuk mendapat pulangan jangkapanjang di P1N.:)paid

Best gak nie...gaya dan teknik terbaik gak nie....still ader untung sebab klu min 10% bpstn nie kasi...wow...terbuka minda sekejap...:D

katani17
21-06-2010, 02:20 PM
Alamak...KPF gan BPSTN baru jer terjun gaya bebas...yang ada ASB jo...hahaa:D

Mesti bro punya asb dan max 200k baru pikir kpf daN Bp1n plak kan

katani17
21-06-2010, 02:23 PM
Best gak nie...gaya dan teknik terbaik gak nie....still ader untung sebab klu min 10% bpstn nie kasi...wow...terbuka minda sekejap...:D

Mmg. Boleh guna teknik PL or OD. Cth wat 200K ODASW

Pastu wat 1) ASB loan 200k
2) Masuk kpf 100k
3) Masuk Bp1n 10k.

Rasanya ada untung ke. Lpas tolak interest OD n monthly payment?

arafatprofit
22-06-2010, 07:35 PM
Teman dah check ngn Bank Persatuan. Tiada cadangan untuk Bank Persatuan tutup penjualan saham buat masa ini. Boleh saper bagi info kat mana dapat maklumat mengenai Bank Persatuan akan tutup penjualan saham.

ahbond
22-06-2010, 08:46 PM
Teman dah check ngn Bank Persatuan. Tiada cadangan untuk Bank Persatuan tutup penjualan saham buat masa ini. Boleh saper bagi info kat mana dapat maklumat mengenai Bank Persatuan akan tutup penjualan saham.

Alhamdullilah...lehlah dibudget lagi nie...:D

2bz4money
23-06-2010, 08:05 AM
Teman dah check ngn Bank Persatuan. Tiada cadangan untuk Bank Persatuan tutup penjualan saham buat masa ini. Boleh saper bagi info kat mana dapat maklumat mengenai Bank Persatuan akan tutup penjualan saham.

Once dah penuh kuota modal syer 300j, maka penjualan syer pun akan tutup. Ini berlaku pada BR dahulu. Tak perlu tunggu mesyuarat pun.

katani17
23-06-2010, 08:47 AM
Once dah penuh kuota modal syer 300j, maka penjualan syer pun akan tutup. Ini berlaku pada BR dahulu. Tak perlu tunggu mesyuarat pun.


300 juta syarat minimum nak jadi koop bank rasanya. Apepun keputusan terletak pada ahli lembaga pengarah Bp1n yang tentukan.

ahbond
23-06-2010, 11:20 AM
300 juta syarat minimum nak jadi koop bank rasanya. Apepun keputusan terletak pada ahli lembaga pengarah Bp1n yang tentukan.

Yup...apa2 pun, kita tunggu keputusan mesyuarat nanti...:">

katani17
23-06-2010, 02:40 PM
Yup...apa2 pun, kita tunggu keputusan mesyuarat nanti...:">

Kalo ada duit xpyah tunggu. Kalo nanti jadi mcm bank rakyat baru nak nyesal

2bz4money
23-06-2010, 04:49 PM
Kalo ada duit xpyah tunggu. Kalo nanti jadi mcm bank rakyat baru nak nyesal

Saya dah buat keputusan. Tadi dah singgah bank pstn shah alam utk top up full. Oficer bank bagi tau:
- div 10% untuk 2009, agihan dalam bulan Julai nanti.
- penyata kewangan 2009 boleh ambil sendiri kat bank bulan Julai nanti.
- tiada isu kuota syer penuh dalam mesyuarat yg baru lepas.

bangsi
23-06-2010, 05:45 PM
satu soklan yg mungkin boleh dianggap bod0h....

dh join koop ni, leh wat pinjaman peribadi x?....

gua kije swasta.... masih mencari lobang.....

aiman27
23-06-2010, 06:56 PM
bp1n perlu memberi pendidikan pelaburan spt seminar kpd ahli2nya terutama ahli pasif yg masuk syer dulu kmdn tak tmbh2 sapai lani... begitu juga utk ahli2 baru...

DirectorAhmadNisfu
23-06-2010, 07:01 PM
Aku dah jadi ahli Bank Persatuan sejak tahun 2007 kalau tak silap. Seminggu selepas cawangan Bank Persatuan Shah Alam mula beroperasi. Aku tak pernah ragu-ragu nak topup saham bila diorg naikkan had pelaburan tu.
Sekarang ni ramai ramai yang dah sedar kewujudan Bank Persatuan ni.
Baguslah. Cuma yang tak bagusnya ramai yang beli saham Bank Persatuan tapi tak guna produk-produk Bank Persatuan, i.e pinjaman, beli rumah melalui anak syarikat Bank Persatuan. Rata-rata yang aku baca ambik loan dari bank loan (senang cakap ambik PL dari Bank Rakyatla)...
jadi yang untung kat sini Bank Rakyatla sebab boleh bagi loan.
kalau benda ni berterusan sampai bila-bila pun Bank Persatuan takkan dapat compete dengan bank Rakyat.
Jadi mulai sekarang gunala produk Bank Persatuan, nak beli saham Bank Persatuan pun guna personal loan dari Bank Persatuan. sebab pulangannya nnt kita jugak yg dapat, (melalui dividen syer).

DirectorAhmadNisfu
23-06-2010, 07:04 PM
bp1n perlu memberi pendidikan pelaburan spt seminar kpd ahli2nya terutama ahli pasif yg masuk syer dulu kmdn tak tmbh2 sapai lani... begitu juga utk ahli2 baru...

aku rasa lagi elok kalau diorg promote produk2 diorg dgn lebih agresif utk tarik org ramai...
klu asek tambah modal tapi untung tak tambah susahla...
silap-silap dividen boleh jatuh lagi dari 10% tu

aiman27
23-06-2010, 07:08 PM
aku rasa lagi elok kalau diorg promote produk2 diorg dgn lebih agresif utk tarik org ramai...
klu asek tambah modal tapi untung tak tambah susahla...
silap-silap dividen boleh jatuh lagi dari 10% tu

yg ni pun aku setuju..org ramai xtau produk2 bp1n..malahan ada ahli sdri pn xtau..

ennoar
23-06-2010, 07:09 PM
sayangnya kat sarawak tak ada cawangan...

katani17
24-06-2010, 08:44 AM
sayangnya kat sarawak tak ada cawangan...

Hang wat lar surat mintak bukak cawangan. Stakat jadi ahli n tambah pelaburan x perlu tunggu ada cawangan. Boleh masuk duit kat cawangan lain

katani17
24-06-2010, 08:49 AM
Saya dah buat keputusan. Tadi dah singgah bank pstn shah alam utk top up full. Oficer bank bagi tau:
- div 10% untuk 2009, agihan dalam bulan Julai nanti.
- penyata kewangan 2009 boleh ambil sendiri kat bank bulan Julai nanti.
- tiada isu kuota syer penuh dalam mesyuarat yg baru lepas.

Dividen mmg sama mcm tahun lepas. Bab kouta limit mcm tahun lepas pun x putus mesyuarat agong. Biasanya board yang akan tentukan dalam mesyuarat. Dulu bank rakyat nak tutup kouta syer pun x bagitahu rasanya

katani17
24-06-2010, 08:53 AM
Aku dah jadi ahli Bank Persatuan sejak tahun 2007 kalau tak silap. Seminggu selepas cawangan Bank Persatuan Shah Alam mula beroperasi. Aku tak pernah ragu-ragu nak topup saham bila diorg naikkan had pelaburan tu.
Sekarang ni ramai ramai yang dah sedar kewujudan Bank Persatuan ni.
Baguslah. Cuma yang tak bagusnya ramai yang beli saham Bank Persatuan tapi tak guna produk-produk Bank Persatuan, i.e pinjaman, beli rumah melalui anak syarikat Bank Persatuan. Rata-rata yang aku baca ambik loan dari bank loan (senang cakap ambik PL dari Bank Rakyatla)...
jadi yang untung kat sini Bank Rakyatla sebab boleh bagi loan.
kalau benda ni berterusan sampai bila-bila pun Bank Persatuan takkan dapat compete dengan bank Rakyat.
Jadi mulai sekarang gunala produk Bank Persatuan, nak beli saham Bank Persatuan pun guna personal loan dari Bank Persatuan. sebab pulangannya nnt kita jugak yg dapat, (melalui dividen syer).

Btul ckp bro. Kita sbg ahli kena bagi support nak naikkan dia. Rate PL dia sama dengan bank rakyat. Kalo dari segi rate FD Bp1n offer yang tertinggi banding bank komersial. Cuma dia kena luaskan kawasan projek perumahan

2bz4money
24-06-2010, 11:07 AM
Dividen mmg sama mcm tahun lepas. Bab kouta limit mcm tahun lepas pun x putus mesyuarat agong. Biasanya board yang akan tentukan dalam mesyuarat. Dulu bank rakyat nak tutup kouta syer pun x bagitahu rasanya

Kalu BP serius nak segera penuhkan kuota syer 300j, dia hanya perlu naikkan limit saham cam ASB, 200k.. Aspek pemasaran produk perbankkannya sedang giat berkembang dgn penubuhan cawangan2 setempat. Constrain skrg, staff yg berpengalaman dan cekap..

katani17
24-06-2010, 02:34 PM
Kalu BP serius nak segera penuhkan kuota syer 300j, dia hanya perlu naikkan limit saham cam ASB, 200k.. Aspek pemasaran produk perbankkannya sedang giat berkembang dgn penubuhan cawangan2 setempat. Constrain skrg, staff yg berpengalaman dan cekap..

Btul tue. Bro mintak lar jadi manager kat cawangan BP1n kat KL

2bz4money
24-06-2010, 03:06 PM
Btul tue. Bro mintak lar jadi manager kat cawangan BP1n kat KL

Aku x leh FT dgn BP, aku bole support sbg pmg saham jer dan kiranya dijemput menjadi perwakilan utk sumbang saran..:)cgrock

katani17
24-06-2010, 03:47 PM
Aku x leh FT dgn BP, aku bole support sbg pmg saham jer dan kiranya dijemput menjadi perwakilan utk sumbang saran..:)cgrock

Nanti next time haku cadang bro jadi perwakilan ke next mesyuarat agong

2bz4money
24-06-2010, 04:04 PM
Nanti next time haku cadang bro jadi perwakilan ke next mesyuarat agong
Terimakasih Tuan Pencadang, bolehlah saya balik kg di Penang tiap2 tahun..:D

aiman27
24-06-2010, 04:28 PM
Terimakasih Tuan Pencadang, bolehlah saya balik kg di Penang tiap2 tahun..:D

setuju..bp1n perlukan ahli2 yg aktif mberi idea yg bernas mcm tuan..

katani17
24-06-2010, 11:02 PM
setuju..bp1n perlukan ahli2 yg aktif mberi idea yg bernas mcm tuan..

Setiap anggota ada hak kerana setiap anggota mempunyai 1 undi dalam mesyuarat agong. Jadi pilihlah perwakilan yang berguna kepada masyarakat :))

ahbond
25-06-2010, 02:56 AM
Setiap anggota ada hak kerana setiap anggota mempunyai 1 undi dalam mesyuarat agong. Jadi pilihlah perwakilan yang berguna kepada masyarakat :))

Mcm politikuslah....cayalah bro. :D

2bz4money
25-06-2010, 08:28 AM
setuju..bp1n perlukan ahli2 yg aktif mberi idea yg bernas mcm tuan..

Semua ide yg dibincangkan kat sini hanya berkesan sekiranya dapat dibentangkan di platform yg sesuai spt mesyuarat BP..Sekadar menjadi pegawai BP ttp x bole bersuara, tak berguna juga..:)

katani17
25-06-2010, 08:33 AM
Semua ide yg dibincangkan kat sini hanya berkesan sekiranya dapat dibentangkan di platform yg sesuai spt mesyuarat BP..Sekadar menjadi pegawai BP ttp x bole bersuara, tak berguna juga..:)

Menjadi perwakilan mmg bagus. Nanti kita cadangkan org CG jadi wakil n semua sokong utk jadi perwakilan. Barulah idea akan diketengahkan :eek::)):">:D

ahbond
25-06-2010, 11:39 AM
Menjadi perwakilan mmg bagus. Nanti kita cadangkan org CG jadi wakil n semua sokong utk jadi perwakilan. Barulah idea akan diketengahkan :eek::)):">:D

setuju bangat nie....biar apa yang dibicarakan disini didengar di persidangan mesyuarat kelak...:D

aiman27
25-06-2010, 11:54 AM
Semua ide yg dibincangkan kat sini hanya berkesan sekiranya dapat dibentangkan di platform yg sesuai spt mesyuarat BP..Sekadar menjadi pegawai BP ttp x bole bersuara, tak berguna juga..:)

sbb itu kt memerlukan ALK yg berilmu,beridea,berwawasan dan aktif... stkt jd ALK utk dpt elaun aje "wat abis ko borah" jer..

spidertech
25-06-2010, 12:41 PM
ape yg bestnye jd ahli?? maksud aku kelebihan jd ahli?

katani17
25-06-2010, 02:49 PM
ape yg bestnye jd ahli?? maksud aku kelebihan jd ahli?

Dapat dividen n keahlian terbuka kpd semua. Apepun refer kat cawangan terdekat

ahbond
25-06-2010, 05:54 PM
ape yg bestnye jd ahli?? maksud aku kelebihan jd ahli?

Godak dekat sini pun boleh http://www.bankpstn.com.my/old/mainpage.html

:D

pg01
26-06-2010, 07:23 AM
Salam..
Harap2 dividen Bank Persatuan utk tahun 2009 lebih dari 10%


PG
pgcare.blogspot.com

aiman27
27-06-2010, 08:33 PM
Ibupejabat KOHILAL di No. 34-4-1, Blok F, Jalan 4 /50, Off Jalan Gombak, Diamond Square, KUALA LUMPUR, satu wawancara khas telah diadakan di antara SHAMSURI bin ROSLAN dengan MOHD KUSRIN bin RAHMAD , RAZALI bin MOHD DAUD dan MOHD SHUKOR bin ABD. AZIZ.

Wawancara tersebut diadakan untuk mendapatkan fakta sebenar berhubung isu penyelewengan KOHILAL sebanyak RM 45 juta. Antara lain wawancara tersebut mendedahkan perkara berikut:

a. Selepas menerima aduan ahli koperasi berhubung skim pelaburan berjuta Ringgit yang diperkenalkan Pas antara 1996 dan 1999; Koperasi Al-Hilal Berhad atau KOHILAL yang ditubuhkan oleh Pas, disiasat oleh Jabatan Pembangunan Koperasi (JPK) dan Suruhanjaya Sekuriti (SC) atas dakwaan berlakunya penyelewengan pengurusan yang bermula sejak 2001.

b. MOHD KUSRIN bin RAHMAD menganggotai Lembaga Pengarah baru pada JUN 02.

c. Lembaga Pengarah menyedari ramai ahli KOHILAL tidak berpuas hati dengan pengurusan skim-skim pelaburan tetapi tiada apa yang boleh dibuat oleh ahli yang tertipu. Mereka hanya melolong bahawa pihak pengurusan melakukan penyelewengan. Perkara ini telah dibangkitkan dalam mesyuarat Koperasi serta persidangan parti Pas.

e. Yang menjadi kebinggungan sekarang ialah jika ahli Kohilal boleh mendapatkan kembali pelaburan mereka sebanyak RM39.80 juta. Pengarah Kohilal KURSIN bin RAHMAD berkata ianya tidak mungkin berlaku kerana wang tersebut telah ghaib dalam beberapa skim pelaburan yang tidak menguntungkan. Wang RM39.80 juta telah lesap macam jin masuk ke dalam botol.

f. MD. SHUKUR bin ABD AZIZ berkata skim-skim tersebut dikendalikan anak syarikat yang bernama KOHILAL Holdings SDN. BHD. (KHSB) di antara 1996 dan 1999 yang kini telah pun gulung tikar.

KHSB ini pernah mempelawa ahli-ahlinya melabur melalui KOHILAL. Ini adalah penyelewengan besar. Md Shukur menuduh Ahli Lembaga Pengarah lama melakukan kesalahan menipu apabila mereka mengarahkan dana tersebut dipindahkan ke akaun anak syarikat KHSB untuk mengendalikan skim-skim tersebut.

g. SHUKUR bin ABD. AZIZ menjelaskan bahawa jumlah pelaburan membabitkan sejumlah RM 46.5 juta. Daripada jumlah tersebut, RM 8.9 juta dilaburkan dalam projek ladang burung unta, RM 8.9 juta digunakan untuk membeli saham penerbangan MALAYSIA (MAS) manakala RM 9 juta dan RM 16.2 juta lagi masing-masing dilaburkan dalam sektor pertanian di INDONESIA dan Perdana Teknologi Venture. RM43.2 Juta semuanya.

Hanya orang dunggu akan melabur RM8.9 juta dalam projek burung unta. Inilah dunggunya menjadi ahli Pas, asyik dengan unta sahaja. Di sini juga nampak betapa munafik Pas – membeli saham MAS sebanyak RM8.9 juta. Dulu Pas pernah menuduh MAS ”haram” sebab MAS hidang minuman arak dalam penerbangan.

Bakinya RM3.3 juta dilaburkan dalam 24 anak syarikat KHSB, termasuk UMMAH Asset Management yang kini disiasat Suruhanjaya Sekuriti atas kesalahan mengumpul dana daripada ahli Kohilal tanpa sebarang lesen rasmi.

h. Pada mulanya Kohilal telah membyar dividen 10% - 15% kepada ahli pada setiap bulan. Selepas 1997 bayaran dividen lesap macam asap. Para ahli mula menuntut keuntungan pelaburan dan ingin mengetahui perkembangan pelaburan mereka. Mereka juga mempertikaikan proses membuat keputusan berhubung pelaburan tersebut. Sehingga kini, Ahli Lembaga Pengarah baru tidak mengetahui proses pelaburan yang dijalankan samada kajian dibuat mengenai daya untung projek-projek pelaburan KHSB. Semua dokumen mengenai pelaburan dana juga tidak ditemui. Inilah antara cara Pas menipu ahli Kohilal.

i. Satu sumber KOHILAL mendedahkan bahawa tiada sebarang kajian dibuat kerana KHSB (anak syarikat) juga diuruskan oleh orang yang sama, yang menganggotai Lembaga Pengarah KOHILAL. Ahli-ahlinya marah dan menganggap pihak pengurusan dan Lembaga Pengarah mengabaikan etika bisnes. Mereka menuduh Lembaga Pengarah bertindak tanpa pedulikan bahawa ahli Kohilal telah menghabiskan wang simpanan hari tua untuk melabur dalam skim palsu KOHILAL. Akhir sekali semua di tipu oleh Pas.

Keadaan diburukkan lagi apabila pihak pengurusan yang lama tidak mengakui kesilapan mereka sebagai mana laporan tahunan KOHILAL bagi tahun 2003.

j. Tapi apakah cara penyelesaian yang dicadangkan oleh Pas? Dalam wawancara tersebut KURSIN bin RAHMAD , MD. SHUKOR bin ABD. AZIZ dan RAZALI melahirkan harapan agar kesemua 89,000 ahli dapat membantu pihak pengurusan sekarang bagi memajukan lagi koperasi tersebut serta tidak lagi mengungkit kesilapan lalu serta turut membantu pihak pengurusan baru meningkatkan lagi mutu dan prestasi syarikat dalam melaksanakan rancangan – rancangan perniagaannya.

k. Lembaga Pengarah sedang mengkaji projek 5 tahun untuk mengumpul dana RM 50 juta melalui pelbagai aktiviti perniagaan yang telah dirancangkan, termasuk usaha niaga dengan Maktab Kerjasama Malaysia.

l. Maksudnya setelah telan duit ahli Kohilal sebanyak RM46 juta, sekarang Pas nak ahli yang sama melaburkan sekali lagi (Round 2) dana sebanyak RM50 juta untuk menutup penyelewengan mereka.


sumber:
http://theunspinners.blogspot.com/2010/05/skandal-kohilal-bah-1-pas-telan-rm45.html

2bz4money
28-06-2010, 12:18 AM
BP perlu fokus saja pada biz perbankan syariahnya..Kesilapan yg berlaku pada Kohilal atau SimeDarby krn mereka tidak fokus kpd 'core competency' dan terlalu conglomerate..So, jadilah Jack of all trades but master of none..Setakat ni BP dalam trek yg betul iaitu Bank Koop No 2 slps BR..

katani17
28-06-2010, 11:23 AM
BP perlu fokus saja pada biz perbankan syariahnya..Kesilapan yg berlaku pada Kohilal atau SimeDarby krn mereka tidak fokus kpd 'core competency' dan terlalu conglomerate..So, jadilah Jack of all trades but master of none..Setakat ni BP dalam trek yg betul iaitu Bank Koop No 2 slps BR..

Betul. Lagi satu perwakilan kena jalankan tanggungjawab menegur kalo nampak ada penyelewangan yang berlaku

AzMiLLioNaiRe
28-06-2010, 10:14 PM
Betul. Lagi satu perwakilan kena jalankan tanggungjawab menegur kalo nampak ada penyelewangan yang berlaku

dengan rasminya saya sudah menjadi sebahagian anggota bank persatuan hehe td dah submit borang d shah alam..dan ambil pic lagi kih3...

kuar tu smpat singgah CIMB sebelah tanya ODASB dan mmg pun cawangan situ tak proses lg utk individu..kalau ODASB company pun kne wat di cawangan lain:)

RHB tak sempat masuk dah tutup kul 4.15pm sekali tgk jam dah 4.20 daaa tlambat 5minit :)):)):))

katani17
29-06-2010, 08:44 AM
dengan rasminya saya sudah menjadi sebahagian anggota bank persatuan hehe td dah submit borang d shah alam..dan ambil pic lagi kih3...

kuar tu smpat singgah CIMB sebelah tanya ODASB dan mmg pun cawangan situ tak proses lg utk individu..kalau ODASB company pun kne wat di cawangan lain:)

RHB tak sempat masuk dah tutup kul 4.15pm sekali tgk jam dah 4.20 daaa tlambat 5minit :)):)):))

Welkom to the club bro

aiman27
29-06-2010, 12:42 PM
dengan rasminya saya sudah menjadi sebahagian anggota bank persatuan hehe td dah submit borang d shah alam..dan ambil pic lagi kih3...

kuar tu smpat singgah CIMB sebelah tanya ODASB dan mmg pun cawangan situ tak proses lg utk individu..kalau ODASB company pun kne wat di cawangan lain:)

RHB tak sempat masuk dah tutup kul 4.15pm sekali tgk jam dah 4.20 daaa tlambat 5minit :)):)):))

penyertaan yg dialu2kan terutama org yg mcm bro..

ahbond
29-06-2010, 01:44 PM
Bestnya...makin ramai yang menjadi ahli Bank Persatuan nie...kita meriahkan dengan info disini...best

jaih
29-06-2010, 02:25 PM
aku pun nak melapor diri jugak.. register 2 org.. me n my mem..

katani17
29-06-2010, 03:28 PM
aku pun nak melapor diri jugak.. register 2 org.. me n my mem..

ajak lar orang wisma reramai. Lagipun bukan jauh wisma dengan malay town

aiman27
29-06-2010, 04:53 PM
baru2 aku g sebuah hotel kat kedah..tgk carta organisasi rupanya ia kepunyaan koperasi guru2 melayu kedah.. bank persatuan xnak wat ker bisnez perhotelan tak pun sistem gadaian ar-rahnu...

2bz4money
29-06-2010, 07:58 PM
baru2 aku g sebuah hotel kat kedah..tgk carta organisasi rupanya ia kepunyaan koperasi guru2 melayu kedah.. bank persatuan xnak wat ker bisnez perhotelan tak pun sistem gadaian ar-rahnu...

dah byk big player hotel..arrahnu pulak perlu lesen..jgn jadi konglomerate, nnti melarat..better fokus utk perbaiki produk agar setanding di pasaran..Rakyat Bersatu dgn semangat 1Malaysia bersama Perbankan Syariah Bank Persatuan..:)cgrock

hafizuka
29-06-2010, 08:34 PM
Koperasi tak perlu lesen, dulu aku ada nak apply Ar Rahnu Xchange Bank Rakyat under francais dia cakap kalau ada lesen pajak gadai baru dia open pada persendirian, sebab tu sekarang semua yg ambil francais dia semua koperasi

Betul cakap 2bz4money, skang dah popit, tumpu je buat duit, jangan dikejar tak dapat, dikendong berciciran

katani17
29-06-2010, 10:25 PM
baru2 aku g sebuah hotel kat kedah..tgk carta organisasi rupanya ia kepunyaan koperasi guru2 melayu kedah.. bank persatuan xnak wat ker bisnez perhotelan tak pun sistem gadaian ar-rahnu...

Bank persatuan mcm bank rakyat gak. Main biz dia ialah perbankan. Jadi just jaga main income dia. Skang banyak sangat koperasi yang wat biz gadaian ar-rahnu dan persaingan dengan bank n ypeim

arafatprofit
29-06-2010, 11:30 PM
berkemungkinan tahun ni siling BP tak penuh lagi. Ada masa lagi...

pg01
30-06-2010, 01:21 AM
Salam..
alhamdulillah dividen Bank Persatuan untuk tahun 2009-10%
Rezki :)

AzMiLLioNaiRe
30-06-2010, 09:18 AM
Welkom to the club bro

welcome2 :D:D:p:p:)):))

AzMiLLioNaiRe
30-06-2010, 09:21 AM
penyertaan yg dialu2kan terutama org yg mcm bro..

sama2 :)cgrock:)cgrock:)cgrock

2bz4money
30-06-2010, 06:55 PM
Salam..
alhamdulillah dividen Bank Persatuan untuk tahun 2009-10%
Rezki :)

Benchmark prestasi BP adalah BR..Lagi byk loan BP dipohon, lagi tinggi perolehan BP, seterusnya untung naik; semestinya div pun naik..:)paid

AzMiLLioNaiRe
30-06-2010, 07:02 PM
benchmark prestasi bp adalah br..lagi byk loan bp dipohon, lagi tinggi perolehan bp, seterusnya untung naik; semestinya div pun naik..:)paid

tak silap..loan interest die pun ok kan 4.75% :):):)

mansur79
01-07-2010, 08:06 AM
dah byk big player hotel..arrahnu pulak perlu lesen..jgn jadi konglomerate, nnti melarat..better fokus utk perbaiki produk agar setanding di pasaran..Rakyat Bersatu dgn semangat 1Malaysia bersama Perbankan Syariah Bank Persatuan..:)cgrock
aku pun baru je beli syer dan join bank persatuan nie kat shah alam,nak diversify tapi tak letak max lagi la sebab kalau tak dapat kad keahlian kene tunggu lama kalau nak withdraw betul ke?risau gak kalau2 ade hal nak pakai duit...

2bz4money
01-07-2010, 08:17 AM
aku pun baru je beli syer dan join bank persatuan nie kat shah alam,nak diversify tapi tak letak max lagi la sebab kalau tak dapat kad keahlian kene tunggu lama kalau nak withdraw betul ke?risau gak kalau2 ade hal nak pakai duit...

Tahniah, join the club..Langkah sdr tu betul..genap setahun baru dpt kad keahlian dan bole kuarkan duit..sekurang2nya 'action' dah buat..:)cgrock

razif1224
01-07-2010, 12:23 PM
Maksimum RM10K kan sekarang?

Kalau dah pernah buka dengan RM500 je camna ye?

2bz4money
01-07-2010, 01:13 PM
Maksimum RM10K kan sekarang?

Kalau dah pernah buka dengan RM500 je camna ye?

rm500 minimum utk jadi ahli.. RM10k pula had maksimum utk tambahan syer setiap tahun..

katani17
01-07-2010, 04:58 PM
Maksimum RM10K kan sekarang?

Kalau dah pernah buka dengan RM500 je camna ye?

cTH kalo tahun lepas buka 500. Makna tahun nie boleh tambah 10000. Kiranya kalo tambah semua jadi 10500 your investment

AzMiLLioNaiRe
01-07-2010, 07:30 PM
cth kalo tahun lepas buka 500. Makna tahun nie boleh tambah 10000. Kiranya kalo tambah semua jadi 10500 your investment

ooo tp kalau tahun ni letak 500 so nak tambah tahun ni jg 9500 lagi je kan boleh? :):):)

mansur79
02-07-2010, 07:42 AM
ooo tp kalau tahun ni letak 500 so nak tambah tahun ni jg 9500 lagi je kan boleh? :):):)
ye boleh...menurut officer kat kaunter yg saya pergi aritu..

katani17
02-07-2010, 08:27 AM
ooo tp kalau tahun ni letak 500 so nak tambah tahun ni jg 9500 lagi je kan boleh? :):):)


Kalo bro je mmg 9500 lagi tapi campur pasangan boleh tambah 10000. Nanti mesyurat agong perwakilan boleh pi 2 sekali.

2bz4money
02-07-2010, 08:33 AM
ooo tp kalau tahun ni letak 500 so nak tambah tahun ni jg 9500 lagi je kan boleh? :):):)

Seelok2nya tambah slps bayaran dividen nanti. Dividen 2009 tu boleh dipermodalkan terhad kpd tambahan 10k setahun.

So, formula amaun tambahan syer:-
10k - amaun tambahan sepanjang tahun 2010 - dividen 2009 yg dipermodalkan.

Cth: 10k - 500 -25= 9475.

p/s: sdr bole call opis BP utk semak amaun ini dgn menyatakan no ic jer..:)cgrock

pioneersynergy2u
02-07-2010, 12:11 PM
bila agaknya BP nak umum dividen tahun 2009? tentera pun dah umum dan public mutual pun sudah maklum dan boleh tahan div mrk...ganaz!!!

katani17
02-07-2010, 12:18 PM
bila agaknya BP nak umum dividen tahun 2009? tentera pun dah umum dan public mutual pun sudah maklum dan boleh tahan div mrk...ganaz!!!

10% bro. Cuma x umum dalam web jer. Public mutual apa yang dha umum?

tudung87
02-07-2010, 03:00 PM
nak tambah duit, tp xde duit..
copekla kojee..

AzMiLLioNaiRe
02-07-2010, 04:18 PM
Kalo bro je mmg 9500 lagi tapi campur pasangan boleh tambah 10000. Nanti mesyurat agong perwakilan boleh pi 2 sekali.

ok tq banyak info dan respon terhadap post saya..apa2 pun kalau nak tambah tanya pegawai BPTSN nanti...malas jg nak ke ofis...pos pakai cheque j la hehe :p:p:p

2bz4money
02-07-2010, 04:27 PM
ok tq banyak info dan respon terhadap post saya..apa2 pun kalau nak tambah tanya pegawai BPTSN nanti...malas jg nak ke ofis...pos pakai cheque j la hehe :p:p:p

Bijak btul Azmi dpt jimat duit parking dan masa..Tapi jgn lupa letak stem ikut kadar tarif pos yg baru tau..karang surat x sampai pulak..:D

pioneersynergy2u
03-07-2010, 07:07 PM
10% bro. Cuma x umum dalam web jer. Public mutual apa yang dha umum?

Ya ke?kalau itu ialah jawapannya sungguh memuaskan div BP 2009. TQ Katani17

katani17
04-07-2010, 09:48 PM
Ya ke?kalau itu ialah jawapannya sungguh memuaskan div BP 2009. TQ Katani17

Wokeh. Small matter jer bro#:-S

ahbond
06-07-2010, 11:50 AM
SENARAI 100 KOPERASI TERBAIK DI MALAYSIA
Senarai ikut turutan Perolehan Koperasi
KLUSTER BESAR
BIL. NAMA KOPERASI
1 BANK KERJASAMA RAKYAT MALAYSIA BERHAD
[B]2 KOPERASI PERMODALAN FELDA BERHAD
3 KOPERASI ANGKATAN TENTERA MALAYSIA BERHAD
4 KOPERASI KEBANGSAAN PERMODALAN TANAH BERHAD
5 KOPERASI SERBAUSAHA MAKMUR BERHAD
6 KOPERASI KAKITANGAN PETRONAS BERHAD [KOPETRO]
7 KOPERASI PEKEBUN KECIL DAERAH BATU PAHAT BERHAD
8 ANGKATAN KOPERASI KEBANGSAAN MALAYSIA BERHAD [ANGKASA]
9 KOPERASI TUNAS MUDA SUNGAI ARA BERHAD
10 KOPERASI PEKEBUN KECIL DAERAH BATANG PADANG (UTARA) BERHAD
11 KOPERASI BANK PERSATUAN MALAYSIA BERHAD
12 KOPERASI PEGAWAI-PEGAWAI KERAJAAN NEGERI KEDAH DARUL AMAN BERHAD

boleh lihat lebih dekat sini http://www.skm.gov.my/html/themes/SKM/images/pdf/koperasi%20terbaik/Senarai%20100%20Koperasi%20Terbaik%202009.pdf

AzMiLLioNaiRe
06-07-2010, 12:25 PM
boleh lihat lebih dekat sini http://www.skm.gov.my/html/themes/SKM/images/pdf/koperasi%20terbaik/Senarai%20100%20Koperasi%20Terbaik%202009.pdf

waaahhh mantapnye koperasi kita ni/......:D:D:D:D adan mesti pileeeyyy :):):):):p:p

katani17
06-07-2010, 12:36 PM
boleh lihat lebih dekat sini http://www.skm.gov.my/html/themes/SKM/images/pdf/koperasi%20terbaik/Senarai%20100%20Koperasi%20Terbaik%202009.pdf

Ada senior dar top 15 koperasi dia jadi members utk 5 koperasi

katani17
06-07-2010, 12:36 PM
waaahhh mantapnye koperasi kita ni/......:D:D:D:D adan mesti pileeeyyy :):):):):p:p

Banyak sgt bro melabur sian lar kat org lain :">

ahbond
06-07-2010, 01:03 PM
Ada senior dar top 15 koperasi dia jadi members utk 5 koperasi

Sapalah tu..bestnyer....apa 5 koperasi yang senior tu masuk...kebanyakan den check...den tidak mempunyai kelayakan...hahahaha:D

ahbond
06-07-2010, 01:14 PM
aniza@kosma.com.my
Salam Encik .....,

Terima kasih di atas minat tuan terhadap KOSMA. Namun begitu, untuk
makluman tuan, keanggotaan KOSMA belum lagi dibuka buat masa ini.

Sekian, harap maklum dan terima kasih.


Webmaster KOSMA
b.p Pengurusan KOSMA

Dah takder keja...gie cari koperasi yang leh menawarkan ahli baru...hahaha..Hampa

AzMiLLioNaiRe
06-07-2010, 01:14 PM
Banyak sgt bro melabur sian lar kat org lain :">

setahu SAYA mana2 pelaburan tak pernah full hehe so masuk byk manapun tetap dibuka lg kpd org lain :D:D:D:D

AzMiLLioNaiRe
06-07-2010, 01:16 PM
Ada senior dar top 15 koperasi dia jadi members utk 5 koperasi

perrrgghhh bestnya...nak masuk koperasi felda dan tentera lar.. hehe :p:p:p

2bz4money
06-07-2010, 02:41 PM
perrrgghhh bestnya...nak masuk koperasi felda dan tentera lar.. hehe :p:p:p

Jgn dok kisah sangat dgn koop yg kita x layak masuk..Byk lagi lubang pelaburan yg ada..Tapi ingat, x semua koop yg bagi div 10% tu bagus, hati2 bila buat pilihan..:)cgrock

katani17
06-07-2010, 03:23 PM
Jgn dok kisah sangat dgn koop yg kita x layak masuk..Byk lagi lubang pelaburan yg ada..Tapi ingat, x semua koop yg bagi div 10% tu bagus, hati2 bila buat pilihan..:)cgrock


Betul. Kena ingat bila nak melabur kat koperasi

1) nak buat keluar duit sendiri x secepat wat keluar asb
2) akaun tutup bulan 12 tapi dapat dividen bulan 6 atau 7

katani17
06-07-2010, 03:25 PM
Dah takder keja...gie cari koperasi yang leh menawarkan ahli baru...hahaha..Hampa

Kosma mmg x open kpd ahli baru. Koop nie banyak datok n ahli dia dalam seribu lebih jer. Seme old skool anggota tapi dividen masyuk

katani17
06-07-2010, 03:26 PM
Sapalah tu..bestnyer....apa 5 koperasi yang senior tu masuk...kebanyakan den check...den tidak mempunyai kelayakan...hahahaha:D

Dia ahli

1) Bank Rakyat
2) KPf
3) Koop Tentera
4) KOSMA
5) Bank persatuan.

ahbond
06-07-2010, 04:45 PM
Dia ahli

1) Bank Rakyat
2) KPf
3) Koop Tentera
4) KOSMA
5) Bank persatuan.

Wow...bestnyer...Otai nie...:D:)cgrock

2bz4money
06-07-2010, 07:53 PM
Wow...bestnyer...Otai nie...:D:)cgrock

itu rezeki dia, kita yg setakat mana yg mampu cuba2lah MAXkan kat mana yg konsisten dgn rOI yg mantap..bagi aku penuhkan ASB dulu, then BP..kalu ada lebih aku letak kat ASW/ASD..aku kurang yakin dgn koop yg lain..setakat ni ada la sikit kat BR dan Koswip..:)paid

AzMiLLioNaiRe
06-07-2010, 11:32 PM
itu rezeki dia, kita yg setakat mana yg mampu cuba2lah MAXkan kat mana yg konsisten dgn rOI yg mantap..bagi aku penuhkan ASB dulu, then BP..kalu ada lebih aku letak kat ASW/ASD..aku kurang yakin dgn koop yg lain..setakat ni ada la sikit kat BR dan Koswip..:)paid

koswip tu apa lak? dividennya ok ke? hurm..buka utk org ramai tak?? :D:D

AzMiLLioNaiRe
06-07-2010, 11:38 PM
Betul. Kena ingat bila nak melabur kat koperasi

1) nak buat keluar duit sendiri x secepat wat keluar asb
2) akaun tutup bulan 12 tapi dapat dividen bulan 6 atau 7

ooo baru tau hurm...main redah je...takpe la lupakan je duit yang dah letak kat BP ni buat2 lupa :p:p:p

AzMiLLioNaiRe
06-07-2010, 11:39 PM
Jgn dok kisah sangat dgn koop yg kita x layak masuk..Byk lagi lubang pelaburan yg ada..Tapi ingat, x semua koop yg bagi div 10% tu bagus, hati2 bila buat pilihan..:)cgrock

kalau mcm tu mcm mana nak kesan koop yang leh tipu2 kita nih....bahaya nih :))

katani17
07-07-2010, 08:53 AM
kalau mcm tu mcm mana nak kesan koop yang leh tipu2 kita nih....bahaya nih :))


Senang jer nak kesan koop yang menipu. Yang betul bagi dividen 10%-20% setahun. Kalo scam punya dapat dividen 10% sebulan. Dah ada beberapa kes yang telah diserbu skm seperti kopedik n usahawan

katani17
07-07-2010, 08:54 AM
ooo baru tau hurm...main redah je...takpe la lupakan je duit yang dah letak kat BP ni buat2 lupa :p:p:p

Small matter. Share for with other :">

katani17
07-07-2010, 08:56 AM
itu rezeki dia, kita yg setakat mana yg mampu cuba2lah MAXkan kat mana yg konsisten dgn rOI yg mantap..bagi aku penuhkan ASB dulu, then BP..kalu ada lebih aku letak kat ASW/ASD..aku kurang yakin dgn koop yg lain..setakat ni ada la sikit kat BR dan Koswip..:)paid

Betui tue bro. At least kena ada perancangan dan diversify pelaburan. Saya sendiri pun aim nak penuhkan asb yang lambat lagi nak penuh. Kalo dah penuh baru pikir gold/forex/cpo/saham

ahbond
07-07-2010, 11:07 AM
Betui tue bro. At least kena ada perancangan dan diversify pelaburan. Saya sendiri pun aim nak penuhkan asb yang lambat lagi nak penuh. Kalo dah penuh baru pikir gold/forex/cpo/saham

Den amat2 bersetuju dengan bro....:D

ahbond
07-07-2010, 11:10 AM
koswip tu apa lak? dividennya ok ke? hurm..buka utk org ramai tak?? :D:D

Pada masa dahulu kakitangan kerajaan yang menghadapi kesusahan dan kesempitan hidup ekoran dari penerimaan gaji bulanan yang rendah akan mengadu nasib dengan meminjam wang daripada ceti-ceti haram dan pihak yang berkuasa yang sering mengambil kesempatan.Mereka ini merasa ditindas oleh ceti-ceti haram dan pihak yang berkuasa tersebut. Ekoran itu segelintir kakitangan kerajaan terdiri dari kaum India kebanyakannya telah bersepakat dan membuat keputusan untuk menubuhkan koperasi.

Lantas koperasi ditubuhkan pada tahun 1922 dibawah naungan British bagi membendung masalah yang dihadapi oleh kakitangan kerajaan yang ditindas oleh ceti-ceti haram dan pihak-pihak yang berkuasa. Setahun kemudian Koperasi Koswip Malaysia Berhad juga telah didaftarkan pada 27 Julai 1923 . Nama asalnya 'The Selangor Government Servant Cooperative Thrift And Loan Society Limited" dengan nombor pendaftaran 4/1923 dan menghadapi beberapa kali pertukaran nama seiring dengan masa dan kehendak pada ketika itu. Perubahan nama buat kali keduanya berlaku pada tahun 1964 dengan nama "Syarikat Berkerjasama-sama Jimat Cermat dan Pinjaman Wang Kakitangan Kerajaan Negeri Selangor Tanggungan Berhad" dan sekali lagi bertukar nama pada tahun yang sama (1964) kepada nama "Kakitangan Kerajaan Negeri Selangor Tanggungan Berhad".Pada 19 April 1996 nama koperasi ditukar lagi kepada "Koperasi Pegawai Kerajaan Negeri Selangor dan Wilayah Persekutuan Berhad" atau dengan nama lain ialah Koperasi KOSWIP Malaysia Berhad dan ini kekal sehingga kini. Koperasi KOSWIP Malaysia Berhad merupakan salah sebuah koperasi tertua yang ditubuhkan di Negeri Selangor di bawah Undang-undang Negeri Melayu Bersekutu bagi syarikat kerjasama tahun 1922. Usia KOSWIP setahun lebih muda jika dibandingkan dengan penubuhan gerakan koperasi. Dahulunya koperasi KOSWIP Malaysia Berhad beroperasi untuk kakitangan kerajaan di sekitar Selangor dan Kuala Lumpur dan diperluaskan ke Wilayah Putrajaya dan kini ke seluruh Semenanjung Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

Koperasi KOSWIP Malaysia Berhad dikawal selia oleh Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) Wilayah Negeri. Segala aktiviti dan fungsi perjalanan Koperasi KOSWIP Malaysia Berhad adalah tertakluk kepada Akta Koperasi 1993, Peraturan-peratura Koperasi 1995 dan Undang-undang Kecil Koperasi Koswip Malaysia Berhad serta aturan-aturan yang dibuat oleh anggota Lembaga dari semasa ke semasa .

Dahulunya di awal penubuhan Koperasi KOSWIP Malaysia Berhad pada tahun 1923, anggotanya berjumlah 138 orang terdiri dari kalangan kaum India kebanyakannya diikuti oleh kaum Melayu dan Cina serta lain-lain bangsa. Kini statistik daftar maklumat anggota Koperasi KOSWIP pada 31 Mac 2010 menunjukkan jumlah anggota seramai 22,220 orang.

Koperasi KOSWIP Malaysia Berhad berpegang teguh kepada Prinsip-prinsip sebagaimana terkandung dalam Undang-undang Kecil termasuklah:-

a) keanggotaan sukarela dan terbuka
b) kawalan demokratik oleh anggota
c) penglibatan ekonomi oleh anggota
d) autonomi dan kebebasan
e) pendidikan, latihan dan maklumat
f) kerjasama antara koperasi dan
g) mengambil berat terhadap masyarakat

Nie link dia http://www.koswip.org.my :D

ahbond
07-07-2010, 03:30 PM
koswip tu apa lak? dividennya ok ke? hurm..buka utk org ramai tak?? :D:D

Kelayakan :

Berkhidmat di Jabatan Kerajaan, Agensi-agensi Kerajaan dan Badan-badan Berkanun.

Warganegara Malaysia

Berumur 18 tahun ke atas

Bermastautin dalam kawasan operasi Koperasi dan bukan seorang yang disabitkan kesalahan berdaftar atau tidak berupaya dari segi mental atau bankrap yang belum dilepaskan (buang) dari keanggotaan mana-mana koperasi dalam tempoh satu (1) tahun


Dengan :

Melengkapkan borang permohonan masuk menjadi anggota (Borang Koswip 1) berserta :

Salinan penyata gaji asal terbaru yang disahkan (di atas kertas A4) - 2 salinan

Salinan kad pengenalan (di atas kertas A4) - 2 salinan

Salinan surat pengesahan/surat lantukan jawatan pemohon

Bayaran pendaftaran masuk RM 20.00

Bayaran saham sebanyak RM 500.00 secara tunai atau melalui potongan gaji
10 bulan @ RM 50.00 / 20 bulan @ RM 25.00

Borang pemotongan gaji menjelaskan modal syer (saham)

Borang ikrar anggota

Borang penama bagi anggota bukan Islam

Borang BPA-1/79 Pindaan 99 yang diisi dengan lengkap (tidak boleh dilipat)


Setelah permohonan diluluskan oleh anggota Lembaga, pemohon akan menerima :

Surat kelulusan

Kad keanggotaan

Cenderahati

Buku Undang-undang Kecil



Nota : Mana-mana anggota yang membawa masuk anggota baru, saguhati akan diberikan sebanyak RM 5.00 setiap seorang




b/p Koperasi KOSWIP Malaysia Berhad

Diatas adalah email kpd webmaster KOSWIP...so sapa layak berbuatlah sedemikian...eheheh :D. Den sah-sah tak layak :D

2bz4money
07-07-2010, 09:36 PM
Diatas adalah email kpd webmaster KOSWIP...so sapa layak berbuatlah sedemikian...eheheh :D. Den sah-sah tak layak :D

aku masuk koswip pun pasal nak amik takaful nyawa sbg back up plan untuk makbapak sekiranya terjadi apa2 kat aku, almaklumlah lepas grad dan baru keje gomen..dividen baru2 ni pun memuaskan, konsisten 7%..aku selalu terlupa nak amik cek div, yg akhirnya luput dan dipermodalkan kpd saham..sedar2, dividen tahunan aku makin bertambah2 je..:)paid

katani17
08-07-2010, 09:54 AM
aku masuk koswip pun pasal nak amik takaful nyawa sbg back up plan untuk makbapak sekiranya terjadi apa2 kat aku, almaklumlah lepas grad dan baru keje gomen..dividen baru2 ni pun memuaskan, konsisten 7%..aku selalu terlupa nak amik cek div, yg akhirnya luput dan dipermodalkan kpd saham..sedar2, dividen tahunan aku makin bertambah2 je..:)paid

Dah cek website koswip. Dividen dia lebih kurang asb. Tapi dapat lambat. Kalo yang dah penuh asb kiranya nie alternative lar kpd org gomen

AzMiLLioNaiRe
08-07-2010, 08:43 PM
diatas adalah email kpd webmaster koswip...so sapa layak berbuatlah sedemikian...eheheh :d. Den sah-sah tak layak :d

hehe aku baru keje gomen so layak mohon..tp lambak lak dapat dividen berbanding asb ye hurm :):):):)

katani17
09-07-2010, 08:52 AM
hehe aku baru keje gomen so layak mohon..tp lambak lak dapat dividen berbanding asb ye hurm :):):):)

Ape lagi pulun lar

2bz4money
09-07-2010, 02:55 PM
hehe aku baru keje gomen so layak mohon..tp lambak lak dapat dividen berbanding asb ye hurm :):):):)

x der spesial pasal koswip ni..aku masuk dulu pun pasal nak cari takaful..skrg ni aku rancang nak kuar balik modal aku utk reinvest ke tempat yg lebih risky sikit..mcm EMAS..:D

aiman27
09-07-2010, 03:39 PM
16 julai adlh hari koperasi negara..bp1n ada wat sambutan atau aktiviti ker sempena hari berkenaan...

katani17
09-07-2010, 04:29 PM
16 julai adlh hari koperasi negara..bp1n ada wat sambutan atau aktiviti ker sempena hari berkenaan...

Setiap tahun mmg bank persatuan bukak booth. Tahun nie masa hari koperasi negara bank persatuan akan diumumkan sebagai bank koperasi yang kedua

AzMiLLioNaiRe
09-07-2010, 07:22 PM
x der spesial pasal koswip ni..aku masuk dulu pun pasal nak cari takaful..skrg ni aku rancang nak kuar balik modal aku utk reinvest ke tempat yg lebih risky sikit..mcm EMAS..:D

ooh baru ni ada promo murah2 utk jadi agen emas tp tak sempat grab pluang tu :):)

ahbond
10-07-2010, 01:34 AM
ooh baru ni ada promo murah2 utk jadi agen emas tp tak sempat grab pluang tu :):)

Takper...walaupun tak jadi agen 007 untuk company tu...rasanya kita leh shopping emas skrg nie...rege dia best gak...maybe hujung tahun leh dapat untung nie...lah nie 1208 pernah naik 1264......long term...baikkkk....:D

ahbond
10-07-2010, 01:39 AM
Setiap tahun mmg bank persatuan bukak booth. Tahun nie masa hari koperasi negara bank persatuan akan diumumkan sebagai bank koperasi yang kedua

Khabar angin atau akan menjadi kenyataan nie?...:D:)cgrock

katani17
10-07-2010, 10:47 PM
ooh baru ni ada promo murah2 utk jadi agen emas tp tak sempat grab pluang tu :):)

X silap 20k pun boleh jadi ajen Public Gold. Kalo ada duit bagus lar

razif1224
10-07-2010, 11:10 PM
Bulan Jun je 20k... skrang dah 40k... :)

ahbond
11-07-2010, 01:01 PM
Bulan Jun je 20k... skrang dah 40k... :)

Oooo yeker....ketinggalan bas nampaknyer...hehehe...:D

katani17
14-07-2010, 09:13 AM
Oooo yeker....ketinggalan bas nampaknyer...hehehe...:D

Bila nak dapat surat nak bayau dividen nie

2bz4money
14-07-2010, 11:55 AM
x der spesial pasal koswip ni..aku masuk dulu pun pasal nak cari takaful..skrg ni aku rancang nak kuar balik modal aku utk reinvest ke tempat yg lebih risky sikit..mcm EMAS..:D

Last Friday, aku dah terima cek Koswip RM600 lebih secara pos bagi dividen 7%.. :)paid

Tapi masih x cukup lagi nak beli emas..Nak kena tunggu div ASW awal bulan Sep nanti dan harapkan hg emas turun bwh 1200/oz..:-?

2bz4money
14-07-2010, 12:02 PM
Bulan Jun je 20k... skrang dah 40k... :)

Aku ada fund 20k dalam bulan JUn yg lepas..dan pada bulan tsbt ada bbrpa promosi spt:
- agen emas 20k,
- promosi SSP, min 20k utk cabutan khas
- UT di bawah fundsupermart dgn harga diskaun dan verlow sales charge..
- UT di bawah PMutual bagi tujuan top up

Lepas buat CBA dan aku jenis pelabur camne, akhirnya aku bertawakkal utk placing 20k dalam Bank pstn, 10k aku, 10k utk isteri tersayang..:)cgrock

katani17
14-07-2010, 01:07 PM
Last Friday, aku dah terima cek Koswip RM600 lebih secara pos bagi dividen 7%.. :)paid

Tapi masih x cukup lagi nak beli emas..Nak kena tunggu div ASW awal bulan Sep nanti dan harapkan hg emas turun bwh 1200/oz..:-?


Power lar bro nie. Skang emas bp 1 aunz?

katani17
14-07-2010, 01:07 PM
Aku ada fund 20k dalam bulan JUn yg lepas..dan pada bulan tsbt ada bbrpa promosi spt:
- agen emas 20k,
- promosi SSP, min 20k utk cabutan khas
- UT di bawah fundsupermart dgn harga diskaun dan verlow sales charge..
- UT di bawah PMutual bagi tujuan top up

Lepas buat CBA dan aku jenis pelabur camne, akhirnya aku bertawakkal utk placing 20k dalam Bank pstn, 10k aku, 10k utk isteri tersayang..:)cgrock

Sbb tue isteri sayang

2bz4money
15-07-2010, 02:10 PM
Sbb tue isteri sayang

Kalu dah kawin, perancangan kewangan perlu dpt komitmen pasangan dan anak2..Jadi pelaburan aku adalah untuk famili..i.e
- buka akaun ASD/SSPN/takaful utk anak2, galakan menyimpan/menabung duit.
- maxkan kuota ASB/BP utk pasangan.
- beli emas perlu bincang dgn isteri utk komposisi bentuk emas yg diperlukan iaitu perhiasan atau dinar.
- selalu berbincang dgn famili berkaitan peningkatan kos kehidupan, i.e kos melancong, bil air/elektrik, telefon etc

katani17
15-07-2010, 04:07 PM
Kalu dah kawin, perancangan kewangan perlu dpt komitmen pasangan dan anak2..Jadi pelaburan aku adalah untuk famili..i.e
- buka akaun ASD/SSPN/takaful utk anak2, galakan menyimpan/menabung duit.
- maxkan kuota ASB/BP utk pasangan.
- beli emas perlu bincang dgn isteri utk komposisi bentuk emas yg diperlukan iaitu perhiasan atau dinar.
- selalu berbincang dgn famili berkaitan peningkatan kos kehidupan, i.e kos melancong, bil air/elektrik, telefon etc

Betul. Apepun masa depan bersama. Ntah bila nak start beli emas

ahbond
15-07-2010, 08:40 PM
Kalu dah kawin, perancangan kewangan perlu dpt komitmen pasangan dan anak2..Jadi pelaburan aku adalah untuk famili..i.e
- buka akaun ASD/SSPN/takaful utk anak2, galakan menyimpan/menabung duit.
- maxkan kuota ASB/BP utk pasangan.
- beli emas perlu bincang dgn isteri utk komposisi bentuk emas yg diperlukan iaitu perhiasan atau dinar.
- selalu berbincang dgn famili berkaitan peningkatan kos kehidupan, i.e kos melancong, bil air/elektrik, telefon etc

Setuju...:)cgrock

ahbond
15-07-2010, 08:41 PM
Betul. Apepun masa depan bersama. Ntah bila nak start beli emas

Bila ada duit...dah boleh mula dah...jom kita sasarkan sekeluarga ada satu kilo emas...:D
:)cgrock

ahbond
15-07-2010, 08:44 PM
Sedang dok menunggu YB Menteri mengumumkan koperasi kedua bakal menjadi BANK KOOP...bestnyer

DirectorAhmadNisfu
16-07-2010, 02:21 PM
aku baru dapat surat dari bank persatuan..
kat buletin ada tulis syer dah lebih 300juta...
mungkin tak lama lg nak tutup....
grab la peluang yang ada sementara sempat...

endingman86
16-07-2010, 02:24 PM
dividen lebih kurang tinggi dengan bank rakyat........

AzMiLLioNaiRe
16-07-2010, 02:42 PM
aku baru dapat surat dari bank persatuan..
kat buletin ada tulis syer dah lebih 300juta...
mungkin tak lama lg nak tutup....
grab la peluang yang ada sementara sempat...

sebab tu lah aku grab peluang ni cepat2 parking je sbb aku tau tak lama lg syer dah tutup payah la korg semua nak join lg..pengalaman drp bank rakyat byk mengajar :)cgrock:)cgrock

ahbond
16-07-2010, 03:52 PM
sebab tu lah aku grab peluang ni cepat2 parking je sbb aku tau tak lama lg syer dah tutup payah la korg semua nak join lg..pengalaman drp bank rakyat byk mengajar :)cgrock:)cgrock

Setuju....:D

endingman86
16-07-2010, 03:54 PM
sebab tu lah aku grab peluang ni cepat2 parking je sbb aku tau tak lama lg syer dah tutup payah la korg semua nak join lg..pengalaman drp bank rakyat byk mengajar :)cgrock:)cgrock

tindakan tepat bos.........aku plak masih mengharap bank rakyat ni....bila la nak bukak balik.....


dengaer2 nak open balik.....tapi ntah la...rumours je kot...huhuhuh...

alternatif terbaik selain ASB...:)paid

AzMiLLioNaiRe
16-07-2010, 04:05 PM
tindakan tepat bos.........aku plak masih mengharap bank rakyat ni....bila la nak bukak balik.....


dengaer2 nak open balik.....tapi ntah la...rumours je kot...huhuhuh...

alternatif terbaik selain ASB...:)paid

betul tue.....so grab cepat2 :)cgrock:)cgrock:)cgrock

katani17
16-07-2010, 10:26 PM
aku baru dapat surat dari bank persatuan..
kat buletin ada tulis syer dah lebih 300juta...
mungkin tak lama lg nak tutup....
grab la peluang yang ada sementara sempat...

Surat tue bagitahu pasal dividen sekali ker? Yang penting minggu dpan rmai lar beratuq keluar dividen

katani17
16-07-2010, 10:27 PM
tindakan tepat bos.........aku plak masih mengharap bank rakyat ni....bila la nak bukak balik.....


dengaer2 nak open balik.....tapi ntah la...rumours je kot...huhuhuh...

alternatif terbaik selain ASB...:)paid

Betul. Yang betul BR nak bukak 2 cawangan kat pantai timur tahun nie :D

katani17
16-07-2010, 10:27 PM
betul tue.....so grab cepat2 :)cgrock:)cgrock:)cgrock

Nie contoh cikgu yang pandai amik peluang :D

General Juhziz
17-07-2010, 07:39 AM
baru nk g rabu ni dpt cuti huhuhuhu

portaljam
17-07-2010, 07:48 AM
Betul. Yang betul BR nak bukak 2 cawangan kat pantai timur tahun nie :D

Kalau tak silap di Kota Bharu dah ada cawangan BPSP kan?

jaih
17-07-2010, 08:59 AM
Kalau tak silap di Kota Bharu dah ada cawangan BPSP kan?

yupss kat wakaf che yeh

scorpio
17-07-2010, 11:20 PM
salam...pe cerite hari koperasi semalam.....
dah confirm ke BP1an jadi bank koop ke 2.....???:-?:-?

2bz4money
18-07-2010, 12:25 AM
Petikan laman web BP..
"Bayaran Dividen 10% bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2009 akan mulai dibayar pada 19 Julai 2010."

Kalu ada kelapangan Isnin depan, aku nak turun Caw. Shah Alam utk ambil dividen tunai.Nak permodalkan x bole pasal dah max top up tahun ni. So, better aku parking dulu kat a/k ODASB. Hujung bulan ni bole aku transfer masuk ASW2020. Awal Sept nanti dah bole amik dividen ASW pulak. :)

endingman86
18-07-2010, 12:36 AM
Petikan laman web BP..
"Bayaran Dividen 10% bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2009 akan mulai dibayar pada 19 Julai 2010."

Kalu ada kelapangan Isnin depan, aku nak turun Caw. Shah Alam utk ambil dividen tunai.Nak permodalkan x bole pasal dah max top up tahun ni. So, better aku parking dulu kat a/k ODASB. Hujung bulan ni bole aku transfer masuk ASW2020. Awal Sept nanti dah bole amik dividen ASW pulak. :)

bijak sekali.....:)cgrock

endingman86
18-07-2010, 12:37 AM
Betul. Yang betul BR nak bukak 2 cawangan kat pantai timur tahun nie :D

adeh....bukak cawangan pun ok jugak....tapi mau sahamnye bukak lagi cung.....

AzMiLLioNaiRe
18-07-2010, 09:28 AM
Petikan laman web BP..
"Bayaran Dividen 10% bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2009 akan mulai dibayar pada 19 Julai 2010."

Kalu ada kelapangan Isnin depan, aku nak turun Caw. Shah Alam utk ambil dividen tunai.Nak permodalkan x bole pasal dah max top up tahun ni. So, better aku parking dulu kat a/k ODASB. Hujung bulan ni bole aku transfer masuk ASW2020. Awal Sept nanti dah bole amik dividen ASW pulak. :)

wah2 best cara tuan...saya xleh wat camni..coz tak sempat nak apply OD memandangkan syarat ketat skrg..tgh tggu perkembangan OD dari semasa ke semasa

katani17
18-07-2010, 10:52 PM
Petikan laman web BP..
"Bayaran Dividen 10% bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2009 akan mulai dibayar pada 19 Julai 2010."

Kalu ada kelapangan Isnin depan, aku nak turun Caw. Shah Alam utk ambil dividen tunai.Nak permodalkan x bole pasal dah max top up tahun ni. So, better aku parking dulu kat a/k ODASB. Hujung bulan ni bole aku transfer masuk ASW2020. Awal Sept nanti dah bole amik dividen ASW pulak. :)

Betul. Dividen asw boleh lar cover utk raya

ahbond
19-07-2010, 12:54 PM
Petikan laman web BP..
"Bayaran Dividen 10% bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2009 akan mulai dibayar pada 19 Julai 2010."

Kalu ada kelapangan Isnin depan, aku nak turun Caw. Shah Alam utk ambil dividen tunai.Nak permodalkan x bole pasal dah max top up tahun ni. So, better aku parking dulu kat a/k ODASB. Hujung bulan ni bole aku transfer masuk ASW2020. Awal Sept nanti dah bole amik dividen ASW pulak. :)

Den pun nak ikutlah..hahaaa....:D

katani17
19-07-2010, 03:24 PM
Den pun nak ikutlah..hahaaa....:D

Boleh lar bukak booth kapi kawe kat situ masa orang amik dividen :D

ahbond
20-07-2010, 09:34 AM
Boleh lar bukak booth kapi kawe kat situ masa orang amik dividen :D

Banyak dapat dividen....Boleh belanja...:">

General Juhziz
20-07-2010, 05:03 PM
Menjadi perwakilan mmg bagus. Nanti kita cadangkan org CG jadi wakil n semua sokong utk jadi perwakilan. Barulah idea akan diketengahkan :eek::)):">:D

:)paid:)paid

AKU SOKONG 2bz4money jadi perwakilan utk bank persatuan :) cawangan CG (Carigold)..

mari kite promosikan bank persatuan ni...

lg rmi org wat loan dgn bank persatuan I`Allah div bleh dpt lebih tinggi sbb perniagaan maju jaya:D

:)paid:)paid:)paid

General Juhziz
20-07-2010, 05:06 PM
tak silap..loan interest die pun ok kan 4.75% :):):)

loan dia ni fix k @ gne kaedah baki berkurang???:D

katani17
20-07-2010, 05:09 PM
Banyak dapat dividen....Boleh belanja...:">

Tadi baru kredit dividen. Dapat skit jer

katani17
20-07-2010, 05:11 PM
loan dia ni fix k @ gne kaedah baki berkurang???:D

Cuma kena ingat.

1)Nak pinjam kena ada penjamin kerajaan
2) Pinjaman max 8 kali gaji je

ahbond
21-07-2010, 10:02 AM
Cuma kena ingat.

1)Nak pinjam kena ada penjamin kerajaan
2) Pinjaman max 8 kali gaji je

Yang susah sikit nie bab nak dapat penjamin kerajaan jer?...takper manman penuhkan BPSTN nie?...:)cgrock

2bz4money
22-07-2010, 12:11 AM
:)paid:)paid

AKU SOKONG 2bz4money jadi perwakilan utk bank persatuan :) cawangan CG (Carigold)..

mari kite promosikan bank persatuan ni...

lg rmi org wat loan dgn bank persatuan I`Allah div bleh dpt lebih tinggi sbb perniagaan maju jaya:D

:)paid:)paid:)paid

Sabar2 bro..aku belum sempat ambil duit kat Bank Pstn Shahalam. skrg ni o/station kat Ganu.. biarlah korang belek dulu Fin State Pstn ni..buat ratio analysis, tahu EPS dia dulu, kemampuan tunai dan tenaga keje yg sedia ada, perlu ada strategist yg FT kat Pstn ni. (sedih tengok cara konservatif penyediaan FinState Koop ni, patut ikut guideline Bursa)

Kalu bank ni berkembang, better korang yg muda2 remeja ni join skali, pasal Bonus utk staff dpt brbulan2 mcm BR..jadi pelabur cam aku ni hanya brharap dividen yg setahun sekali yg terkumpul dpt cover balik modal ODASB utk tempoh 6-7 tahun..

p/s: Aku ni kelahiran Melayu Penang, mmg cukup suka produk penang mcm char koey teow, nasi kandaq, pasemboq dan Bank Pstn..:)cgrock

katani17
22-07-2010, 08:43 AM
Yang susah sikit nie bab nak dapat penjamin kerajaan jer?...takper manman penuhkan BPSTN nie?...:)cgrock

Sapa plak manman nie?

katani17
22-07-2010, 08:45 AM
Sabar2 bro..aku belum sempat ambil duit kat Bank Pstn Shahalam. skrg ni o/station kat Ganu.. biarlah korang belek dulu Fin State Pstn ni..buat ratio analysis, tahu EPS dia dulu, kemampuan tunai dan tenaga keje yg sedia ada, perlu ada strategist yg FT kat Pstn ni. (sedih tengok cara konservatif penyediaan FinState Koop ni, patut ikut guideline Bursa)

Kalu bank ni berkembang, better korang yg muda2 remeja ni join skali, pasal Bonus utk staff dpt brbulan2 mcm BR..jadi pelabur cam aku ni hanya brharap dividen yg setahun sekali yg terkumpul dpt cover balik modal ODASB utk tempoh 6-7 tahun..

p/s: Aku ni kelahiran Melayu Penang, mmg cukup suka produk penang mcm char koey teow, nasi kandaq, pasemboq dan Bank Pstn..:)cgrock

Nak celah skit. Bp1n nie akan amik masa untuk ikut mentor BR. Dulu tahun 70 BR pun penah rugi teruk. FS koop x boleh ikut bursa punya bro. Sbb dia follow akta koperasi n regulation by SKM

mansur79
22-07-2010, 10:11 AM
Sapa plak manman nie?
manman tu en 'perlahan lahan' kan...ekekekke

ahbond
22-07-2010, 10:17 AM
manman tu en 'perlahan lahan' kan...ekekekke

Lebih kurang gitulah...Mekasih bro

2bz4money
24-07-2010, 04:43 PM
Nak celah skit. Bp1n nie akan amik masa untuk ikut mentor BR. Dulu tahun 70 BR pun penah rugi teruk. FS koop x boleh ikut bursa punya bro. Sbb dia follow akta koperasi n regulation by SKM

Betul tu..cuma kalu ada trend analysis, eps dan segmental reporting; mudahlah kita membuat andaian2 tertentu..

CG bukannya carigold tapi Corporate Governance eloklah diikuti sbg panduan untuk lembaga pengarah koperasi, agar mereka mempunyai akauntabiliti, faham bebenor pasal teori Agensi dan tahu fidusiari/dutycare serta berpengetahuan/berkelayakan dalam biz tsbt.

CSR yg dibuat oleh P1N mmglah amat dipuji, tetapi jgn pulak sampai terlupa CSR kpd pmg syer yg setia ni...

Selamat Maju Jaya buat P1N sbg Bank Koop ke 2..smoga semakin berkembang..:)cgrock

katani17
26-07-2010, 11:44 AM
Betul tu..cuma kalu ada trend analysis, eps dan segmental reporting; mudahlah kita membuat andaian2 tertentu..

CG bukannya carigold tapi Corporate Governance eloklah diikuti sbg panduan untuk lembaga pengarah koperasi, agar mereka mempunyai akauntabiliti, faham bebenor pasal teori Agensi dan tahu fidusiari/dutycare serta berpengetahuan/berkelayakan dalam biz tsbt.

CSR yg dibuat oleh P1N mmglah amat dipuji, tetapi jgn pulak sampai terlupa CSR kpd pmg syer yg setia ni...

Selamat Maju Jaya buat P1N sbg Bank Koop ke 2..smoga semakin berkembang..:)cgrock

Sebenarnya mmg ada spt ratio analysis, EPS, Nisbah modal n etc. Tapi x tunjuk dalam FS diorg. Tue just guideline oelh unit Audit SKM.

Apepun kebajikan n kepentingan pemegang syer adalah BP1n adalah diutamakan. Saya sokong :)paid

AzMiLLioNaiRe
26-07-2010, 10:39 PM
Nie contoh cikgu yang pandai amik peluang :D

mane tau aku cikgu ni? hak3 :D:D

2bz4money
27-07-2010, 01:41 PM
Sebenarnya mmg ada spt ratio analysis, EPS, Nisbah modal n etc. Tapi x tunjuk dalam FS diorg. Tue just guideline oelh unit Audit SKM.

Apepun kebajikan n kepentingan pemegang syer adalah BP1n adalah diutamakan. Saya sokong :)paid

Kalu sapa2 baca penyata kew 2009, kerugian lebih 7 j dialami oleh sykt pembinaan bawah BP1N. Elok benarlah lembaga pengarah sedar, dan akan lupuskan hakmilik syarikat2 berteraskan pembinaan dan fokus kepada perbankan syariahnya..:)cgrock

katani17
28-07-2010, 09:03 AM
Kalu sapa2 baca penyata kew 2009, kerugian lebih 7 j dialami oleh sykt pembinaan bawah BP1N. Elok benarlah lembaga pengarah sedar, dan akan lupuskan hakmilik syarikat2 berteraskan pembinaan dan fokus kepada perbankan syariahnya..:)cgrock

bETUL. Just concerntrate dgn main income jer. Risiko sangat kalo involve dalam bisnes hartanah dan perumahan. Sbb kalo rugi effect pada pemegang saham

General Juhziz
28-07-2010, 04:17 PM
Kalu sapa2 baca penyata kew 2009, kerugian lebih 7 j dialami oleh sykt pembinaan bawah BP1N. Elok benarlah lembaga pengarah sedar, dan akan lupuskan hakmilik syarikat2 berteraskan pembinaan dan fokus kepada perbankan syariahnya..:)cgrock

7 juta tu...bkn sikit...:mad:

General Juhziz
28-07-2010, 04:20 PM
mane tau aku cikgu ni? hak3 :D:D

sebab ko nk masuk KOPENAS...so org2 asume ko DG41 @ cikgu lah...tp bleh gk DG41 yg kje kt ofis cm LPM,PPD,Kementerian pelajaran , kementerian pengajian tinggi :)

:)paid:)paid:)paid

2bz4money
28-07-2010, 08:48 PM
7 juta tu...bkn sikit...:mad:

Belajar dari kesilapan yg lalu..SimeDarby pun patut buat camtu..:D

ahbond
29-07-2010, 10:40 AM
Belajar dari kesilapan yg lalu..SimeDarby pun patut buat camtu..:D

Betul tu...tapi klu takder rugi mungkin dividen boleh gie tinggi lagi kot....tp 10% pun sudah jauh lebih baik dr pada tiada langsung...ehehehe :D

katani17
29-07-2010, 11:05 AM
Betul tu...tapi klu takder rugi mungkin dividen boleh gie tinggi lagi kot....tp 10% pun sudah jauh lebih baik dr pada tiada langsung...ehehehe :D

Sbb tue ahbond kena jadi perwakilan BP1n nie :((:D:">:)

ahbond
29-07-2010, 11:40 AM
Sbb tue ahbond kena jadi perwakilan BP1n nie :((:D:">:)

Alamak...hahahaaa...Org yang sesuai adalah org yang mempunyai idea yang boleh membina BPSTN...:D

2bz4money
29-07-2010, 12:27 PM
Betul tu...tapi klu takder rugi mungkin dividen boleh gie tinggi lagi kot....tp 10% pun sudah jauh lebih baik dr pada tiada langsung...ehehehe :D

Kalu langkah jimat cermat dilaksanakan dan tiada perbelanjaan berlebihan, sudah pasti dividen lebih tinggi boleh diberikan. Harap CEO/CFO muda di P1N memainkan peranan mereka dengan sewajarnya. Manakala Lembaga Pengarah pula, kita hormati kerana telah membawa P1N ke tahap ini..'nak menarik rambut di dalam tepung kena berhati2, takut berselerak!':)cgrock

katani17
30-07-2010, 08:53 AM
Alamak...hahahaaa...Org yang sesuai adalah org yang mempunyai idea yang boleh membina BPSTN...:D

Ahbond dah nampak ketokohan ketika posting di CG :D

katani17
30-07-2010, 08:54 AM
Kalu langkah jimat cermat dilaksanakan dan tiada perbelanjaan berlebihan, sudah pasti dividen lebih tinggi boleh diberikan. Harap CEO/CFO muda di P1N memainkan peranan mereka dengan sewajarnya. Manakala Lembaga Pengarah pula, kita hormati kerana telah membawa P1N ke tahap ini..'nak menarik rambut di dalam tepung kena berhati2, takut berselerak!':)cgrock

Bp1n nie mmg kena wat anjakan paradigma. Sbb ALK dia semua jenis old timer. Kena ada anak muda masuk utk bawak perubahan. Sekarang duit banyak digunakan utk tambah cawangan

ahbond
30-07-2010, 09:45 AM
Ahbond dah nampak ketokohan ketika posting di CG :D

:eek: :)) ketawa jer den boleh buat.....

aiman27
30-07-2010, 10:30 AM
Bp1n nie mmg kena wat anjakan paradigma. Sbb ALK dia semua jenis old timer. Kena ada anak muda masuk utk bawak perubahan. Sekarang duit banyak digunakan utk tambah cawangan

setuju sgt..perlu ada tenaga org muda gak dlm ALK tu baru lg mantap bp1n..kebajikan ahli pun xnmpk sgt yg ada nmpk div 10% ajelah..

katani17
30-07-2010, 11:03 AM
setuju sgt..perlu ada tenaga org muda gak dlm ALK tu baru lg mantap bp1n..kebajikan ahli pun xnmpk sgt yg ada nmpk div 10% ajelah..

Ye. Kalo bank rakyat ada ke khairat kematian n sumbangan pelajaran? At least BP1n ada gak sedia khidmat tue

katani17
30-07-2010, 11:04 AM
:eek: :)) ketawa jer den boleh buat.....

Ahbond saja merendah diri

2bz4money
31-07-2010, 09:12 PM
Apakah kelebihan sbg ahli BPSTN selain drpd Dividen tahunan?

Ramai yg masuk BPSTN krn pulangan 10% Dividennya yg agak konsisten tahun2 kebelakangan ini. Dengan byrn minimum syer RM500, ahli2 juga akan dpt:-

* Khairat Kematian. Rm1,000-1,500
* Dermasiswa Dato' Haji Yusoff Hilmi (anak ahli) rm100-500
* Bantuan Rawatan Perubatan rm15-500
* Bantuan Pembedahan Penyakit Kronik rm500
* Bantuan Kebakaran Rumah rm1k
* Bantuan Derma Am rm1k
* Hadiah Keanggotaan 20 Tahun tertakluk kemampuan kew. koop.

Sila rujuk website BPSTN utk keterangan lanjut.

ahbond
01-08-2010, 02:01 PM
Alhamdullilah....keahlian Bini den telah diterima...laki bini ahli BPSTN ...

katani17
01-08-2010, 10:27 PM
Apakah kelebihan sbg ahli BPSTN selain drpd Dividen tahunan?

Ramai yg masuk BPSTN krn pulangan 10% Dividennya yg agak konsisten tahun2 kebelakangan ini. Dengan byrn minimum syer RM500, ahli2 juga akan dpt:-

* Khairat Kematian. Rm1,000-1,500
* Dermasiswa Dato' Haji Yusoff Hilmi (anak ahli) rm100-500
* Bantuan Rawatan Perubatan rm15-500
* Bantuan Pembedahan Penyakit Kronik rm500
* Bantuan Kebakaran Rumah rm1k
* Bantuan Derma Am rm1k
* Hadiah Keanggotaan 20 Tahun tertakluk kemampuan kew. koop.

Sila rujuk website BPSTN utk keterangan lanjut.

Btul. Tue yang kekadang rmaai orang x perasan benefit selain dividen n elaun mesyuarat agong

katani17
01-08-2010, 10:28 PM
Alhamdullilah....keahlian Bini den telah diterima...laki bini ahli BPSTN ...

Anak ahbond pun nanti boleh masuk bank nie

ahbond
02-08-2010, 11:49 AM
Anak ahbond pun nanti boleh masuk bank nie

Alamak bro belum cukup syarat lagilah...eheheh....:D.
Merebut peluang yang ada...sementara dibuka...:)cgrock

ahbond
02-08-2010, 11:51 AM
Btul. Tue yang kekadang rmaai orang x perasan benefit selain dividen n elaun mesyuarat agong

Itu yang bestnya koop nie....:D

General Juhziz
03-08-2010, 08:59 PM
ade list x koperasi2 yg diiktiraf top 10 huhuhuhu...by boleh jd ahli gk..selain dr bank rakyat,koperasi askar,polis & felda..koperasi utk org awam

dividen yg masyuk huhuhuhu

real_rolls
03-08-2010, 09:18 PM
ade list x koperasi2 yg diiktiraf top 10 huhuhuhu...by boleh jd ahli gk..selain dr bank rakyat,koperasi askar,polis & felda..koperasi utk org awam

dividen yg masyuk huhuhuhu

1 bank kerjasama rakyat malaysia berhad [bank rakyat]
2 koperasi permodalan felda berhad
3 koperasi angkatan tentera malaysia berhad
4 koperasi kebangsaan permodalan tanah berhad
5 koperasi serbausaha makmur berhad
6 koperasi kakitangan petronas berhad [kopetro]
7 koperasi pekebun kecil daerah batu pahat berhad
8 angkatan koperasi kebangsaan malaysia berhad [angkasa]
9 koperasi tunas muda sungai ara berhad
10 koperasi pekebun kecil daerah batang padang (utara) berhad
11 koperasi bank persatuan malaysia berhad
12 koperasi pegawai-pegawai kerajaan negeri kedah darul aman berhad
13 koperasi koswip malaysia berhad
14 koperasi pekebun kecil daerah pontian berhad [kepak]
15 koperasi shamelin berhad
16 koperasi pembangunan daerah langkawi berhad
17 koperasi pegawai-pegawai kesedar berhad
18 koperasi pegawai-pegawai kerajaan negeri pahang darul makmur berhad
19 koperasi serbaguna felda chini satu berhad
20 koperasi tenaga nasional berhad
21 koperasi pekebun getah jajahan tanah merah dan jeli berhad
22 koperasi peneroka sungai tengi berhad
23 koperasi felda sebertak berhad
24 koperasi serbaguna kakitangan mas malaysia berhad
25 koperasi pekerja kumpulan rendah pulau pinang berhad
26 koperasi peneroka-peneroka felda air tawar 5 berhad
27 koperasi perbadanan kemajuan iktisad negeri kelantan berhad

nenas_pahit
03-08-2010, 09:33 PM
1 bank kerjasama rakyat malaysia berhad [bank rakyat]
2 koperasi permodalan felda berhad
3 koperasi angkatan tentera malaysia berhad
4 koperasi kebangsaan permodalan tanah berhad
5 koperasi serbausaha makmur berhad
6 koperasi kakitangan petronas berhad [kopetro]
7 koperasi pekebun kecil daerah batu pahat berhad
8 angkatan koperasi kebangsaan malaysia berhad [angkasa]
9 koperasi tunas muda sungai ara berhad
10 koperasi pekebun kecil daerah batang padang (utara) berhad
11 koperasi bank persatuan malaysia berhad
12 koperasi pegawai-pegawai kerajaan negeri kedah darul aman berhad
13 koperasi koswip malaysia berhad
14 koperasi pekebun kecil daerah pontian berhad [kepak]
15 koperasi shamelin berhad
16 koperasi pembangunan daerah langkawi berhad
17 koperasi pegawai-pegawai kesedar berhad
18 koperasi pegawai-pegawai kerajaan negeri pahang darul makmur berhad
19 koperasi serbaguna felda chini satu berhad
20 koperasi tenaga nasional berhad
21 koperasi pekebun getah jajahan tanah merah dan jeli berhad
22 koperasi peneroka sungai tengi berhad
23 koperasi felda sebertak berhad
24 koperasi serbaguna kakitangan mas malaysia berhad
25 koperasi pekerja kumpulan rendah pulau pinang berhad
26 koperasi peneroka-peneroka felda air tawar 5 berhad
27 koperasi perbadanan kemajuan iktisad negeri kelantan berhad

9 koperasi tunas muda sungai ara berhad

based kat sungai ara pulau pinang...manyak masyukkkkkk
tp keahlian mmg dh xbukak dah..
dulu2 arwah fil masuk ms dia muda2 now dia dh xda tuka nama mil..
untuk 1st round semua ahli dapat rumah...boleh pilih nak rumah apa, kalau yg mahal2 kn tambah duit la..lepas semua dh dpt rumah utk 1st round, untuk 2nd round semua dpt apartment pulak..setiap kali mesyuarat agung dapat cash rm500..mmg rugi sape xmasukkk dulu..mostly yg msk orang sungai ara, penang laaaa

2bz4money
04-08-2010, 01:05 AM
Alamak bro belum cukup syarat lagilah...eheheh....:D.
Merebut peluang yang ada...sementara dibuka...:)cgrock

Kekadang mmg ada koop/sykt yg sengaja tak naik modal syer sbb nak 'private' dan agar pmg saham asal dpt pulang dividen yg konsisten spjg tahun..Cth mcm KPF pun dah penuh dan x bercadang nak tambah modal syer, cuma KPF2 dibuka utk beri peluang anak peneroka yg x berkesempatan masuk; tapi pulangan div KPF2 dijangkakan x sama spt KPF.

Begitu juga BR, walaupun ada ura2 nak tambah modal syer, namun masih terdpt isu utk pulangan jangkapanjang yg seterusnya serta lagipun, keuntungan BR cukup besar dan mempunyai cash yg byk di mana tiada keperluan tambahan modal syer.

BP kearah Perbankan Koop Syariah yg berdaya maju dan mempunyai pasaran yg cukup luas lagi. Lembaga Pengarahnya telah bercadang utk fokus dlm bidang perbankan ini shj di mana aktiviti pelaburan hartanah akan dihentikan secara beransur2. So, u all yg belum max share/ atau x share dgn BP, buatlah keputusan bijak utk pelaburan jangka panjang (return annually) bersama BP ini. :)cgrock

katani17
04-08-2010, 10:04 AM
1 bank kerjasama rakyat malaysia berhad [bank rakyat]
2 koperasi permodalan felda berhad
3 koperasi angkatan tentera malaysia berhad
4 koperasi kebangsaan permodalan tanah berhad
5 koperasi serbausaha makmur berhad
6 koperasi kakitangan petronas berhad [kopetro]
7 koperasi pekebun kecil daerah batu pahat berhad
8 angkatan koperasi kebangsaan malaysia berhad [angkasa]
9 koperasi tunas muda sungai ara berhad
10 koperasi pekebun kecil daerah batang padang (utara) berhad
11 koperasi bank persatuan malaysia berhad
12 koperasi pegawai-pegawai kerajaan negeri kedah darul aman berhad
13 koperasi koswip malaysia berhad
14 koperasi pekebun kecil daerah pontian berhad [kepak]
15 koperasi shamelin berhad
16 koperasi pembangunan daerah langkawi berhad
17 koperasi pegawai-pegawai kesedar berhad
18 koperasi pegawai-pegawai kerajaan negeri pahang darul makmur berhad
19 koperasi serbaguna felda chini satu berhad
20 koperasi tenaga nasional berhad
21 koperasi pekebun getah jajahan tanah merah dan jeli berhad
22 koperasi peneroka sungai tengi berhad
23 koperasi felda sebertak berhad
24 koperasi serbaguna kakitangan mas malaysia berhad
25 koperasi pekerja kumpulan rendah pulau pinang berhad
26 koperasi peneroka-peneroka felda air tawar 5 berhad
27 koperasi perbadanan kemajuan iktisad negeri kelantan berhad

Kedudukan semua koperasi nie bukan saja dinilai dari pemberian dividen saja. Kriteria seperti jumlah anggota, pendapatan juga diambil kira. Jadi ada koperasi termasuk yang diatas tidak memberi dividen at least 10% kerana anggota ramai atau pendapatan yang statik

katani17
04-08-2010, 10:05 AM
Kekadang mmg ada koop/sykt yg sengaja tak naik modal syer sbb nak 'private' dan agar pmg saham asal dpt pulang dividen yg konsisten spjg tahun..Cth mcm KPF pun dah penuh dan x bercadang nak tambah modal syer, cuma KPF2 dibuka utk beri peluang anak peneroka yg x berkesempatan masuk; tapi pulangan div KPF2 dijangkakan x sama spt KPF.

Begitu juga BR, walaupun ada ura2 nak tambah modal syer, namun masih terdpt isu utk pulangan jangkapanjang yg seterusnya serta lagipun, keuntungan BR cukup besar dan mempunyai cash yg byk di mana tiada keperluan tambahan modal syer.

BP kearah Perbankan Koop Syariah yg berdaya maju dan mempunyai pasaran yg cukup luas lagi. Lembaga Pengarahnya telah bercadang utk fokus dlm bidang perbankan ini shj di mana aktiviti pelaburan hartanah akan dihentikan secara beransur2. So, u all yg belum max share/ atau x share dgn BP, buatlah keputusan bijak utk pelaburan jangka panjang (return annually) bersama BP ini. :)cgrock


Kalo ada penambahbaikan sebagai anggota boleh bersuara masa mesyuarat agong dll. Apepun BP1n second option lpas bank rakyat kerana open kepada semua

ahbond
04-08-2010, 10:12 AM
Kekadang mmg ada koop/sykt yg sengaja tak naik modal syer sbb nak 'private' dan agar pmg saham asal dpt pulang dividen yg konsisten spjg tahun..Cth mcm KPF pun dah penuh dan x bercadang nak tambah modal syer, cuma KPF2 dibuka utk beri peluang anak peneroka yg x berkesempatan masuk; tapi pulangan div KPF2 dijangkakan x sama spt KPF.

Begitu juga BR, walaupun ada ura2 nak tambah modal syer, namun masih terdpt isu utk pulangan jangkapanjang yg seterusnya serta lagipun, keuntungan BR cukup besar dan mempunyai cash yg byk di mana tiada keperluan tambahan modal syer.

BP kearah Perbankan Koop Syariah yg berdaya maju dan mempunyai pasaran yg cukup luas lagi. Lembaga Pengarahnya telah bercadang utk fokus dlm bidang perbankan ini shj di mana aktiviti pelaburan hartanah akan dihentikan secara beransur2. So, u all yg belum max share/ atau x share dgn BP, buatlah keputusan bijak utk pelaburan jangka panjang (return annually) bersama BP ini. :)cgrock

Dalam usaha kearah tu....:">

katani17
04-08-2010, 10:23 AM
Dalam usaha kearah tu....:">

Macam mana nak usaha tue ahbond?

General Juhziz
04-08-2010, 11:08 AM
Macam mana nak usaha tue ahbond?

aku pun nak tau bro :)...

ASW bg div hjg bulan ni..bleh wat raye huhuhu:D:p

General Juhziz
04-08-2010, 11:10 AM
nak tau koperasi yg bg stable div&digh rate yg boleh masuk olehorg awam selain drpd Bp1n (ni pun aku nk tambah dana huhuhuhu)...koswip ok k?

katani17
04-08-2010, 11:30 AM
nak tau koperasi yg bg stable div&digh rate yg boleh masuk olehorg awam selain drpd Bp1n (ni pun aku nk tambah dana huhuhuhu)...koswip ok k?

KOSWIP X silap dividen 7%. Kalo 7% baik masuk ASB jer. Sbb ASB bayau bulan 1 n koswip bayau bulan 7

katani17
04-08-2010, 11:31 AM
aku pun nak tau bro :)...

ASW bg div hjg bulan ni..bleh wat raye huhuhu:D:p

Kena kreatif laR pikir. Kalo ada teknik OPM sila gunakan sebelum terlambat

General Juhziz
04-08-2010, 11:41 AM
Kena kreatif laR pikir. Kalo ada teknik OPM sila gunakan sebelum terlambat

OPM cmne lg?newbie lah bro..modal kecil2 lan je..tp cite2 besa huhuhu

OPM OD dh payah..share2 lah..bleh diambil ilmu & pengajaran utk di applykan dlm khdpn :)

katani17
04-08-2010, 02:13 PM
OPM cmne lg?newbie lah bro..modal kecil2 lan je..tp cite2 besa huhuhu

OPM OD dh payah..share2 lah..bleh diambil ilmu & pengajaran utk di applykan dlm khdpn :)

Semua orang newbies sini. Otai bro2bz n ahbond je. Mungkin boleh OPM dari

1) Cagar barang kemas/emas fizikal utk dapat duit
2) Soft loan dari family or relatives

ahbond
04-08-2010, 02:50 PM
Semua orang newbies sini. Otai bro2bz n ahbond je. Mungkin boleh OPM dari

1) Cagar barang kemas/emas fizikal utk dapat duit
2) Soft loan dari family or relatives

Den suka gaya OPM nombor satu tu....denlah nie OPM ODASB/ASW...sempat gak apply sebelum ditutup aritu...:">

katani17
04-08-2010, 04:35 PM
Den suka gaya OPM nombor satu tu....denlah nie OPM ODASB/ASW...sempat gak apply sebelum ditutup aritu...:">

Den pun masalah 2 method tue

1) Xde emas yang nak cagar
2) Soft loan pun xde resource

mansur79
04-08-2010, 08:30 PM
Dalam usaha kearah tu....:">
lepas fikir2 dan menunggu2 syer BR yg tak bukak2 sampai sekarang, kawe baru je tambah sampai max syer BP1N nie..tu pun guna duit OD...harap2 takde masalah sementara nak menunggu dividen asb bulan 1 nie..tapi,dividen asw dululah bulan depan..brp agaknya?

mansur79
04-08-2010, 08:32 PM
Semua orang newbies sini. Otai bro2bz n ahbond je. Mungkin boleh OPM dari

1) Cagar barang kemas/emas fizikal utk dapat duit
2) Soft loan dari family or relatives
option no 1 tau nak cagar kat mana?kawe hanya letak kat safe deposit box je emas fizikal nie...

katani17
05-08-2010, 11:35 AM
lepas fikir2 dan menunggu2 syer BR yg tak bukak2 sampai sekarang, kawe baru je tambah sampai max syer BP1N nie..tu pun guna duit OD...harap2 takde masalah sementara nak menunggu dividen asb bulan 1 nie..tapi,dividen asw dululah bulan depan..brp agaknya?

Rasanya dividen paling tinggi 6.7% kot. Ntah bila dapat lebih 7% dividen asw

katani17
05-08-2010, 11:36 AM
option no 1 tau nak cagar kat mana?kawe hanya letak kat safe deposit box je emas fizikal nie...

Cagar kat

Bank Rakyat- Kena cek sendiri still available
Agro Bank
Al-Rahnu

2bz4money
05-08-2010, 01:55 PM
Cagar kat

Bank Rakyat- Kena cek sendiri still available
Agro Bank
Al-Rahnu

Ada risiko meminjam walaupun bertujuan utk pelaburan. Ukur kemampuan membayar ansuran serta jangkaan turun naik BLR/BFR (ODASB) atau turun naik harga emas. Kaedah OPM ni pun bahaya sekiranya tiada kemahiran mengawalnya..

Sekurang2nya pasang tapak RM500 utk jadi ahli sudah memadai..:)cgrock

ahbond
06-08-2010, 03:52 PM
Ada risiko meminjam walaupun bertujuan utk pelaburan. Ukur kemampuan membayar ansuran serta jangkaan turun naik BLR/BFR (ODASB) atau turun naik harga emas. Kaedah OPM ni pun bahaya sekiranya tiada kemahiran mengawalnya..

Sekurang2nya pasang tapak RM500 utk jadi ahli sudah memadai..:)cgrock

Setuju...ukur baju dibadan sendiri....:">

ahbond
06-08-2010, 03:54 PM
Rasanya dividen paling tinggi 6.7% kot. Ntah bila dapat lebih 7% dividen asw

Duit ghayo nie....:">

katani17
06-08-2010, 04:43 PM
Duit ghayo nie....:">

Rayo sakan lar ahbond tahun nie

katani17
06-08-2010, 04:44 PM
Ada risiko meminjam walaupun bertujuan utk pelaburan. Ukur kemampuan membayar ansuran serta jangkaan turun naik BLR/BFR (ODASB) atau turun naik harga emas. Kaedah OPM ni pun bahaya sekiranya tiada kemahiran mengawalnya..

Sekurang2nya pasang tapak RM500 utk jadi ahli sudah memadai..:)cgrock

Betul. The best way is use your own money. Sikit-sikit lelama jadi bukit

aiman27
09-08-2010, 11:53 AM
Senarai 20 Koperasi Berdasarkan Perolehan Tertinggi
Sehingga 31 Disember 2009

bank persatuan menduduki tangga ke2 slps bank rakyat..

http://www.skm.gov.my/web/guest/471

antudegil
09-08-2010, 01:36 PM
KUALA LUMPUR: Permodalan Nasional Bhd (PNB) menerusi anak syarikatnya, Amanah Saham Nasional Bhd (ASNB) mengumumkan pengagihan pendapatan Amanah Saham Wawasan 2020 (ASW2020) adalah 6.35 sen seunit bagi tahun kewangan berakhir 31 Ogos 2010. Ia membabitkan jumlah bayaran sebanyak RM777.53 juta.
Sumber (http://www.bharian.com.my/bharian/articles/AgihanpendapatanASW20206_35senseunit/Article)

alhamdulillah.... ada peningkatakan sebanyak 0.05 sen seunit daripada tahun 2008. okla sket daripada langsung xde.

katani17
09-08-2010, 02:14 PM
[I]
Sumber (http://www.bharian.com.my/bharian/articles/AgihanpendapatanASW20206_35senseunit/Article)

alhamdulillah.... ada peningkatakan sebanyak 0.05 sen seunit daripada tahun 2008. okla sket daripada langsung xde.

Boleh lar wat duit raya

2bz4money
09-08-2010, 02:16 PM
Boleh lar wat duit raya

Bole top up modal ahli BP lagi...:)paid

katani17
09-08-2010, 02:26 PM
Bole top up modal ahli BP lagi...:)paid

Dividen stakat dapat beli kuih raya n kerepek jer bro. Nak topup kena lain kira plak

ahbond
09-08-2010, 03:46 PM
Dividen stakat dapat beli kuih raya n kerepek jer bro. Nak topup kena lain kira plak

Samalah kita....Insyallah...Kalau diizinkan olehNya..penuhlah nanti...Amin :">

zamans98
09-08-2010, 08:19 PM
Soalan bonus : Bole tambah share units ke lepas register?

antudegil
09-08-2010, 10:06 PM
Soalan bonus : Bole tambah share units ke lepas register?

apa pulak x boleh. boleh saje selagi x melebihi had maksima untuk individu 10K