PDA

View Full Version : Tasik Cempaka Bangi - Tempat nak menggatal


alonso
11-01-2010, 10:38 AM
Suasana suram Taman Tasik Cempaka dorong kegiatan maksiat golongan remaja

BANDAR BARU BANGI: Taman Tasik Cempaka berhampiran Kompleks PKNS di Seksyen 8 di sini, yang popular sebagai lokasi riadah tumpuan penduduk kini bertukar menjadi lubuk memadu asmara di kalangan remaja.

Taman tasik buatan manusia yang mempunyai pelbagai kemudahan termasuk trek joging, padang permainan kanak-kanak dan gimnasium itu sering dikunjungi pasangan remaja selepas tengah malam membuatkan masyarakat di sekitar rimas.


Bukan sekadar berpegangan tangan sambil menghirup udara malam, golongan terbabit turut melakukan lebih daripada itu berikutan keadaan taman yang agak suram disebabkan beberapa lampu sekitar kawasan berkenaan tidak berfungsi.

Tinjauan Sentral mendapati beberapa kereta ‘tersadai’ di kawasan gelap sekali gus memudahkan pasangan remaja terbabit memadu asmara, tanpa berasa malu dan bimbang dengan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang kerap melakukan rondaan.

Lebih memeranjatkan ketika Sentral melewati sebuah wakaf, kelihatan sepasang kekasih dalam keadaan berbaring dalam posisi mencurigakan dan sebaik menyedari ada tetamu tidak diundang mereka terus melarikan diri dengan menunggang motosikal.

Sambil berlari si lelaki membetulkan kedudukan seluarnya, manakala si gadis mengekorinya dari belakang membetulkan pakaian dan tudungnya.(melekit-lekit):))

Seorang kakitangan swasta, Shamsul Hazhar Shahidan, 23, berkata ramai pasangan remaja termasuk pelajar yang berkunjung ke taman itu untuk melakukan maksiat adalah dari luar kawasan perumahan ini.

“Persekitaran taman itu yang memang gelap menjadi pilihan mereka kerana memudahkan mereka memadu kasih dan melakukan maksiat,” katanya.

Hasbullah Hassan, 24, berkata Majlis Perbandaran Kajang (MPKj) perlu memasang lampu di taman itu bagi menyekat masalah sosial terus berleluasa.

“Jika kawasan itu terang, saya yakin taman itu akan menjadi tumpuan awam bagi menjalankan aktiviti riadah bersama keluarga pada waktu malam di samping meningkatkan ekonomi peniaga di kawasan sekitar, ” katanya.

Sementara itu, Ketua Unit Penguatkuasaan Jais daerah Hulu Langat, Norhisham Mohd Idris, berkata tasik itu memang menjadi lokasi pilihan remaja melakukan kegiatan tidak bermoral.

Beliau berkata, setakat ini lebih 150 pasangan ditahan kerana didapati berdua-dua di taman berkenaan dan mereka diberi amaran serta teguran selepas melakukan perbuatan tidak sopan di tempat awam.

“Dalam operasi yang dibuat pada malam tahun baru lalu, daripada 57 tangkapan dilakukan di daerah Hulu Langat, 10 kes membabitkan pasangan dari Taman Tasik Cempaka.

“Kita akan mempergiatkan rondaan bagi membanteras masalah ini daripada terus berlaku bagi menjamin masyarakat yang berkualiti, sekali gus penduduk di kawasan sekitar dapat menikmati kemudahan yang ada tanpa perlu merasa kurang selesa untuk ke sana,” katanya.

antudegil
11-01-2010, 10:41 AM
ohhh! taman yang telah menyaksikan ramai gadis2 tewas di sini. ukakaka!

tebbaloi
11-01-2010, 10:41 AM
memang panas tempat ni :)) :)) :)) yg buat aku kecewa kaum melayu ISLAM yg buat

alonso
11-01-2010, 10:43 AM
ohhh! taman yang telah menyaksikan ramai gadis2 tewas di sini. ukakaka!

eh mcm kenal je:))

KIOS
11-01-2010, 10:45 AM
port skodeng...
mana team skodeng CG nh???:)):))

irsaffy
11-01-2010, 10:45 AM
eh haii..bangi dah xjauh dr cheras...hikhik gatal..

alisha_qistina
11-01-2010, 10:48 AM
remaja skrg ni x tau malu...

alonso
11-01-2010, 10:49 AM
eh haii..bangi dah xjauh dr cheras...hikhik gatal..

nak layan tasik pemaisuri,byk gay plak:eek:

eizzbizz
11-01-2010, 10:51 AM
mana Khalid Brahim + Hassan Ali .. Tido ke ape ..??
Harap Kerajaan PR Selangor pantau perkara2 seperti ini.

irsaffy
11-01-2010, 10:54 AM
nak layan tasik pemaisuri,byk gay plak:eek:

bkn ke ko punya taste gay ngan nyah...:eek:

zerovirus
11-01-2010, 10:57 AM
ohhh! taman yang telah menyaksikan ramai gadis2 tewas di sini. ukakaka!

tewas dalam keadaan nikmat huahua :eek:

KIOS
11-01-2010, 10:57 AM
nak layan tasik pemaisuri,byk gay plak:eek:

:-? tak suka yg byk gay ke??:eek::eek:

own_punya
11-01-2010, 11:03 AM
tasik yg ada adegan,

dah kawin ke blom????

ykenobi
11-01-2010, 11:04 AM
hoh...tasik nih fofular nih..byk menghasilkan klip 3gp..kohkohkoh

Anonymous89
11-01-2010, 11:04 AM
asal name tc tc tc nie .. mesti port .. :))

alonso
11-01-2010, 11:05 AM
:-? tak suka yg byk gay ke??:eek::eek:

gay2 tu ko serah kat irsaffy:))

amazinggold88
11-01-2010, 11:05 AM
nk kne pgi nie :D

asrul07
11-01-2010, 11:09 AM
dekat ngan u taman tu

irsaffy
11-01-2010, 11:10 AM
gay2 tu ko serah kat irsaffy:))

eh hai..xlayan tasik permaisuri ker??:eek:

alonso
11-01-2010, 11:11 AM
eh hai..xlayan tasik permaisuri ker??:eek:

eh hai..awak ni gay kan?:eek:

irsaffy
11-01-2010, 11:12 AM
eh hai..awak ni gay kan?:eek:

lom jumpa gay dh ckap hai...:eek:

nina76
11-01-2010, 11:48 AM
adeh...br je smlm pi jogging...ingatkan tasik ni clean dr unsur2 maksiat...yelah kalau nk dibanding dgn tasik permaisuri, yg ini tk banyak port2 gelap:).......

acids
11-01-2010, 11:59 AM
psg jek cctv yg trsorok n layar besar, pastu paparkan kat layar tu sume xtvt2 tasik kat situ hik2

amazinggold88
11-01-2010, 12:02 PM
mlm nie nk p cek jap kat c2 heheh

eboss
11-01-2010, 12:30 PM
Suasana suram Taman Tasik Cempaka dorong kegiatan maksiat golongan remaja

BANDAR BARU BANGI: Taman Tasik Cempaka berhampiran Kompleks PKNS di Seksyen 8 di sini, yang popular sebagai lokasi riadah tumpuan penduduk kini bertukar menjadi lubuk memadu asmara di kalangan remaja.

Taman tasik buatan manusia yang mempunyai pelbagai kemudahan termasuk trek joging, padang permainan kanak-kanak dan gimnasium itu sering dikunjungi pasangan remaja selepas tengah malam membuatkan masyarakat di sekitar rimas.


Bukan sekadar berpegangan tangan sambil menghirup udara malam, golongan terbabit turut melakukan lebih daripada itu berikutan keadaan taman yang agak suram disebabkan beberapa lampu sekitar kawasan berkenaan tidak berfungsi.

Tinjauan Sentral mendapati beberapa kereta ‘tersadai’ di kawasan gelap sekali gus memudahkan pasangan remaja terbabit memadu asmara, tanpa berasa malu dan bimbang dengan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang kerap melakukan rondaan.

Lebih memeranjatkan ketika Sentral melewati sebuah wakaf, kelihatan sepasang kekasih dalam keadaan berbaring dalam posisi mencurigakan dan sebaik menyedari ada tetamu tidak diundang mereka terus melarikan diri dengan menunggang motosikal.

Sambil berlari si lelaki membetulkan kedudukan seluarnya, manakala si gadis mengekorinya dari belakang membetulkan pakaian dan tudungnya.(melekit-lekit):))

Seorang kakitangan swasta, Shamsul Hazhar Shahidan, 23, berkata ramai pasangan remaja termasuk pelajar yang berkunjung ke taman itu untuk melakukan maksiat adalah dari luar kawasan perumahan ini.

“Persekitaran taman itu yang memang gelap menjadi pilihan mereka kerana memudahkan mereka memadu kasih dan melakukan maksiat,” katanya.

Hasbullah Hassan, 24, berkata Majlis Perbandaran Kajang (MPKj) perlu memasang lampu di taman itu bagi menyekat masalah sosial terus berleluasa.

“Jika kawasan itu terang, saya yakin taman itu akan menjadi tumpuan awam bagi menjalankan aktiviti riadah bersama keluarga pada waktu malam di samping meningkatkan ekonomi peniaga di kawasan sekitar, ” katanya.

Sementara itu, Ketua Unit Penguatkuasaan Jais daerah Hulu Langat, Norhisham Mohd Idris, berkata tasik itu memang menjadi lokasi pilihan remaja melakukan kegiatan tidak bermoral.

Beliau berkata, setakat ini lebih 150 pasangan ditahan kerana didapati berdua-dua di taman berkenaan dan mereka diberi amaran serta teguran selepas melakukan perbuatan tidak sopan di tempat awam.

“Dalam operasi yang dibuat pada malam tahun baru lalu, daripada 57 tangkapan dilakukan di daerah Hulu Langat, 10 kes membabitkan pasangan dari Taman Tasik Cempaka.

“Kita akan mempergiatkan rondaan bagi membanteras masalah ini daripada terus berlaku bagi menjamin masyarakat yang berkualiti, sekali gus penduduk di kawasan sekitar dapat menikmati kemudahan yang ada tanpa perlu merasa kurang selesa untuk ke sana,” katanya.

Tang Biru tu yang tak tahan tu ~X(~X(~X(

saifulkoy
11-01-2010, 12:36 PM
wow.....leh psg kamera...upload dlm web aku nie....
hahahaha

$$$$$$$$$$$$$$$$$$

am2020
11-01-2010, 12:39 PM
kat taman sepakat indah ..sg chua..byk pasangn bkn muhrim tggl bersama...bebas melakukan ape saje di dalam rumah..jais tido kerrrr

geniusneuro
11-01-2010, 12:44 PM
x pnah dtg tasik tu lagi, even selalu g warta n pkns...

nak dating kat tasik, tidak sama sekali, sunyi je tempat tu...

tok_jogho
11-01-2010, 02:20 PM
tpt merembes...mesti ada 3gp nih..leh la kongsi sebagai bukti tpt tapak projek haram...hehehhee

alonso
11-01-2010, 02:23 PM
kat taman sepakat indah ..sg chua..byk pasangn bkn muhrim tggl bersama...bebas melakukan ape saje di dalam rumah..jais tido kerrrr

kene google ni..kwsn flat ke ape tuh?:)):p

roBUST
11-01-2010, 02:27 PM
ko dah tewas kt sini ker alonso :eek:

geniusneuro
11-01-2010, 02:28 PM
dulu tgk kat youtube, video org kene tangkap ngan jais pon, byk video kat tasik cempaka tu la....

ryusuke
11-01-2010, 02:32 PM
mase stadi dl mmg tmpat ni jadik port muda mudi buat maksiat mlm2..skang ni xtau la, ase dah clear kot.dengar cite tmpat tu dah pasang lampu

alonso
11-01-2010, 02:33 PM
ko dah tewas kt sini ker alonso :eek:

aku lom penah mencuba d sini lg:eek:

irsaffy
11-01-2010, 02:34 PM
aku lom penah mencuba d sini lg:eek:

hikhikhik...gatal..:eek:

roBUST
11-01-2010, 02:35 PM
aku lom penah mencuba d sini lg:eek:

ni mesti kt menara telekom kn :eek:

mangkaq
11-01-2010, 02:45 PM
Malam ni pakat pi skodeng...ekekeke...

alliyaz
11-01-2010, 02:51 PM
dr dulu lg tempat ni jd sarang maksiat...siang ari buta pon leh berasmara...aku ada vc nyer..huhuhu

anak_jatiperak
11-01-2010, 03:04 PM
Salam..apa tindakan majlis agama dan dan org awam da( penduduk taman ) x akan berdiam diri

hairl
11-01-2010, 03:07 PM
lain kali tubuhkan skuad amru mcm kat kelantan..so ramai la dpt diberkas

nina76
12-01-2010, 12:12 PM
lain kali tubuhkan skuad amru mcm kat kelantan..so ramai la dpt diberkas

amru?...skuad apa ni?